Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 259194 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #675 : 27.10.2018, 11:10:57 »
Meille ois nyt varattu v50 2.0 dieselillä. Onko tuossa moottorissa mitään pahaa? Dpf tehty, jakopää tehty, polttoainetankki vaihdettu (kuulemma tyyppivika), Webasto menossa huoltoon. Tuo nyt sattuu olemaan tuolla isommalla moottorilla, olisi se 1.6 riittänyt mainiosti myös.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #676 : 27.10.2018, 13:01:45 »
Meille ois nyt varattu v50 2.0 dieselillä. Onko tuossa moottorissa mitään pahaa? Dpf tehty, jakopää tehty, polttoainetankki vaihdettu (kuulemma tyyppivika), Webasto menossa huoltoon. Tuo nyt sattuu olemaan tuolla isommalla moottorilla, olisi se 1.6 riittänyt mainiosti myös.
Jotkut näistä alkaa tekemään hiukkassuodattimen polttoa jatkuvalla syötöllä. Ilmenee aluksi suurena polttoaineen kulutuksena ja johtaa lopulta konerikkoon, kun dieseliä päätyy öljyn sekaan. Kulutusta siis hieman seurailisin: jos kulutus kasvaa pari litraa sataselle joka kerta, kun kone saavuttaa normilämmöt, niin silloin on kyseessä tämä tauti. Taudin saa hoidettua osaava softaaja tai sitten pitää vaihtaa uusi moottorinohjausyksikkö.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #677 : 27.10.2018, 23:04:35 »
Jotkut näistä alkaa tekemään hiukkassuodattimen polttoa jatkuvalla syötöllä. Ilmenee aluksi suurena polttoaineen kulutuksena ja johtaa lopulta konerikkoon, kun dieseliä päätyy öljyn sekaan. Kulutusta siis hieman seurailisin: jos kulutus kasvaa pari litraa sataselle joka kerta, kun kone saavuttaa normilämmöt, niin silloin on kyseessä tämä tauti. Taudin saa hoidettua osaava softaaja tai sitten pitää vaihtaa uusi moottorinohjausyksikkö.

Kuulostaa mahtavalta.  :D Kiitän tästä. Kullan arvoista tietoa, tai ainakin uuden moottorin arvoista. Pidetään silmät auki kulutuksen suhteen.

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #678 : 28.10.2018, 10:13:35 »
Kuuleeko tuon polton ajon aikana? Automaatti Bmw:ssä sen huomasi heti, sillä se nosti kierroksia ja takaa kuului pörinä.

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #679 : 28.10.2018, 12:57:41 »
Parhaiten sen huomaa kun nostaa kaasun ylös ja antaa rullata, hetkellinen kulutus ei mene 0.0:aan ja muutenkin hetkellinen kulutus on pari litraa normaalia isompi. Minulla 1.6 rupesi tekemään polttoja 100 km:n välein, poltot tosin aika nopeita, noin 10min.

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #680 : 28.10.2018, 21:06:10 »
Parhaiten sen huomaa kun nostaa kaasun ylös ja antaa rullata, hetkellinen kulutus ei mene 0.0:aan ja muutenkin hetkellinen kulutus on pari litraa normaalia isompi. Minulla 1.6 rupesi tekemään polttoja 100 km:n välein, poltot tosin aika nopeita, noin 10min.

Kuulostaa kyllä tiuhalta tahdilta.  :o Mut hyvä että sen huomaa.

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #681 : 08.11.2018, 22:46:17 »
Volvo on pihassa ja tyytyväisiä ollaan. Hyvä ajaa ja yllättävän pirteä tuo 2.0d. Liekö softattu, sillä ainakin turbon äänet on selkeät ja menohaluja riittää. Ei uskoisi 136hv autoksi kun tallissa on 100hp enemmän pienemmässä korissa ja varmaan aika vaivoin se tuolta volvolta karkaa. Xenonit lyhyissä sekä pitkissä, tutka taakse, webasto ajastimella ja kauko-ohjauksella, vakkari, spoileria yms. Ehdottomasti hinnan arvoinen. Webasto on sekä toiminut hyvin että ei toiminut joinain aamuina. Vikaa selvitellään ja myyjä liike on tästä luvannut huolehtia.

Poissa mika82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #682 : 10.11.2018, 09:15:01 »
No joo! Täälä siirrytään tänään vanhasta V40 -03 -> V50 -12. Kyseessä siis tämä yksilö: https://www.nettiauto.com/volvo/v50/10028120

Nyt tulee sarja tyhmiä kysymyksiä kun en ole yhtään ehtinyt edes perehtyyn koko autoon ja tuntuu niin vaikeasti löytyvänkään mitään "perustieto pakettia".

1. Mitä tuo classic business varustetaso sisältää? Myynti ilmossa ei lue nahkasisustaa mutta ilmeisesti tuo nahka on vaikka kuvat vähän huonot onkin? Ja eikö tosiaan classic business mallis oo kuppitelinettä!? :O :D
2. Onko tämä 1.6D turbo koneella (84kw)?
3. Sitten se tärkein kun vieläpä ensimmäinen diesel itsellä! Eli mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kuullut jostain hiukkassuodattimista jne. Säännöllinen öljynvaihto on tietenkin tärkeä mutta onko muuta ennalta ehkäisevää?

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6812
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #683 : 10.11.2018, 22:19:46 »
2. Onko tämä 1.6D turbo koneella (84kw)?

Turbo on.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2534
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #684 : 13.11.2018, 01:49:41 »
Tullu listailtua eri autovaihtoehtoja millä ton V70 korvais, yks iso kriteeri oli että pienempi auto, ja pienempi kulutus. Ja omaan tarpeeseen hetken tiirailulla ajatus kohdistui tuohon S40/V50 1.6D malliin tuosta '09 tienoilta. Onko tossa koneessa jotain tiedettävää jota tarvitsisi pitää silmällä jos noin käyttispeliä katselee, muuta kun että polttoaineenkulutus vähenee jokseenkin suht helvetisti tohon 2.5 automaattiin verraten?
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa mika82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #685 : 13.11.2018, 20:41:27 »
Tullu listailtua eri autovaihtoehtoja millä ton V70 korvais, yks iso kriteeri oli että pienempi auto, ja pienempi kulutus. Ja omaan tarpeeseen hetken tiirailulla ajatus kohdistui tuohon S40/V50 1.6D malliin tuosta '09 tienoilta. Onko tossa koneessa jotain tiedettävää jota tarvitsisi pitää silmällä jos noin käyttispeliä katselee, muuta kun että polttoaineenkulutus vähenee jokseenkin suht helvetisti tohon 2.5 automaattiin verraten?

Ite oon nyt vajaa viikon päästelly menemään V50 1.6d -12 ja onhan tosiaan näppärä peli! Jokseenkin käsittämätön tuo vääntö noin pienes konees, varsinkin kun siirryin nyt vasta ekaa kertaa bensa maailmasta dieseliin! En oikein muuta huonoa keksi muutakuin tuon että kaupungis automaatti olis kyllä poikaa tuon 6 lovisen manuaalin & väännön takia...varmaan kyllä tottumiskysymyskin mutta erikoista ajella kierrosalueella 1200-1800 vs bensan 2200-2800...tuntuu niinkuin ajais vedättämällä koko ajan :D

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #686 : 13.11.2018, 21:35:37 »
Ite oon nyt vajaa viikon päästelly menemään V50 1.6d -12 ja onhan tosiaan näppärä peli! Jokseenkin käsittämätön tuo vääntö noin pienes konees, varsinkin kun siirryin nyt vasta ekaa kertaa bensa maailmasta dieseliin! En oikein muuta huonoa keksi muutakuin tuon että kaupungis automaatti olis kyllä poikaa tuon 6 lovisen manuaalin & väännön takia...varmaan kyllä tottumiskysymyskin mutta erikoista ajella kierrosalueella 1200-1800 vs bensan 2200-2800...tuntuu niinkuin ajais vedättämällä koko ajan :D
Sulla on varmaan softattu auto, sillä vakiona tuo 1,6d "herää eloon" vasta 1700 rpm jälkeen.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2534
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #687 : 14.11.2018, 01:27:46 »
En tota itekkään odota että toi 1.6d mikään raketti olis, sais vaan polttoainekulut leikattua aika rajusti tosta nykysestä bensakrematoriosta. Miltä nyt näyttää tässä niin toi pienempi volvo tolla diisselillä ja automaattina saattais olla jopa toimiva yhtälö mullekkin, vaikka ajellu tässä ensin 2.5t ja sitten 2.5 V70... noi vaan vetää bensaa sitä vauhtia et kukkarossa tuntuu jo liikaakin näillä tulonpuutteilla.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Junker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #688 : 11.12.2018, 22:08:41 »
Olisi tässä kiikarissa loppupään tuotannon V50 diesel automaatilla. Onko Volvon automaatit millaisia luotettavuudeltaan ja ominaisuuksiltaan: malli kuitenkin tullut jo 2004, eli laatikkotekniikka jo melko iäkästä. Eli kannattaako suunnata manuaalien suuntaan?

Poissa Junker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #689 : 18.12.2018, 21:25:49 »
Olisi tässä kiikarissa loppupään tuotannon V50 diesel automaatilla. Onko Volvon automaatit millaisia luotettavuudeltaan ja ominaisuuksiltaan: malli kuitenkin tullut jo 2004, eli laatikkotekniikka jo melko iäkästä. Eli kannattaako suunnata manuaalien suuntaan?
Vastaan osittain itselleni. Ilmeisesti V50 D3/D4 -mallit on tuolla geartronic-vaihteistolla ja aikaisempi 2.0D powershiftillä varustettu. Ja käsittääkseni tuo geartronic on juurikin vanhempaa tekniikkaa, jossa omat ongelmansa.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy