Av samtliga grundmodellar fanns DL-varianter som hade de nya fälgarna med kantigare hål, och mindre navkapslar, radialdäck, textilmattor och klocka. Tygklädseln var i nytt utförande och bilen hade textilmattor. Den gamla B20-motorn försvann och ersattes med B20D på 105 hk SAE vid 5 500 r/m (90 hk DIN vid 5 300 r/m).
B20D-motorn var utrustad med en ny typ av förgasare från SU och hade en vridmomentkurva som täckte ett större varvtalsområde än B-motorns. Den var mer anpassad till automatlådor men fanns också med överväxel i kombination med manuell låda. Den nya förgasaren höll automatiskt blandningsförhållandet bensin/luft genom ett förskjutbart munstycke som bl a anpassade sig till bensintemperaturen. DL fanns också med B20A-motorn på 90 hk SAE.
Jos ruottia ossaa paremmin voi suomentaa. Kaasari muutoksesta ja vääntöalueen laajentamisesta puhutaan..sovitettu automaatille ja ylivaihteelle sopivammaksi?
Eli onko noi hif kaasarit tulleet noihin?