Samppasport  Futurez

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 181687 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #255 : 04.12.2015, 18:03:03 »
Ei mielestäni voi liikkua muuta. Sisäänmenevä akseli jos pyörisi niin pyörisi myös ulosmenevä, jos vaihde päällä. Turbiinikotelo pyörittää pumppua suoraan ja staattorin akseli ei pyöri. Tämän kyllä tiesit jo.

Korkeintaan joku rikkinäinen venttiili heiluu, aiheuttaen resonointia. Ootko kokeillut vaihtaa linjapainesolenoidin taajuutta?

Vai ootko kenties vahingossa laittanut rikkinäinen turbiini takaisin?  :D

Kuten mainitsin, pitää koittaa solenoidia. Tällä hetkellä poissa käytöstä.

Ja ihan ehjän toisen sinne laitoin. Pään aukomiset voi jättää muualle.  :hello:

EDIT: Mukava yllätys kun vaihdoin täyskaskosta osakaskoon, 400e vuodessa liikennevakuutuksen kanssa. Kuitenkin HKI nostaa vähän tuota.  :)
« Viimeksi muokattu: 04.12.2015, 18:38:26 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #256 : 07.12.2015, 20:58:43 »
-Billetti imusiipi tilattu (oli tarjouksessa)
-Ilmanputsari kantta vähän paranneltu uusilla kiinnikkeillä

Askia viittiny tuolla vesisateessa sen enempää tutkia...  >:(
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #257 : 07.12.2015, 23:03:19 »
Mun veikkaus menee turbaanin staattoripyörän vapaakytkimelle. En kyllä niin ajatuksella lukenut että oliko se turbiini vaihdettu jo oireiden jälkeen...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #258 : 07.12.2015, 23:48:58 »
Mun veikkaus menee turbaanin staattoripyörän vapaakytkimelle. En kyllä niin ajatuksella lukenut että oliko se turbiini vaihdettu jo oireiden jälkeen...

Turbaani on vaihdettu, ei vaikutusta ääneen.  :(
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #259 : 14.12.2015, 20:37:07 »
Minä pistän tuon glt farkun VPK:lle poltettavaksi, siitä joutaa loota ja voimansiirtolinjasto, turbiini etc vaikka talven ajoihin "testattavaksi" ? Kuitenkin AW 72 hyvässä kunnossa etc

Ite pitää tulla irroittamaan ja näkemään vaivaa, joku korvaus pitää kuitenkin saada ja nosturit etc on käytettävissä, ettei tartte maassa kikkailla :)

Onhan tuossa stall jossain 2500rpm nurkilla, liekö se sopii näihin murhaaviin alavääntöihin?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #260 : 14.12.2015, 21:15:33 »
Minä pistän tuon glt farkun VPK:lle poltettavaksi, siitä joutaa loota ja voimansiirtolinjasto, turbiini etc vaikka talven ajoihin "testattavaksi" ? Kuitenkin AW 72 hyvässä kunnossa etc

Ite pitää tulla irroittamaan ja näkemään vaivaa, joku korvaus pitää kuitenkin saada ja nosturit etc on käytettävissä, ettei tartte maassa kikkailla :)

Onhan tuossa stall jossain 2500rpm nurkilla, liekö se sopii näihin murhaaviin alavääntöihin?

Hommat vähän jäissä kun oli YT töissä. Mutta toinen AW30 sinne tilalle tarkotus pistää (ehkä 71/72 turbiini vielä hommata varuiksi)... Ehkäpä tää aski on aina ollut uliseva tai jotain.  :idiot2:

Turbiini ehkä tuosta setupista kiinnostaa, tällä hetkellä vain 0€ rahaa kun pomo pelleilee palkkamaksujen kanssa ja ei kirjota edes työ ja palkkatodistusta. (liittoon ilmoitettu)
Suosittelen käyttämään kyseistä firmaa. Nimi jääköön mysteeriksi. :D

Jäähdyttimen tilasin viimisillä rahoilla, 150€ hella/behr (levein + korkein + automaatin jäähdyttimellä). Oli 42€ halvempi kun Nissens. OVH Nissenssillä oli 282€. :2funny:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #261 : 14.12.2015, 21:36:22 »
Tule vain hakemaan pois, mietitään sitten niitä maallisia myöhemmin! Aina jotain keksitään :)
Persaukiselta toiselle, silleen heterolla tavalla, pitäähän autolla eteenpäin päästä!

Konehan tästä meni aikoja sitten, joten pudotus on todella helppo  ;)
« Viimeksi muokattu: 14.12.2015, 23:29:16 kirjoittanut Orlov »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #262 : 15.12.2015, 16:03:45 »
Jäähdyttimen kävin noutamassa. Huomasin, että vuotaa vähän askiöljy jäähyn putki (varmaan kun edes takasin runkattu askeja)...
Öljy vähentynyt askissa niin ulina ei kuulu enään kun paikallaan ollessa/liikkelle lähtiessä.  :2funny:

Manualisointia miettinyt kovasti... Siinäkin 5-6 vaihtoehtoa:

1. M90
+ Helppo sovitus
+ Halvin
- En kestä sitä resonanssia mikä siitä lähtee
- Tuntuu suurinosa olevan "myydään kaverilta, en ole koittanut, kai tää on hyvä" kuntosia
- Ei varaosia
- Heikoin

2. Supran R154
+ Välitykset
+ Tehon kesto
+ Varaosia
- Sovitus (kytkinkoppa ja kardaani)
- Hinta

3. Bemarin 5v
+ Halpa muutoksineen
- Suora 5 vaihde (3 perävälityksen mikä ruotsista 700e!! + shimmailua jne jne)

4. Bemarin 6v bensasta
+ Toimisi jo olevalla 3.73 välityksellä
- Kallein aski

5. Bemarin vanhempia 265 vai mitä olikaan askeja
+ Adapterilaipalla kiinni
+ Välitykset
+ Ilmeisesti varaosia saa
- Kardaani?
- Kalliita
- Aika pirun vanhaa askia (80luvun puolivälistä), ajettu paljon
- Alkaa olemaan harvinaisia

Lisäksi vielä:
+vauhtipyörä
+kytkin
+polkimet
+kardaani
+laatikon tukea
jne jne

2000€ ei taida riittää?


6. Luultavasti jos vielä yhden AW30 koittaisi kun pääsisi rahoihin, se kun vain sen 100-250€ kokeilu tähän konkurssiin.  :D
-Askissa ei ole muita ongelmia mekaanisesti kuin ulina
-Sähköisessä puolessa koodissa virheitä (kovasti päivittää kun kertoo vain niistä)

+ PK-seudulla ruuhkissa automaatti on kyllä käyttiksessä miellyttävä... Tämä kuin vain on käyttis.  :)
« Viimeksi muokattu: 15.12.2015, 16:05:43 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Clayman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • Volvo for life
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #263 : 15.12.2015, 16:23:31 »
Mulla olis 260 getrag , vm.91 ylimääräisenä, jos manualisointia mietit. Tämän pitäisi kestää riittävästi. Muistaakseni suora vitonen.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #264 : 15.12.2015, 16:24:13 »
Mulla olis 260 getrag , vm.91 ylimääräisenä, jos manualisointia mietit. Tämän pitäisi kestää riittävästi. Muistaakseni suora vitonen.

Täytyis melkee olla ylivaihde 5...

Mutta joo, automaatilla mennään kunnes saadaan töitä.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Sharedoc

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #265 : 15.12.2015, 19:50:08 »
Voisiko sivuäänen lähteenä olla että tuo hitsattu vaihdelaatikon adapteri tai välilaippa ei ole aivan suora. Tällöin linja kampiakselilta vaihdelaatikon pääakselille ei ole suora. Tällöin vetolevy alkaa värähdellä kun se pyörii.
Volvo 940 SE 2.3 B230FK/AW71L 270tkm -97
Exät Volvo 245 SE B200F/AW70 -90, Volvo 945 B230FK/AW71L -98, Volvo 945 2.3 B230FK/M90 -96, Volvo 245 GL B200F/M47 -90, Volvo 745 TIC -90 B230FT/AW71L, Volvo 245 -86 B200K/M45, Volvo 242 -81 B21A/M45, Volvo 245 -77 B21A/BW35, Volvo 145 -72 B20/BW35

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #266 : 15.12.2015, 22:00:29 »
Semmonen 260/6 getraggi on luja, mutta on myös niin traktoriloota ettei mitään rotia, muutamaa sellasta ajanu. Kyllähän semmosenkin kanssa pärjää, ja kohtuunopeakin vaihto onnistuu eli siirtäjät on ilmeisen rajua tekoa ja pykälä menee päälle jos ranne vaan kestää. Hyvän tuntuset välitykset eli tasasemmin välitetty kun volvon askit. Edes semmonen normaali M4x letkeän vaihdon nopeuksiset vaihdot tuppaa kuulostamaan keskenjääneeltä koneistajakurssilta, eio kauheen käyttöautosivistynyt...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #267 : 16.12.2015, 00:42:56 »
Voisiko sivuäänen lähteenä olla että tuo hitsattu vaihdelaatikon adapteri tai välilaippa ei ole aivan suora. Tällöin linja kampiakselilta vaihdelaatikon pääakselille ei ole suora. Tällöin vetolevy alkaa värähdellä kun se pyörii.

Toimi sillä ekalla askilla, ja pyörittelin viimeksi niitä käsissä ja oli ihan suoria osia...  :(

Ja varmasti ollut suorassa kun Boost sen teki. Sillä oli kaikkia lohkoja ja vehkeitä millä mittas keskikohdat ja sorvas pinnat suoraksi.  :)

Ehkä tuo "ehjä" minkä purin (sisältä kuin uusi pakoista) on ehkä sitten rikki öljypumpusta? En tiedä. Kuitenkin ekalla askilla toimi ja turbiinin vaihto ei vaikuttanut ääneen mitenkään.
Nyt on ihan siedettävä ääni, paikallaan ja liikkelle lähdettäessä ulisee. Muuten jo lähes äänetön. Muuta kuin öljyä levitelty pitkin Helsinkiä... Jos joku päivä tukkis vuodon.  :D

Semmonen 260/6 getraggi on luja, mutta on myös niin traktoriloota ettei mitään rotia, muutamaa sellasta ajanu. Kyllähän semmosenkin kanssa pärjää, ja kohtuunopeakin vaihto onnistuu eli siirtäjät on ilmeisen rajua tekoa ja pykälä menee päälle jos ranne vaan kestää. Hyvän tuntuset välitykset eli tasasemmin välitetty kun volvon askit. Edes semmonen normaali M4x letkeän vaihdon nopeuksiset vaihdot tuppaa kuulostamaan keskenjääneeltä koneistajakurssilta, eio kauheen käyttöautosivistynyt...

Kiitoksia tästä, voi melkeen sitten tiputtaa pois senkin varasuunnitelmasta.  :P
Niinhän tuo M90 on kanssa vähän traktori... Tai ei ehkä traktori mutta tooooodella hidas aski.
Tai mitä vertaa joihinkin uudempiin bmw, takaveto turbo nissanien tai v160 supran askeihin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #268 : 16.12.2015, 00:56:00 »
Kiitoksia tästä, voi melkeen sitten tiputtaa pois senkin varasuunnitelmasta.  :P
Niinhän tuo M90 on kanssa vähän traktori... Tai ei ehkä traktori mutta tooooodella hidas aski.
Tai mitä vertaa joihinkin uudempiin bmw, takaveto turbo nissanien tai v160 supran askeihin.

M90 on suorastaan luksusta käyttää tuohon mainitsemaasi supran getragiin verrattuna. En oo vielä henkilöautossa törmännyt yhtä raskaskäyttöiseen ja kankeaan laatikkoon. Ja se rallatus joutokäynnillä on jotain ihan infernaalista kovalla vauhtipyörällä... :2funny:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #269 : 16.12.2015, 00:57:27 »
M90 on suorastaan luksusta käyttää tuohon mainitsemaasi supran getragiin verrattuna. En oo vielä henkilöautossa törmännyt yhtä raskaskäyttöiseen ja kankeaan laatikkoon. Ja se rallatus joutokäynnillä on jotain ihan infernaalista kovalla vauhtipyörällä... :2funny:

Kummallisesti tämä versio (V160, mk4 Supra TT) toimi kun kello, nopea vaihtaa. Samaa askia se karkasti on kun 420g bemarista? Sekin ihan mukava. :)

Tuo R154 on vähän hitaampi, "truck" askihan se kyllä on.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2015, 00:59:16 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Futurez  Kulkukoira