Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262686 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6871
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #90 : 17.06.2011, 07:22:15 »
Laitahan tarkempia speksejä autosta. Niin ja onnittelut!

Aivan, speksejä ja kuvia showroomiin esille. Tässä olis taas yks ehdokas mun vanhaks autoks, saa nähdä koska se rantautuu tänne.

Ja onnittelut täältäkin! :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa mika70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • BMW 330Xd
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #91 : 17.06.2011, 21:02:58 »
Auto on ostettu Rovaniemeltä. Musta, kinetic varustelu. BSR tuplaputkisto katista taaksepäin. Muuten stcokina menee, eli ei thyyningiä sen kummemmin, eikä meikäläisen ikäinen sellasia kaipaakaan..  8)
Kuvia laitan jossain välissä, kun kerkeää ottamaan..
Tuli muuten eka vikakin jo  ??? moottorin merkkivalo jäi palamaan käynnistyksen jlk tänään aamupäivällä. Auto toimii täysin normaalisti, eikä ajotietokonekaan herjannut mitään vikaa tahi pyytänyt huoltoon ajamaan. Nyt odottelen autoa takaisin wetterin pikahuollosta. Saa nähdä mikä oli / on vikana.. Bad f****n luck...  :o

Poissa mika70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • BMW 330Xd
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #92 : 17.06.2011, 23:08:54 »
Dodii.. Bensapaineen säädin sökönä, menee vaihtoon, kun osat saavat tilattua. Auto siis toimii muuten ok, paitsi kovassa kiihdytyksessä nyökkii omituisesti..
Mites noita kuvia lisätään tonne showroomiin? Meni vähä sormi suuhun, kun äsken yritin..  ::)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6871
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #93 : 17.06.2011, 23:53:01 »
Mites noita kuvia lisätään tonne showroomiin? Meni vähä sormi suuhun, kun äsken yritin..  ::)

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=334.0
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa VolvoSpecialist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #94 : 18.06.2011, 18:29:30 »
Alkupäässä juttua spekuloitiin driven starttiasiaa.. En lukenut koko tekstiä läpi joten kirjoitetaan nyt tähänkin niin kaikki tietää että start/stop autossa on vahvistettu laakerointi startissa sekä sähköisesti tehokkaampi.

Poissa Stirlitz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #95 : 18.06.2011, 22:10:47 »
Ehkä vähän tyhmä kysymys, joten en viitsi topicia aloittaa, mutta mihin liittyy takakontissa kilvenkolon yllä
oleva kromilista? Meinaako jotain tiettyä varustetasoa?
Exät: Opel Astra 1.8 -92, Volvo S40 1.8 -97, BMW 325i -91, Saab 9-3 2.0t -01, Volvo S40 1.6d -08

Nyt: Volvo V50 2.0d -08

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #96 : 18.06.2011, 22:54:32 »
Classicissa tullu krumeluuri se lista.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa VolvoSpecialist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #97 : 18.06.2011, 23:09:11 »
Dodii.. Bensapaineen säädin sökönä, menee vaihtoon, kun osat saavat tilattua. Auto siis toimii muuten ok, paitsi kovassa kiihdytyksessä nyökkii omituisesti..
Mites noita kuvia lisätään tonne showroomiin? Meni vähä sormi suuhun, kun äsken yritin..  ::)
Tässähän ei varsinaista mekaanista polttoaineenpaineensäädintä ole. Paineanturi jakoputkessa (ikäänkuin dieselissä), pumpun ohjausyksikkö (PEM) ja muistaakseni kiinteä kuristus pa-linjassa
Oiskohan koodit ollut polttoaineenpaineanturille? Ne näistä yleensä hajoaa mutta kestää kuitenkin ~100-150tkm. PEM kampanja on varmaan tehty jo aikanaan tähänkin autoon... Eli uusittu ja asennettu takapenkin alle.
edit: siis mikäli tämä oli tuo 2004- S40/V50 turbo
« Viimeksi muokattu: 18.06.2011, 23:11:00 kirjoittanut VolvoSpecialist »

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #98 : 19.06.2011, 12:15:13 »
Onko kukaan tutkinut minkälaisilla vaihteilla ja nopeuksilla kannattaa ajaa. Kuvittelin että kannattaa ajaa mahdollisimman isolla vaihteella mutta olisko tossa 1.6D:ssä niin huono alavääntö että kannattaa ajaa siten että moottori on vääntöalueella. Itse huomasin kun seurasin hetkellistä kulutusta että mutkaisella ja hieman mäkisellä asfalttitiellä 80km/h nopeudella näytti 4 vaihteella pienempää kulutusta kuin vitosella
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Tunamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • V50 DRIVe classic -11
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #99 : 19.06.2011, 19:42:11 »
Onko kukaan tutkinut minkälaisilla vaihteilla ja nopeuksilla kannattaa ajaa. Kuvittelin että kannattaa ajaa mahdollisimman isolla vaihteella mutta olisko tossa 1.6D:ssä niin huono alavääntö että kannattaa ajaa siten että moottori on vääntöalueella. Itse huomasin kun seurasin hetkellistä kulutusta että mutkaisella ja hieman mäkisellä asfalttitiellä 80km/h nopeudella näytti 4 vaihteella pienempää kulutusta kuin vitosella

Mielestäni kuutonen sopii vain 80 km/h ja sen yli pääseville nopeuksille, eli se on sellainen loikkarivaihde. Itse ajelen siis vielä seitsemää kymppiäkin viitosella. Ja tankilta laskettu keskikulutukseni on asettunut vähän alle viiden litran. Niinpä uskallan väittää, että kannattaa nimenomaan ajaa siten, että moottori on mahdollisimman usein "parhaalla alueella" vaikka kierroksia olisikin pikkaisen enemmän.
"The future's so bright I gotta wear shades."

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #100 : 19.06.2011, 20:55:23 »
Juu ei kannata jurnuttaa konetta kuin vanhan liiton nokivasara miehet tekee. Itsellä kans on ollut tuo n. 70km/h tasaisella raja 5->6. Paras pientä konetta pitää alueella. Turbo ei ahda samalla tavalla ihan nuilla alimmilla kierroksilla ja lämää antaessa tunkee vain soppaa huonolla hyötysuhteella. Huomannut saman että liian pienillä kierroksilla raastamalla saa kulutuksen nousemaan, mutta toisaltaa kaasupolkimen asentokin on jyrkempi vaikkei kiihdykkään. Ei se kierrosluku sinänsä nosta kulutusta vaan se että painaako sitä löpöä kiihdyttämiseen.

Oletteko kiinnittäneet huomiota kone ääniin? Aika jännä raksuttamaan tuo kone. n.80km/h pienellä kuormalla välillä innostuu tosissaan raksuttamaan tuo kone. Kevyellä kaasulla, kun pikkuisen hipaisee poljinta niin korahtaa aika ronskisti. Muuten täys hiljainen kone, mutta sitten ihan ihme tilanteissa alkaa korisemaan. Kiihdyttäessä varsinkin huomaa että tietyillä alueilla tulee. Dieseli oli edellinenkin ja kyllähän siinäkin oli näitä nakutus alueita, mutta ei näin epämääräisesti esiintynyt. En tiedä onko softassa vielä jotain kehitystä tulossa kun ruotsin foorumia selailee niin siellä ovat nykimisen ja raksutuksen takia päivttäneet ja uusimman ohjelmiston omaavia ainakin sopeutus ajaneet. Mitä se nyt sitten ikinä tarkoittaakaan. Ilmeisesti kone nollattu ja haettu arvot uudelleen. En tiedä onko taas vainoharhoja nämä... Kuitenkin kaikki toimii mainiosti. Ehkä se on tuon koneen luonne. Liikkeellelähdöt on edelleen aivan avuttomia vaikka on harjoiteltu parituhatta kilometriä.

Miten teillä nuo omapainot on ollut? Ihmetyttää tuo 1502kg rekisteriotteessa. 1501kg on verokortissa raja seuraavaan veroluokkaan. Hinta pompsaa oliko nyt 30e/a. Ei paljon mutta periaatteesta kyse. Jotenkin tuntuu että on ihan kiusalla joku laittanut seuraavan luokan korttiin. en oikein millään jaksa uskoa tuota painoa.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2011, 21:15:56 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #101 : 19.06.2011, 22:04:58 »
Juu ei kannata jurnuttaa konetta kuin vanhan liiton nokivasara miehet tekee. Itsellä kans on ollut tuo n. 70km/h tasaisella raja 5->6. Paras pientä konetta pitää alueella. Turbo ei ahda samalla tavalla ihan nuilla alimmilla kierroksilla ja lämää antaessa tunkee vain soppaa huonolla hyötysuhteella. Huomannut saman että liian pienillä kierroksilla raastamalla saa kulutuksen nousemaan, mutta toisaltaa kaasupolkimen asentokin on jyrkempi vaikkei kiihdykkään. Ei se kierrosluku sinänsä nosta kulutusta vaan se että painaako sitä löpöä kiihdyttämiseen.

