Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Mavesracing T5 240

  • 105 Vastauksia
  • 59087 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Mavesracing T5 240
« : 27.09.2014, 21:44:36 »
Noniin eli ilmesty 240 kunnon voimakeulalla tohon pihaan tossa kuukaus sitten kaverilta. Pellin alla ei tietenkään ollut nimensä arvosta konetta nii eiköhän se sinne laiteta! Kyseinen pelihän on mun eka auto ja ikää 17v eli oppimista löytyy koneen kasaus hommissa auttava käsi mukana tarpeen mukaan  ::) muutenhan tämä omatoimisesti käyntikuntoiseksi pitäis saattaa katsotaan kauan kestää.

 PÄIVITETTY:Tässä vähä listaa tulevista/jo olevista osista ja nippeleistä

Moottori
-b230ft lohko
- h-profiilit
-kampiakselin kiilloitus
-laakerointi+väljysten chekkaus koneistamolla
-mahlen 16v kolotetut männät
- apulaitteiden uusinta
-2x 19 riviset öljynlauhduttimet

:Kansi +pakopuoli/imupuoli
-16v hattu plaanattu/ pidot chekattu vaparin nokat
-foorumilaiselta järeä pakosarja
-Holset hx40super #18pesä
-tial kopsu hukkaportti
-kasattava blenumi 80mm kaasuläppä
-iso cooleri
-turbosmart dumppi
- 3,5" rosteli kokoputkisto korin kyljestä ulos


Vaihteisto/perä/alusta
-ZF 5vaihteinen
-sre618 asetelma
-4lapainen sintteri
-kemppi lukko kunnes kunnon lukko
- nissan sx perä öljyn lauhdutin/pumppu
-up: coilit joka nurkkaan vailla rahaa
-ohjaustehostin

Bensa syöttö/ moottorin ohjaus
-Kl racing 45l turvatankki
-bensankeruu säiliö Home made
-2x bosch 044 pumpput
-AN bensalinjat
-bensanpaineen säätö
-Mega squirt 3 v3.0
-laajakaista lambda plx
-1600cc bosch suuttimet
-RE85


kori/sisusta:
-nappisilmän keulan osat
-munapussit poistettu
-kaarten leivitys
-poikkituet konetilaan
-maalaus kiiltävän musta
-kuppi penkit /omp 4piste vyöt
-ralliratti
-pelkistetty kojelauta
-pelkistetty sisusta




« Viimeksi muokattu: 21.03.2017, 00:45:44 kirjoittanut soppingdata »

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #1 : 27.09.2014, 22:00:14 »
Onnea matkaan, varmasti hermot menee jokusen kerran ja ärräpäät lentelee. Ennen ostoksia kannattaa ottaa selvää mitä oikeasti tarvitsee tai haluaa, ettei kukkaro köyhdy ihan turhaan. Esim vakkari imusarja riittää 400hv asti, myös 300hv tehoille 600cc pienemmät suuttimet riittää, ellet sitten ole miettinyt wiinalla ajoa.

Millä moottorinohjauksella tulee?
« Viimeksi muokattu: 27.09.2014, 22:04:01 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #2 : 28.09.2014, 12:38:08 »
Jees meitsi kans kirjottele tänne ja lisäilee kuviakin kun niitä käyn aina armeijasta kun kerkiän napsimassa.

Moottoriohjauksessa pidetään LH2.4 (?), silläkin varmaankin päästään sinne 300hv asti.

Tekniikastahan puuttuu jonkunverran osia, mitenköhän esim sytytys purkin kanssa, nurkissa pyöris b230f sytkä purnukka, onko se lastutettavissa turbotus käyttöön?

Tähän vielä muutamat kuvat ->









Soppingdata varmaan lisäilee tähän mitä jäi puuttumaan :D
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #3 : 28.09.2014, 20:06:23 »
Kaikki sytkäpurkit voi lisäkortilla ja lastulla muuttaa miksi vain haluaa.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #4 : 30.09.2014, 01:00:36 »
Juu elikäs nyt on tallissa päästelty niitä ärräpäitä auton alla ja jotain tulostakin näkyy. Irrottelin ton perän ja väsäsin kunnon peräpukin autolle nii mahtuu ruostetta tökkimään :P . Kojelaudan purin ja sähköjä ihmettelin tuloksettomalla ilmeellä kunnes menin sänkyyn miettimään mitä oikeen tein *nuqquun-> Ton perän kanssa mietin että pitääkö sinne survasta 1031 vai sietääkö rullailla tolla 1030? Sitten vielä tälläne mielipide kysymys että kehtaako redblockin vetästä volvo pentan vihreellä? Sitä kun löytys pari kannua ja pensseli tavarana, olispa uniikki :P. Tonille vielä että joo sitä lastua pitää varmaan sulta hakea  ;)

Perälle vähä putsausta

Volvo pentan motti litkua  ;D
« Viimeksi muokattu: 30.09.2014, 01:02:28 kirjoittanut soppingdata »

Poissa janerikandersson91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #5 : 02.10.2014, 12:53:50 »
Ei vihreää vinokoneeseen :(
960 -95
242 -79


Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #6 : 02.10.2014, 13:22:30 »
Ei vihreää vinokoneeseen :(
Miksi ei? Sitähän ne käyttää Oikeissa Volvoissakin... ;)
Jäitä housuun!

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #7 : 02.10.2014, 16:19:00 »
Tossa onki pulma redblock sehä on mutta volvo penta voima vihree olis kyl aika uniikki. Faijjaa pyysin sitä sävyttämään ja vähä seki väkisin ne pullot mulle toi ja ulvo että se pitäs olla punanen :D. No vetelen sen lähipäivinä vaikka pohjaks siihen katotaan millanen tulee. Idean keksin tosta meijä pihalla retkottavasta veneestä josta löytyy 3pyttynen kiisseli penta musta se on kyllä pirun siisti sävy  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 02.10.2014, 16:22:55 kirjoittanut soppingdata »

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #8 : 02.10.2014, 18:39:04 »
Elk:in kanssa samoilla linjoilla

Vihreeks vaan.. hyvä siit tulee :)

240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #9 : 02.10.2014, 18:52:41 »
Se on ihan yks hailee minkä värinen se motti, väri ei tuo eikä vähennä tehoa. Jos ite joskus laitan väriä lohkoon niin tuskin laitan punaseks jos valita saa.
V70 TDI

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #10 : 02.10.2014, 19:00:49 »
Isot pojat väittää, että vinokone ei kestä jos ei ole punainen. Se on se "maalatun punakoneen kirous". Kuulemma ainut sallittu värjäys olis öljynpohja ruotsinlipuksi.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #11 : 03.10.2014, 03:51:40 »
Ei tuokaan paha väri ole, anna mennä jos omaan silmään sopii :)

Se on ihan yks hailee minkä värinen se motti, väri ei tuo eikä vähennä tehoa. Jos ite joskus laitan väriä lohkoon niin tuskin laitan punaseks jos valita saa.
No voi muoviämpäri, olisit kertonu aiemmin. Mä jo luulin että nyt on mulla melkein 300whp lähew vakiossa B230Fk:ssa kun maalasin sen uudestaan punaseks :( Voin mennä vielä kattoon tota tänä yönä ajettua louhetta, josko sieltä löytyisi joku kivi jota kiinnostaa minkä värinen sun lohkos tulee olemaan, tässä kuitenkin oli kyse soppingdatan motista ja pentan vihreästä.
No kun halvalla sai.

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #12 : 06.10.2014, 23:19:15 »
Noniin morjesta tännekkin tosiaan ei oo volle edistyny kun oltu sänky potilaana jo hetkosen. Tänään käväsin tallilla ihmettelemässä tota jakopäätä ja irrottelin hilpettä motista että pääsis hiekalla sohimaan. Tässä herääkin kysymys kun nyt oon katellut noita jakopään asento kuvia ja, ei meinaa millään mennä omassa motissa kohilleen. Kampuran puoli menee passelisti nokalle en löydä lohkosta kolosta eikä muutenkaan siinä mitään suojaa ollut. Apuakseli taas jää aina noin 180 astetta väärään suuntaan  :idiot2: . No kai joku kuumeen jälkeinen aivotoiminnan vajaus lähipäivinä korin kimppuun ja, kittiä kylkeen. Sivu hommana oon kuumeisena yrittäny metsästää nappisilmän peltejä jos vaikka sais pikkuhiljaa kaikki hommailtua ja tohon keulille  ::) . Turbosta sen verran että  "vinskimo" linkkaili mulle henkilön x ilmotuksen läjästä holset hx40:pisiä  laittelin herralle yv:tä naamakirjassa mutta ikinä kuulunut. hx40 olis kyllä kiinnostanut kun tarjolla niitä oli 6kpl no eikai sitten metsästys jatkukoon  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 08.10.2014, 15:31:12 kirjoittanut soppingdata »

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #13 : 07.10.2014, 01:11:50 »
Nappisilmät nappisilminä jne.. 300hv tehotavoite ja HX40 jo tähtäimessä?

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #14 : 07.10.2014, 02:49:34 »
Nappisilmät himottais eniten kyllä toisena olis jenkki lyhdyt  jotka sopis toho voimakeulaan parhaiten. Ongelmana tulee mukava hinta noille jenkki valoille, kai sen saa siistiltä näyttämään orggiksenakin. Tosiaan toi 300hp olis varmaan otollisinta ottaa sillä hx35? Tietoa uupuu ja tuttukin puhu pään pörrälle tolla hx40 joka taitaa ehkä olla pikkasen kookas  ::) . Oliskin kiva saada neuvoa otollisimmalle ahtimelle mutta tästä topicista kaikkea kehtaa kysyä. Tehoista nyt se "300" olis otollisin jotenkin "varmoille" kilometreille varmaankin. Ahtimeksi pitäs kyllä saada sellanen mikä ois tarpeellinen vielä kun "nälkä kasvaa syödessä" sanonta alkaa olemaan huulilla (holsettia olettaisin).

 

Kulkukoira  Proturbo