Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940 Classic '98 "Midnight Special"

  • 293 Vastauksia
  • 99029 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4623
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #270 : 15.07.2018, 17:57:10 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ny rillataan. Maistuisiko sarja rapeita vinokoneen pakosarjan tiivisteitä?

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tämä oli jo ihan reilusti "well done" osastossa...

(Kuva poistettu lainauksesta.)

...ja muutkin hyvää vauhtia kypsymässä.
oliko pahat vaihtaa?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #271 : 15.07.2018, 18:02:32 »
Ei sinänsä, yhtä lukuun ottamatta lähti pinnapultteineen irti joka helpotti asentamista huomattavasti.

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4623
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #272 : 15.07.2018, 18:08:05 »
Ei sinänsä, yhtä lukuun ottamatta lähti pinnapultteineen irti joka helpotti asentamista huomattavasti.
näin se tekee,pitäs vetää hefti jokaiseen et tulis kaikki mukana!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4623
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #273 : 15.07.2018, 18:20:23 »
ja aina yleensä ykkösentiiviste huonoin minkä sitten pullauttaa pihalle,sitä en tie miksi aina se ykkönen
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #274 : 15.07.2018, 20:11:18 »
ja aina yleensä ykkösentiiviste huonoin minkä sitten pullauttaa pihalle,sitä en tie miksi aina se ykkönen
Vuotava nokan stefa --> pakosarjan ulkopinta hiiltyy ja nokeentuu --> hiiltymä tekee mikrohalkeamia tiivistepintaan joka ajan kanssa kasvaa --> vuoto

Mulla menee sarja seuraavaksi vaihtoon.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #275 : 15.07.2018, 22:48:46 »
Vuotava nokan stefa --> pakosarjan ulkopinta hiiltyy ja nokeentuu --> hiiltymä tekee mikrohalkeamia tiivistepintaan joka ajan kanssa kasvaa --> vuoto

Eipä vuotanut nokan stefa minulla, kun 1-pytyn pakosarjan tiivisti falskasi (ajettu 260tkm silloin).

Mietippäs lämpötilaolosuhteita ja siitä aiheutuvia vääntörasituksia.
Nimittäin olen ottanut tavakseni pari kertaa vuodessa tarkastaa pakosarjan muttereiden kireyden. Jos niistä jokin on löysä, niin 1-pytyn etummainen mutteri.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #276 : 15.07.2018, 23:30:36 »
Eipä vuotanut nokan stefa minulla, kun 1-pytyn pakosarjan tiivisti falskasi (ajettu 260tkm silloin).

Ilmeisen tasalaatuista tavaraa. Mittarissa oli jotain vähän alle 265 tonnia kun tuo petti.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4623
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #277 : 16.07.2018, 16:00:46 »
Ilmeisen tasalaatuista tavaraa. Mittarissa oli jotain vähän alle 265 tonnia kun tuo petti.
mulla nyt 403tkm,ei vielä vaihdettu mut ykkösentiiviste on ollut jo montavuotta pyrkimässä ulos mut ei vuoda vieläkään
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #278 : 16.09.2018, 17:39:59 »
Alkuviikosta ilmeni että auto pitää omituista ääntä. Äänen alkuperä diagnosoitui hyvin nopeasti johonkin etuvaimentimen ja akselin ylityksen tienoille ja sitten vaan auto nosturille ja bingo, reikä vaimentimen ulostulossa.

Jännäksihän tämän tekee se että koko pakoputkisto on pahasti puuhaviritelty. En tiedä kuka urpo sen on tehnyt mutta katalysaattori on hitsattu suoraan kiinni downpipeen, sen perään on hitsattu lisää putkea, ja sitten on ns. normaaleja osia joskin se eka liitoskin näytti vielä jotenkin oudolta. Ei hajuakaan onko se edes Volvon vaimennin tai onko akselin ylitys vaparista vai turbosta. Ostin sekä vaimentimen että ylityksen varmuuden vuoksi, jos selviää ilman ylityksen vaihtoa niin hyvä, jos ei (eli on vääränkokoinen lähtö) niin onpahan varalla.

En tiedä mitä tuolle pitäisi tehdä että sen saisi ns. kuntoon. Varmaan ottaa koko homma niin alusta että uusi downpipe, uusi katti ja kaikki oikeilla osilla uusiksi. Isompaa putkea ei tarvitse mutta olisi edes kunnolla tehty vakiokokoinen.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2018, 17:54:02 kirjoittanut Greycap »

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #279 : 21.10.2018, 17:57:15 »
Sekosi sitten bensamittari tästäkin. Tankissa oli varmaan joku kymmenisen litraa jäljellä kun auto laitettiin parkkiin, tunkattiin perä lähemmäs puoli metriä tavallista ylemmäs, annettiin olla jokunen tunti ja alas ottamisen jälkeen neula nousi juuri ja juuri irti rajoittajasta. Ajattelin että se on vaan kun auto on ollut oudossa asennnossa (ja näissähän mittari näyttää vähemmän kun keula on alhaalla) mutta tankkasin 12 litraa lisää, ei vaikutusta. Ei nyt taas ihan hyvin mene. >:(

EDIT - jaaaaa korjattu. Suomalaiseen tapaan hoidettu soratie, toisin sanoen nimismiehenkiharaa niin että riittää, ja pieni kramppi oikeassa jalassa. Ei ole koho jumissa enää.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2018, 20:24:50 kirjoittanut Greycap »

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #280 : 15.02.2019, 22:07:26 »
Ketään ei varmaan nämä minun kulutusluvut kiinnosta mutta kirjoitan silti.

Viimeisin tankkaus oli vähän alle 59 litraa, siitä on käytetty Eberiä reilu kolme tuntia eli vajaat pari litraa, jäljellä 57 litraa. Noilla 57 litralla ajettiin 454 km josta noin 150 km maantietä ja loput kaupunkia joten kaupunkipainotteisen ajon keskikulutus sellaiset 12,5 litraa sataselle.

Ihan normaalit luvut merikontille turbokoneella talvella? Riippuu keneltä kysyy...



Viinaanmenevä joulupukki kävi loppuvuodesta kääntymässä. Viimeisen päälle budjettiratkaisu, pelkkä bensalastu, EZK turbon vakio.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #281 : 16.02.2019, 15:02:30 »
Toikin jännä, e85 hinta noussut tässä lähiasemilla n. 1.1€ litra, kun 95 (kuluttaa saman kun 98) maksaa jo alle 1.4€.
Ei mitään järkeä ajaa viinalla vaparilla ainakaan (+ saa sen käyntiin ilman lohkolämmitintä  :D).

Ite ajellu tolla romulla 11.2l tässä nurkissa, enemmän ovi edellä kylläkin. En tiedä onko ihan täysin terve, mut aika liki tollasta noi vissiin vie.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #282 : 17.02.2019, 11:00:27 »
Teillä on halpaa bensaa ja kallista etanolia, meillä hinnat on reilusti päälle 1,40€ 95E siinä missä RE85 saa 1,019€ niin kyllä tuosta vähän etua saa.

Oma lukunsa on tietysti sekin että mitä on kaupunkiajo. Esim. siellä missä isäni asuu normaali ajosuorite sisältää ensin viitisen kilometriä 50-60 km/h rajoitusta pysähtymättä... minulla tavallisin matka mitä tuolla tulee ajettua sisältää kolmen kilometrin matkalle seitsemät liikennevalot joista pääsee normaaliliikenteessä hyvällä tuurilla enintään kaksista (eikä nekään ole peräkkäiset) läpi pysähtymättä ja loput kolme kilometriä neljänkympin rajoitusta. Sinänsä pieni ihme että ei vie tuon enempää koska touhu on käytännössä pelkkää 0-50 km/h kiihdyttämistä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #283 : 17.02.2019, 11:10:56 »
Teillä on halpaa bensaa ja kallista etanolia

Tullut huomattua  >:(
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #284 : 26.07.2019, 22:10:24 »
Kuuntelin tänään kaupasta lähtiessä että nyt on jotain irti jossain kun kuului epäilyttävää resonanssia jostain takaa päin. Tilanne kehittyi nopeasti siihen että kävin seuraavalla parkkipaikalla katsomassa näkyykö mitään välittömiä toimenpiteitä vaativaa, ei näkynyt, joten kotiin korva tarkkana. Selvimpänä ääni kuului aika tarkkaan 1400 rpm kohdalla ja tuntui vähenevän vauhdin noustessa mutta siinä vaiheessa tietysti rämisee koko laite jo niin paljon että siinä ei pienet tunnu.

Kotiin päästyä pikainen konsultointipuhelu ja saatujen ohjeiden perusteella katsomaan onko takapöntön lämpösuojapelti paikallaan ja kunnolla kiinni. Oli se. Mutta se mikä ei ollut oli varmuudeksi tarkistaessa löytynyt etupöntön vastaava, olisi valehtelua sanoa että se oli löysällä koska se hengaili irtonaisena siellä pöntön päällä. Eka johtopäätös oli että se ei sieltä mahdu mitenkään tulemaan tukivarren ja pöntön välistä enkä nyt varmana ala irrottaa putkea kannakkeistaan joten koska miehet rautaa, lämpöpelti alumiinia, ja kaurapuurot on aamulla syöty niin tulihan se sieltä vähän muotoaan muuttaneena. Köyhän miehen kisakevennys, ylimääräiset osat huitsin nevadaan.


(kolikko on vain mittakaavaa antamassa, kuvaa käytettiin muuallakin)

 

Ateho  Elekma