Ateho  Elekma

744Gle turbotus. "CCCP kätyri"

  • 67 Vastauksia
  • 27700 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle b230e--->b230f turbotus
« Vastaus #30 : 29.01.2011, 16:10:06 »
Siinä olis nyt sitte lohkon tuleva väri.


Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 744Gle b230e--->b230f turbotus
« Vastaus #31 : 29.01.2011, 16:42:55 »
Siinä olis nyt sitte lohkon tuleva väri.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ö-p siniseks ja lohko keltaseks!  :2funny: Siisti!
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle b230e--->b230f turbotus
« Vastaus #32 : 29.01.2011, 16:54:50 »
Ö-p siniseks ja lohko keltaseks!  :2funny: Siisti!
no ei kumminkaan mitään niin radikaalia  :)
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #33 : 04.02.2011, 16:37:45 »
lohko maalattu,kuvassa maali on viellä märkä että peilailee valoa tyhmästi.pinnasta tuli kuivuttuaan todella hyvä yllätyin positiivisesti  :) jos vkl aikana sais kampiakselin paikoilleen ko kestää tuolla koneistamolla mäntien suhteen niin ei saa niitä nyt sit viellä paikoilleen  ???



Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

kowalski

  • Vieras
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #34 : 05.02.2011, 16:56:16 »
Mitkä männät tähän tulee ja mitä niille tehdään tuolla koneistamossa?

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #35 : 06.02.2011, 10:48:31 »
Mitkä männät tähän tulee ja mitä niille tehdään tuolla koneistamossa?
ihan nuo koneen omat mahle/volvo männät. männän ammetta levennetään niin että halkaisija on 75mm ja syvyys 2.3mm niin puristukset laskee 9.8:1--->8.6:1. omien laskujen ja päänpuhki miettimisen jälkeen mäntien kestävyden ei pitäisi radikaalisti kärsiä  ::)  :)
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #36 : 10.02.2011, 18:32:27 »
volvo väelle parit uudet kuvatukset  ;)





melko hääviä työnjälkee muutaman milj. euron koneelta, 0.001mm tarkkuudella  :idiot2:  ;D
« Viimeksi muokattu: 10.02.2011, 18:34:00 kirjoittanut Zero »
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

kowalski

  • Vieras
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #37 : 10.02.2011, 20:59:03 »
volvo väelle parit uudet kuvatukset  ;)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

melko hääviä työnjälkee muutaman milj. euron koneelta, 0.001mm tarkkuudella  :idiot2:  ;D

Aika eksoottinen tapa työstää männänlakea.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #38 : 10.02.2011, 21:20:55 »
Eikös tuon olisi tehnyt helpommalla ihan tavan metallisorvissa? kannattaa varmaan pyöristää tuon altaan reunat mahdollisimman pyöreiksi jotta se ei haittaisi palorintaman etenemistä ja tollaiseen terävään reunaan kohdistuisi varmaan aikamoinen lämpökuormakin.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #39 : 10.02.2011, 22:34:26 »
Eikös tuon olisi tehnyt helpommalla ihan tavan metallisorvissa? kannattaa varmaan pyöristää tuon altaan reunat mahdollisimman pyöreiksi jotta se ei haittaisi palorintaman etenemistä ja tollaiseen terävään reunaan kohdistuisi varmaan aikamoinen lämpökuormakin.
olisihan sen saanu toki tehtyä, ja sillain pitikin aluks tehdä mutta kaveri tykkää tosta hommasta niin eipä se mua haittaa millä koneella teki työnsä kun työn jälki on tuollaista. juu tuosta reunan terävästä muodosta viellä, jynssäsin jo ensimmäisestä männästä tuota terävää reunaa pyöreämmäksi. olisihan se parempi kun ammeen muoto olisi enemmän puolipallomaisempi,mutta eipä se huono noinkaan ole kun tuon terävän reunan pyöristi,menee liian hifistelyks jo ruvetaan nus*imaan oikein kunnolla muutaman hepan takia, ei tässä mitään kilpaautoa rakenneta vaan lelua  ;) ja kun tuo ammeen syvyys on tuo 2.3mm ja reunan kevyesti pyöristin niin eipä paljoa suoraa pintaa jääny. kaikista huonoin vaihtoehto olisi tässä tapauksessa ollut suora männänlaki(olen pari niitäkin teelmyksiä nähny), se tekisi jo hallaa palorintamalle kunnolla. toki on hyvä että tähän maailmaan mahtuu monenlaisia mielipiteitä ja tekeleitä, joku muu tehköön paremmin jos siltä tuntuu  ;D
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #40 : 12.02.2011, 11:06:03 »
se ois nyt sitte vesipumpua,kantta ja jakopään osia vailla valmis,siis perus kone,ruiskut yms tietenkin viellä.

Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: 744Gle b230e--->b230f turbotus
« Vastaus #41 : 12.02.2011, 12:14:59 »


ja sitten tuli puuhasteltua tuo turbolta tulevan öljyn paluu reikä/nippa

19mm
(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mikä tuon kierrenipan sisäreijän koko on?
Jos 19mm on ulkohalkaisija niin sisäreikä ei varmaan ole paljoa yli 9mm isompi vai onko?
Holset siellä lukee..

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #42 : 12.02.2011, 16:49:17 »
13mm. ja teräspunosletku joka tulee turbolta takasin öljypohjaan on hiukan reilu 13.5mm. arvaan melkein että mietit että pääseekö öljy valumaan turbolta pois paineettoman, vastaus on kyllä pääsee.  :) laskin öljyntulo puolen tilavuuden ja öljynpaineen maksimin ja noin suurinpiirtein turbonlaakereiden tilavuudet ja paluu puolen tilavuuden niin paine tippuu reilusti 0.0bar,eli öljy pääsee valumaan pois turbolta. pienempikin ois riittäny.
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #43 : 12.02.2011, 17:20:26 »
Miten voi 13mm reikä riittää jos garretin t3 sarjan ahtimessa öljypaluureikä on suorakaiteen muotoinen jonka mitat ovat 19x16mm?
Tuosta kun laskee pinta-alan saan ainakin peruskoulun matematiikalla enemmin kuin 13mm putken.
Toisen pinta-ala on 132mm2 ja toisen 304mm2
Mutta jokainen tavallaan, toivotaan ettei öljyä vuoda kovin paljoa ahtimen läpi tuon paluureijän takia.
Itse olisin tuohon vaikka ruuvilukitteella ja poraamalla lohkoon putken kohdalla esim. 6mm lukitusruuvin ja sorvannut siihen 21mm holkin 1,5mm seinämällä, helppo homma tehdä.
Holset siellä lukee..

Poissa Zero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • ihme hyypiö,old school takaveto.
    • kuvia.
Vs: 744Gle turbotus. "CCCP kätyri"
« Vastaus #44 : 13.02.2011, 10:50:47 »
onhan se juu isompi alkuperäisenä,mutta veikkaan että siinäkin on pelivaraa. mutta kyllä tuon pitäisi riittää,toivotaan niin  ::)  ;D ei huono toteutus idea toi sunkaan O0 mutta kokeillaan totakin nyte ensin.  hyviä ideoita/ehdotuksia/huomautuksia kuunnellaan aina mielellään  :) ja pistetään viellä mietintä listalle. käytännössä painetta ei pitäisi ensinnäkään muodostua kun paluu linjan päässä ei ole mitään vastusta,paitsi jos öljyä lykkää letkuun niin paljon että se ei kerkeä virtaamaan pois yhtä nopeaan kun öljyä tulee letkuun lisää, ja kun öljynpaine on vaikka 5bar(mahtaako ihan niin korkealle noustakaan) ja tulo puolen letku on puolet pienempää niin käytännön järjen ja mun laskuopin mukaan öljyn pitäisi virrata tuossakin letkussa paineettomana. mutta jos tuntuu siltä että tuo ahdistaa niin vaihdetaan isompaan. ja siitä viellä että vaikka t03 onkin suorakaiteen mallinen öpaluu reikä niin silti turbolta lähtevä alkuperäinen metalli putki on 16mm sisähalkasijalta, koska toi mun turbon öljynpaluu laippa on tehty alkuperäsestä putkesta,katkasemalla sentti laipan jälkeen ja hitsaamalla tuo nippa tilalle,eli letkun halkasia on alkuperäiseen verrattuna pienentynyt 2.5mm.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2011, 11:02:53 kirjoittanut Zero »
Myönnän harrastavani naapurivihaa ruotsia kohtaan mutta olen silti ylpeä mitä ovat saaneet aikaan -VOLVO-

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy