Elekma  Autoracing

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
D24 / Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Uusin viesti kirjoittanut deekukuski tänään kello 22:44:02 »
Eikö hurjimmat diisselimiehet korvaa sen koko governorin jousen ihan jollain kiinteällä palikalla, poistavat siten koko kierrostenrajoituksen. Sitä syöttörullavipu hässäkkää oon muuten jo säädellytkin, siten vain että saa varmasti ihan loppuun asti vedettyä polkimelta syötöt. Mietin ihan jos kävisi kanssa sorvauttamassa ammattikoululla nuita ahtokarojen aihioita ja rälläköisi sitten erilaisia ja katsoisi mikä pelittää parhaiten.

Kunhan tässä nyt pääsen autoa rassaamaan, niin pitää kyllä ottaa pumpusta kansi irti ja kokeilla muokkailla sitä governorin jousta ihan ekana. Jospa se siitä nyt kiikastaisi :D

Juu taitavat hurjimmat ukot sitäkin tehä, ja sit sieltä voi kans lyhentää tai poistaa tyhjäkäynnin jousen, jos oikein muistan :idiot2:

Juu ite vaa rälläköin sen kaasuakselin levyn, minkä alla se jousi on mikä kääntää sitä. Niin sen levyn rälläköin lyhyemmäksi ja porasin uuden reijän sille pallolle mihin tulee se tanko sieltä vaijerilta = lisää liikkuvuutta kaasuun, ja täten mahdollistaa lisää syöttöä.

Ahtokaroihin sen verran että jos eniten haluat syöttöä nii rälläköit sen mallia poikki, niin se mullakin on, en oo huomannu mitää ihmeellisempää eroa missään ahtokarassa, melkein sen voi ottaa poiskin ja sillon on eniten syöttöä.

Juu väittäsin et se governööti on se nyt mistä kiinni, niin ne muutkin aina sanonu täällä et ku laittaa nestepään nii guvernöörinki tehtävä musitaakseni ;D
2
Offtopic / Vs: Foorumilaiset rakentaa ja remontoi & yleistä keskustelua rakentamisesta
« Uusin viesti kirjoittanut -JS- tänään kello 22:37:30 »
Isoimmat hommat nyt pesuhuoneessa takana. Alarivin kaakelit seuraavaksi leikellä, saumaukset, kattopaneelit käsitellä ja laittaa kiinni, putket, ovi, ikkunan tiivistys, mitähän vielä ::)

https://youtu.be/FOKfjU7T3X0?feature=share

No loput jutut sellaisia mihin ei kokopäivää tarvitse varata, paitsi saumausta ei töidenjälkeen illassa hetkessä tee.
3
Showroom / Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T geartronic 2007 huoltomuistion tapainen..
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 tänään kello 22:32:00 »
Nyt on vaihdettu osat täyttöputkeen ja huohottimeen niin hävis bensan haju kun tankilla kävin.
Oli se putken ja tankin välinen osa aikas huonossa hapessa eli vaihto oli ajankohtainen, samalla vaihtui huohottimen letku kun siellä suunnalla kerran paikat oli auki.
Oikean puolen iskarin alapään ja taka-akselin pultit nappasin auki niin tuli hyvin tilaa vaihtaa nuo osat.
Rauhalliseen tahtiin 1,5 tuntia meni noiden osien vaihto.

Kohti keväthuoltoa eli öljyt yms vaihtuu loppuviikosta molempiin autoihin..
4
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: D5 jakopää huolto
« Uusin viesti kirjoittanut Vauxi tänään kello 22:21:13 »
Moottorinumerolla varmaankin tarkentuu osat. Veikkaisin. Tai korinumerolla.
5
tarve edelleen!
6
ylös
7
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Uusin viesti kirjoittanut w1wwe tänään kello 22:10:54 »





Kasaus hommia..

J specin etutolpat lyöty kiinni, vielä täytyy alaspäin säätää. Öljyt vaihdettu myös, oli hieman kermaisen tuntuista öljyä ja etanoli haisi vahvasti.. Näillä öljyillä säädetty siis penkissä ja ajettu noin 400km. Onko muilla kokemusta aiheuttaako etanoli itsessään tuon kermaisuuden vai pitääkö olla jo huolissaan mahdollisesta vedestä öljyn seassa?
8
Nelivetotekniikka / Vs: v70 awd iskarit
« Uusin viesti kirjoittanut J.partsi tänään kello 21:55:50 »
Mahtaako kuulua tähän osioon. mutta kysyn kuitenkin.
Takaiskarit paskana(nivomat) onko millainen homma vaihtaa skandixltä saatava muunnos sarja. Löytyykö mistään halvemalla?
Auto vm. -98

Tollaset omaani v70 awd mk1 2000 vuos’malliin laitoin

https://www.skruvat.fi/Jousi-auton-jousitus-P567675.aspx

https://www.skruvat.fi/Iskunvaimennin-P1017521.aspx
9
Ei ole sellaista vapaata hyvin kattavaa, mutta esim volvopartswebstore ja skandix sivustoilta löytää aika hyvin.
10
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut volvotdi tänään kello 21:12:19 »
Katsurihan ei voi antaa muuta jälkiseuraamusta kuin päätöksen "hylätty". Näitä ne kyllä antaa jo nykyisinkin, kun esim. isän 4- vuotias mersu oli hylätty ensimmäisessä katsastuksessa jonkun akun alhaiseen jännitteeseen liittyvän vikakoodin perusteella. Tiedä sitten, millä keinoin olivat koodit lukeneet, mutta moottorin vikavaloa ei ollut kuitenkaan taulussa ja käsittääkseni kaikki päästöihin liittyvät viat sytyttävät vikavalon. Isä oli käynyt viereisellä nyrkkipajalla nollauttamassa koodit ja hakenut leiman 10 minuutin päästä hylkäyksestä. Merkkiliikkeessä olivat myöhemmin vain levitelleet käsiään, että mikähän lie ollut.

Katsuri katsoo koodit geneeriseltä puolelta mikä on maailman kaikkien autojen kanssa yhteinen. Jos siellä on P-alkuinen koodi ja vaikka se ei ole enää aktiivinen niin se johtaa hylkäykseen. Todella hölmöä, koska se saattaa tulla juuri alhaisen jännitteen vuoksi ja ei sytytä vikavaloa, koska ei ole aktiivinen vika. Näitä hyökäyksiä on paljon ja saahan ne asemat aina uusintanäytöstä korvauksen  :D
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Kulkukoira  Proturbo