Oletteko kiinnittäneet huomiota kone ääniin? Aika jännä raksuttamaan tuo kone. n.80km/h pienellä kuormalla välillä innostuu tosissaan raksuttamaan tuo kone. Kevyellä kaasulla, kun pikkuisen hipaisee poljinta niin korahtaa aika ronskisti. Muuten täys hiljainen kone, mutta sitten ihan ihme tilanteissa alkaa korisemaan. Kiihdyttäessä varsinkin huomaa että tietyillä alueilla tulee. Dieseli oli edellinenkin ja kyllähän siinäkin oli näitä nakutus alueita, mutta ei näin epämääräisesti esiintynyt. En tiedä onko softassa vielä jotain kehitystä tulossa kun ruotsin foorumia selailee niin siellä ovat nykimisen ja raksutuksen takia päivttäneet ja uusimman ohjelmiston omaavia ainakin sopeutus ajaneet. Mitä se nyt sitten ikinä tarkoittaakaan. Ilmeisesti kone nollattu ja haettu arvot uudelleen. En tiedä onko taas vainoharhoja nämä... Kuitenkin kaikki toimii mainiosti. Ehkä se on tuon koneen luonne. Liikkeellelähdöt on edelleen aivan avuttomia vaikka on harjoiteltu parituhatta kilometriä.

Miten teillä nuo omapainot on ollut? Ihmetyttää tuo 1502kg rekisteriotteessa. 1501kg on verokortissa raja seuraavaan veroluokkaan. Hinta pompsaa oliko nyt 30e/a. Ei paljon mutta periaatteesta kyse. Jotenkin tuntuu että on ihan kiusalla joku laittanut seuraavan luokan korttiin. en oikein millään jaksa uskoa tuota painoa.
Verothan menee kokonaismassan mukaan eli omamassalla ei oo siis merkitystä vai mitä tarkoitat?
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #102 : 19.06.2011, 22:13:51 »
No niinpäs onkin... Mistä lie tuli tämä(kin) aivopieru...
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa mika70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • BMW 330Xd
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #103 : 20.06.2011, 17:57:30 »
Tässähän ei varsinaista mekaanista polttoaineenpaineensäädintä ole. Paineanturi jakoputkessa (ikäänkuin dieselissä), pumpun ohjausyksikkö (PEM) ja muistaakseni kiinteä kuristus pa-linjassa
Oiskohan koodit ollut polttoaineenpaineanturille? Ne näistä yleensä hajoaa mutta kestää kuitenkin ~100-150tkm. PEM kampanja on varmaan tehty jo aikanaan tähänkin autoon... Eli uusittu ja asennettu takapenkin alle.
edit: siis mikäli tämä oli tuo 2004- S40/V50 turbo

Polttoaineenpaineanturistapa se asentajakin puhui, muistin väärin. Se siellä herjaa. Kuulemma arvot heittelee.
Ja kyllä, 2oo4 S40 T5 on auto..
Vielä yksi kysymys, vaikkei kyl topiciin sinänsä kuulu, mut kun käännän rattia ihan hitaassa vauhdissa, esim parkkiin ajaessa, kuuluu rattia kääntäessä pientä narinaa.
Tuli mieleen jotta ehkä voitelun puutetta jossainko? Mistähän tuo mahd,. kuuluu? Infoa kiitos?

Poissa Tunamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • V50 DRIVe classic -11
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #104 : 23.06.2011, 15:26:46 »
Lisätietoa uuden DRIVen kulutuksesta. Maantiepainotteinen ajoni sopii Volvolle. Laskettu kulutus on nyt 4,6 l / 100 km. Tankkaan yleensä 44 litraa (eli juuri ennen kuin valo syttyy). Viimeksi pääsin tuolla määrällä reilut 950 kilometriä.

Niinpä uskallan väittää, että omassa ajossani kulutus vaihtelee välillä 4,5 - 5,0. Talvesta en tiedä vielä mitään, mutta kun yleensä starttaan puolilämpimästä tallista (8 astetta) niin ei tarvitse lisälämmitintäkään huudatella kovin usein. Summa summarum: Volvo V50 DRIVe 2011 täyttää taloudellisen käyttöauton vaatimukset. Bonuksena se on vielä hyvä ajaa ja ei edes kovin meluisa. Toivottavasti nyt pysyisi sitten nipussa ja pitkään.

Hauskaa Juhannusta kaikille siis vaan. :hello:
"The future's so bright I gotta wear shades."

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo