1
2
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V70 2.4D -10 Kabiinin lämpö-ongelmat
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka79 tänään kello 08:50:50 »Sen verran tiedän, että mikäli lämppärin säädöt eivät tee mitään, tarkista ensin että penkinlämmittimet toimivat.
Näissä on kuuleman mukaan ollut sellaista ongelmaa, ainakin vm. 2010 V50:ssä, että kun penkinlämmittimen "aivolaatikot" hajoavat, sekoittaa ne mukavuusväylän. Ja mukavuusväylään liittyy myös lämmityslaite. Ja kun mukavuusväylä on nurin, se näkyy juuri tuossa että mitä tahansa säätöjä tekee lämppäriin, ne eivät käytännössä vaikuta mitenkään. Toinen vaihtoehto voisi olla kuskin oven johtosarja, jossa on useampi kaapeli oikosulussa kun se sekoittaa lämppärin.
Ja kannattaa laittaa Volvo Vidan perään, se lukee Volvon huomattavasti tarkemmin ja varmemmin.
Näissä on kuuleman mukaan ollut sellaista ongelmaa, ainakin vm. 2010 V50:ssä, että kun penkinlämmittimen "aivolaatikot" hajoavat, sekoittaa ne mukavuusväylän. Ja mukavuusväylään liittyy myös lämmityslaite. Ja kun mukavuusväylä on nurin, se näkyy juuri tuossa että mitä tahansa säätöjä tekee lämppäriin, ne eivät käytännössä vaikuta mitenkään. Toinen vaihtoehto voisi olla kuskin oven johtosarja, jossa on useampi kaapeli oikosulussa kun se sekoittaa lämppärin.
Ja kannattaa laittaa Volvo Vidan perään, se lukee Volvon huomattavasti tarkemmin ja varmemmin.
3
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: ECM-640A, camshaft control, intake / camshaft reset valve
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 08:44:03 »Niitä saa sitten tarvikkeenakin reilusti halvemmalla. Sehän on vain solenoidi...
4
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: XC70 vm 2011 pientä sähkövikaa - tai ominaisuuksia
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka79 tänään kello 08:38:39 »Tuosta akun alla olevasta johtosarjasta olen lukenut aiemminkin. Talvella vaihdoin autoon akun kun kiinnitin huomiota vanhan akun paisuneisiin kylkiin. Samalla tuli todettua että vanha akku oli laskenut nesteitään koteloon joka tarkoitti käytännössä kotelon irrottamista putsaamisen ajaksi. Samalla paljastui tämä johtosarja ja päällisin puolin siinä näytti kaikki ehjiltä. Kunhan kelit tästä lämpenee niin irrotan akun ja sen kotelon uudelleen ja käyn sen uudelleen läpi.
Kun korjasin kuskin oven johtosarjan, jouduin jatkamaan yhtä johtoa ja tinasin sen kiinni. Muutamassa muussa johdossa oli vain eriste rikki, niille tein sähkärinteipistä uuden eristeen. Voiko olla mahdollista että ovessa on nyt samat kaapelit rikkoontuneet, tai jotkut muut johdot kuoriutuneet tai menemässä poikki...?
Kun korjasin kuskin oven johtosarjan, jouduin jatkamaan yhtä johtoa ja tinasin sen kiinni. Muutamassa muussa johdossa oli vain eriste rikki, niille tein sähkärinteipistä uuden eristeen. Voiko olla mahdollista että ovessa on nyt samat kaapelit rikkoontuneet, tai jotkut muut johdot kuoriutuneet tai menemässä poikki...?
5
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 sivupeilit
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 08:17:15 »Normi settiä omassa 2021 vuoden S90:ssä. Edellisessä 2017 vuoden mallissa ei ollut samaa. Itsellä kuskin peili heittelee
6
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 08:11:12 »Äänieristystä on ovissa enemmän, se on selvä. Painokin sen kertoo, sekä hinta. Koosta ja painosta syntyviä eroja luonnollisesti löytyy, mutta nyt sitä laatua mietin.Omaan silmään ja käsiin myös materiaaleissa on eroja. X60 malliin ei edes rahalla saa "nahkaa" oviin, ainoastaan koelautaan. Myös monet muoviosat on halvemman tuntuisia. Sitten on vielä 40-sarja joka vielä halvempi.
7
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Pikkuhukka tänään kello 07:44:17 »Materiaalinen laatuerot. Esim. ovien materiaaleissa on eroja. P3 malleissa oli äänieristyksesä eroja kun vertasi S60 ja S80 malleja.Äänieristystä on ovissa enemmän, se on selvä. Painokin sen kertoo, sekä hinta. Koosta ja painosta syntyviä eroja luonnollisesti löytyy, mutta nyt sitä laatua mietin.
8
Offtopic / Vs: Nettiauto.com / Blocket.se...ym
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 07:04:49 »Avaatko tuota laatueroa esim. 2019 vuotisen V60 ja V90 välillä. Molemmat löytyy pihasta lähes samoilla kilsoilla. Enkä tarkoita autojen koosta johtuvia eroja vaan laatueroaMateriaalinen laatuerot. Esim. ovien materiaaleissa on eroja. P3 malleissa oli äänieristyksesä eroja kun vertasi S60 ja S80 malleja.
9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: ECM-640A, camshaft control, intake / camshaft reset valve
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 04:46:38 »Vahva veikkaus, että VVT pyörän solenoidi takkuaa ja laukaisee tuon koodin. Jos on ajettu pitkillä huoltoväleillä, niin voi olla se solenoidi sotainen sisältä ja puhdistus tuoda jatkoaikaa. Siskon Volvoon uusin tuon solenoidin jokunen vuosi takaperin samaisen koodin takia ja silloin se solenoidi maksoi vähän päälle 200€ suoraan Bilialta haettuna.
10
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / ECM-640A, camshaft control, intake / camshaft reset valve
« Uusin viesti kirjoittanut Toby tänään kello 03:36:34 »Minkäs sortin tarinaa olis tuosta vikakoodista olemassa? Vakavuusaste? Huolto- / Korjausehdotuksia?
Enivei…
Tasasta 80 kmh ajaessa, hyväkuntoista asfalttia suht hyvässä kelissä, parikytä minuuttia takana, alkoi mittaristossa moottorivalo palamaan, ei kolmiota tai muuta mitään. Auto kävi hyvin ja tasaisesti ennen ja jälkeen, ei normaalista poikkeavia ääniä. Cruise toimi myös. Ajoin vielä varmaan 15 km sen jälkeen. Huoltiksella luin vikakoodit ja tuo otsikon ecm-640a siellä oli, tuolla selityksellä. Nollasin koodit ja jatkoin matkaa viimeisen kilometrin kotio. Moottorivalo ei syttynyt siinä välissä. Toivottavasti oli vain hikka, mutta on näitä comebäkkejä nähty ennenkin, joten ajattelin olla proaktiivinen(?) ja ottaa selvää mitä saattaa olla edessä?
V70 2.4i -05 automaatti
…lähetään näillä selityksillä eteenpäin…
Enivei…
Tasasta 80 kmh ajaessa, hyväkuntoista asfalttia suht hyvässä kelissä, parikytä minuuttia takana, alkoi mittaristossa moottorivalo palamaan, ei kolmiota tai muuta mitään. Auto kävi hyvin ja tasaisesti ennen ja jälkeen, ei normaalista poikkeavia ääniä. Cruise toimi myös. Ajoin vielä varmaan 15 km sen jälkeen. Huoltiksella luin vikakoodit ja tuo otsikon ecm-640a siellä oli, tuolla selityksellä. Nollasin koodit ja jatkoin matkaa viimeisen kilometrin kotio. Moottorivalo ei syttynyt siinä välissä. Toivottavasti oli vain hikka, mutta on näitä comebäkkejä nähty ennenkin, joten ajattelin olla proaktiivinen(?) ja ottaa selvää mitä saattaa olla edessä?
V70 2.4i -05 automaatti
…lähetään näillä selityksillä eteenpäin…