Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940 Classic '98 "Midnight Special"

  • 293 Vastauksia
  • 98821 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #255 : 11.09.2016, 21:48:32 »
Oli sitten remonttipäivä tänään.

Osa 1: vaihdetaan vaihdekepin helat. Kuulemma helppo ja nopea homma.
Osa 2: vaihdetaan raidetangonpää.

Todellisuudessa raidetangonpään vaihdossa eniten aikaa taisi mennä tunkkaamiseen ja pyörän irrottamiseen sekä kiinnittämiseen. Helojen vaihto vei kolmisen tuntia ja vaati huomattavan määrän voimaa, outoja työkaluja, reilusti kirosanoja sekä varmaan jotain muutakin mitä juuri nyt en muista. Saldona myös yhdet vammoja saaneet silmälasit. Asentaja kertokoon itse lisää yksityiskohtia jos haluaa.

Kolmoselle vaihtamattomuus ainakin alustavasti tuntuu kadonneen, toivon että se johtuu korjauksesta eikä siitä että Jupiterin kuu sattuu olemaan oikeassa asennossa Saturnuksen renkaisiin nähden. Ja kyllä muuten tuli aivan erilainen vaihtotuntuma, eihän 260 tonnia ajettu M90 mikään paha ollut alkujaankaan mutta nyt ne liikkeet on just eikä melkein ja kepin liike tuntuu siltä kuin sitä liikuttelisi kevyitä kitkajarruja vasten eli ei enää sellainen "keppi kiviämpärissä" tunne.

Seuraavaksi ilmeisesti hammastanko vaihtoon. Se kuulemma on olomuodoltaan vähän turhan kostea.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #256 : 28.03.2017, 10:22:01 »
Ihan siltä varalta että ketään kiinnostaa, kulutuslukemia.

Autoa on nyt viime ajat ajettu noin 75% 98E ja 25% RE85 cocktaililla jolla kulutus pyörii aika tarkkaan 11,5 litran kohdalla ja ajo on pelkkää Kouvostoliiton sisällä suhaamista, suurin osa vieläpä keskustassa pyörimistä. Jos ajatellaan että puhtaalla RE85:lla ajo teoriassa nostaa kulutusta 30% niin tuolla minun viritelmällä se olisi jotain 8% luokkaa ja kulutus pelkällä bensalla olisi siis suunnilleen litran verran vähemmän. En edelleenkään voi pitää pahana huomioiden että autoa ei ole optimoitu tuollaiselle seokselle mitenkään, EZK:ssa on vielä vakiolastu tai siis ei lastua ollenkaan, ja useimmissa liikennevalolähdöissä talvirenkaiden pito asvaltilla ei enää tahdo riittää eli ei sitä ihan sukkasillaaan ole suoritettu.

Muistaakseni ohjekirjassa lukee kulutuksena 945/B230FT/M90 yhdistelmälle 10,8 litraa. Oletan että se on ajateltu seka-ajoon mutta kun tuon alle ajaa jo kaupungissakin. :idiot2:

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #257 : 28.03.2017, 19:48:37 »
2 viimeistä tankkia menty 15.4-15.6l/100km E85, elikkä kait -30% tekis n.10.8l bensaa?
Ei sillee huono V-nokkaselta... Vähemmän vie kun T nenällä.  :P

Lähinnä sillä vain ettei kulutuksen takia kannata ysistä pois vaihtaa... Jos vaikka 2.0 Avensis niin kovasti 8 litran päälle vie täälläpäin kaupungissa...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #258 : 18.04.2017, 16:50:47 »
Ostin näköjään talvirenkaat. Vanhat tuli myytyä pitkänäperjantaina pois, lauantaina menin ihan aiheeseen liittymättömillä asioilla rengasliikkeeseen ja kysyin ohimennen että ei sattuisi näin kesää odotellessa olemaan mitään hyviä hintoja. No oli, ja nyt korjataan myös talvilook kunnon pullakumeille.

Hakkapeliitta 8 koossa 205/65R15 alle viidensadan. Alkaa olla hinta-laatusuhde aika kohdillaan.

Vielä viimeinen kuva autosta kun siinä oli oikeankokoiset renkaat. Puolet minun kuvista tästä vehkeestä on näitä pesusta tulleita...


Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #259 : 19.04.2017, 12:40:02 »
Puolet minun kuvista tästä vehkeestä on näitä pesusta tulleita...
Noh parempia ne on kun mun jatkuvat "jotain petti ja taas korjataan kuvat"  :2funny:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #260 : 13.05.2017, 19:52:42 »
Puunasin tätä eilen neljä tuntia 945-miittiä varten. En ilmeisesti tehnyt turhaan, jotkut (en tiedä ketkä) huutoäänestivät sen rivin kauneimmaksi esitykseksi kyseisestä aiheesta. -H-


Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #261 : 13.05.2017, 21:19:09 »
Tyylikäs, vielä kun oisit mustat muoviosat käsitellyt jollain niin paranisi entisestään.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #262 : 13.05.2017, 21:46:54 »
Ne on kyllä vedetty Turtlen vanhalla Black Chromella mutta ei silläkään ihmeitä tehdä. Täytyy muutenkin etsiä joku uusi myrkky tarkoitukseen koska siitä pullosta on vimeiset tipat jäljellä ja kaupasta ei ole saanut lisää enää usempaan vuoteen.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #263 : 13.05.2017, 22:36:10 »
Tolla mää vetelin kun oli vielä auto jossa oli maalaamattomia muoviosia: http://www.autodude.fi/tuote/muovipinnoite_gtechniq_c4/

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #264 : 08.06.2017, 22:10:04 »
Se olisi tänään merkkipäivä tälle omistussuhteelle, viisi vuotta on jo tuotakin tiiliskiveä tullut katseltua. Päivääkään en ole ostosta katunut vaikka se olikin silloin Nettiauton kallein. Hyvästä piti maksaa hyvän hinta.

Erikoisena yksityiskohtana huomasin tuossa taannoin kun ajattelin vaihtaa vanteiden keskilätkät takaisin originaaleiksi että uudenmalliset hajoaa melkeinpä käsiin irrottaessa, kiinnityskynsiä katkesi kolmesta kappaleesta ja kaikissa on murtunut osa jo melkein poikki. Eiköhän ne sittenkään ole ihan samankokoiset kuin mustat, ne nimittäin on huomattavasti tiukemmin vanteeseen istuvat kuin nuo mustat jotka on niin väljiä että varmaan pyörivät itsekseen ajossa eri asentoon kuin mihin laitoin.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #265 : 06.08.2017, 17:35:26 »
Ihan siltä varalta että ketään kiinnostaa, kulutuslukemia.

Lisää samaa sorttia.

Kaupunkikulutus roikkuu siinä 11,5 litrassa noilla viinacocktaileilla tankkauksesta toiseen eli lukemaa voidaan pitää luotettavana. No, nyt tuli sitten kerrankin käytyä edes vähän kauempana ja viimeisin tankkaus näyttää 440 km 43 litralla eli noin 9,8 litraa sataselle. Aivan hyväksyttävä luku jo pelkällä bensalla ajetuksikin. Mutta lasketaas vähän lisää...

Siinä 440 km matkassa on 180 km maantietä ja loput 260 km kaupunkia. Nyt kun tiedetään että kaupungissa menee se 11,5 niin lopputuloksena on että siihen on kulunut noin 30 litraa ja maantieajon osuudeksi jää siis 13 litraa joten maantiekulutus on 7,2 litraa sataselle. Tuo olisi jo loistava luku pelkällä bensallakin. Sitten kun siitä vähennetään se noin 8% jotta tiedetään paljonko bensalla todellisuudessa menisi niin luku on 6,6-6,7 litraa sadalle. :o

Johtopäätös, etanolista on enemmän hyötyä maantiellä kuin kaupungissa. Ja aika pienellä se turbovinokonekin menee kun sitä ajaa siististi - eikä "siististi" tarkoita edes mitään tien tukkona oloa, useammin minäkin olen isolla tiellä ohittajana kuin ohitettavana.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #266 : 06.08.2017, 19:29:17 »
Täytyy Starlettiin vaihtaa vinokone niin tippuu kulutus 6 -> 3 litraan sitten...  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #267 : 24.08.2017, 14:01:00 »
Kohta alkaisi olla auton ehkä suurimpaan tekniikkapäivitykseen palikat kasassa. Pottapyörä, uudet vauhtipyörän pultit, kytkinasetelma ja levy sekä painelaakeri, laatikon etu- ja takastefa, kampiakselin takastefa... jos tähänkin saisi vihdoin järkevän tuntuisen kytkimen eikä sitä vakiota joka ottaa kiinni niin epämääräisesti että tuntuu kuin kardaani olisi kumia.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #268 : 02.10.2017, 18:16:30 »
Kytkinpäivitys edelleen samassa vaiheessa kuin viimeksikin.

Mutta minä valopää ostin Classicin ja nyt downgreidaan sitä karvalakiksi vähän kerrallaan. :uglystupid2:

Alkoi ärsyttää yksi harvinaisen outo ominaisuus, nimittäin meikkipeili kuskin aurinkolipassa. Mitä ihmettä sillä edes tekee? Ei myöskään varsinaisesti paranna keskittymistä kun päällä on usein oranssi tai punainen takki joka sitten paistaa sieltä silmään. En tiedä onko tuo vakiojuttu vai pitänyt erikseen tilata mutta minä halusin sen pois ja onneksi helpohkosti löytyi samanvärinen peilitön jonka kävin tänään ruuvaamassa paikalleen.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #269 : 15.07.2018, 17:53:03 »


Ny rillataan. Maistuisiko sarja rapeita vinokoneen pakosarjan tiivisteitä?



Tämä oli jo ihan reilusti "well done" osastossa...



...ja muutkin hyvää vauhtia kypsymässä.

 

Carcom Oy  Ateho