Futurez  Kulkukoira

Amazonin kuralatkä ratkaisuja

  • 6 Vastauksia
  • 2180 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vihreä Amazon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Amazonin kuralatkä ratkaisuja
« : 20.06.2017, 19:33:56 »
Miten porukka on toteuttanut noita kuralätkien kiinnityksiä.  Tilasin vp autopartsilta uudet lätkät ja kiinnityslevyt taakse kun autossa niitä ei ollut. Ihmellistä kyllä alkuperäisiä kinnikkeitä autossa oli  2 kpl takana kummallakin puolella jäljellä. Etupään kiinnitys vaikuttaakin järkeenkäyvältä.

Ohessa oma viritykseni jota noilla osilla sain, ei oikeen vakuuta.

Onkohan niitä kiinnikeitä ollut alunperin 3 kpl? 2 ylhäällä ja yksi alhaalla. Sille ei uudessa kiinnityspellissä ollut edes reikää. Pelti antaisi vihjettä siitä. Eli kannattanee varmaan yksi kiinnike hitsata autoon lisää, muutenhan koko hoito on todella heikosti kiinni.

Ruuvit jotka mukan tuli on myös ihmeen kehnot, siksi hain M6 pultteja ja lukkomuttereita. Mutta tosiaan miten näitä on porukka kiinnitellyt?
 




upload pic
« Viimeksi muokattu: 20.06.2017, 19:37:34 kirjoittanut Vihreä Amazon »

Poissa A.Mazon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin kuralatkä ratkaisuja
« Vastaus #1 : 20.06.2017, 20:44:43 »
Ei ole mulla tietoa miten tuo takakiinnityslevyn kuuluisi olla, mutta onhan tuo paljon tukevampi kahdella yläkiinnikkeellä. Mulla on joku hitsannut tuon kiinnityslevyn koriin kiinni...

Osaatko sanoa mikä on tuo alimmaisessa liitekuvassa oleva eturoiskeläpän alla oleva rauta? Mihinkäs se tulee?

Get your kicks on Amazon 66...

Poissa Vihreä Amazon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin kuralatkä ratkaisuja
« Vastaus #2 : 20.06.2017, 21:17:29 »
Ei mulle kans oikeen aukea mikä toi asennuskuvassa näkyvä palikka on. Mulla on etupäässä vanhat kiinnikkeet paikoillaan. Aika ruostuneet ovat kylläkin. Dokumentoin tilanteen edestä myös ennen ja jälkeen. Jos vaikka toi omituinen kulmarauta avautus.

Fiilis pohjalta väittäisin että se on jo 1969 Göteborgissa hitsattu autoon kiinni, kun ei Mud Flaps osiossa ainakaan vp-autopartsin sivuilta moista kiinnikettä ollut tilattavissa. 

Poissa Vihreä Amazon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin kuralatkä ratkaisuja
« Vastaus #3 : 20.06.2017, 21:21:39 »
Niin. Jotenkin muutaman päivä pähkäilyäni oon sitä mieltä että noi takakiinnityslevyt olis ehkä järkevä hitsata autoon kiinni. Mielipiteitä?

Poissa mikakoivisto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin kuralatkä ratkaisuja
« Vastaus #4 : 20.06.2017, 22:03:32 »
mun -63 amazonissa takalätkän kiinnitys vaan ne 2 kulma palaa peltiruuveilla siinä pellin yläreunassa ja korissa kiinni missä lätkä sit kiinni. ei oo lainkaan hiekkapellissä kiinnikettä. on näköjään 54v vuotta pysynyt kun näyttäs et alkuperäiset "massat". älä vaan mene hitsaamaan kun niin hyvännäköinen pohja. turhaan polttaa maalit pois... etukiinnike vaan se rauta lokasuojan ja korin välissä. olis ylimääräiset ruostumattomat joutilaana jos joku tarvii. ostin joskus mut alkuperäiset vielä ihan ok niin tuskin tulee laitettua. keränny vaan pölyä tallissa... se yks palikka tuntematon...

Poissa Vihreä Amazon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin kuralatkä ratkaisuja
« Vastaus #5 : 21.06.2017, 10:25:17 »
No olipas hyvä kommentti.  :)

Unohdan hitsauksen. Kulmarauta se on siis.

Jos joku jossain vaiheessa ottaa omasta kiinnityksestään kuvan olis se varmaan hyvä lisäys tähän ketjuun.

Poissa mikakoivisto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazonin kuralatkä ratkaisuja
« Vastaus #6 : 21.06.2017, 12:29:08 »
korjaus edelliseen viestiin. hiekkapellissä ON kiinnitys. en huomannut kun oli lätkän takana piilossa. eli kiinnitys sellainen kun sun kuvassa, paitsi et sulta puuttui se toinen kulmapala...

 

Kulkukoira  Proturbo