Carcom Oy  Ateho

Lisävaloista juttua

  • 2281 Vastauksia
  • 789179 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #2145 : 07.09.2020, 08:12:36 »
Onpas erittäin turha valo :o. Toi on vissiin kärkkäisiltä ostettu jokin tarjouslamppu, minkäännäköistä merkkiä ei lue.

Valokuvio on litteähkö pallo. Eli valaisee kaiken muun paitsi kaukana olevan tien. Auton omat pitkät näyttää pidemmälle.

Lisävalo kyllä. Lisäkaukovalo ei.
Heitän roskiin, onneksi ei maksanut mitään. :D

Lähetätkö jos maksan postit, laitan traktorin katolle ;)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #2146 : 07.09.2020, 16:59:14 »
Ostitko viime keväänä tarjouksesta Kärkkäseltä, kun poistivat lisävaloja?
En itse ostanut. Toisen avensiksen mukana tuli ja kärkkäisestä puhui. Ainakin yhden talven ollu käytössä.

Lähetätkö jos maksan postit, laitan traktorin katolle ;)
Työvalona tuo toimisikin. Laita yv:llä yhteystiedot niin lähetän kun uuden olen asentanut. Tilasin tänään.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #2147 : 11.09.2020, 06:44:22 »
Haluaako joku ostaa seuraavan lampun edes puoleen hintaan mitä maksoin? Voisin samalla viedä postiin kun puppetille lähetän ensimmäisen. :D

https://www.lumise.fi/lisavalot/led-lisavalo-w-light-wave-500/p/8020100449/#description

Eli jos ensimmäinen oli työvaloksi kelpaava valopallo niin tämä on aivan toisesta ääripäästä. Aivan liian kirkas valopiste.




Ja kyllä, sanoin liian kirkas. Mutkaisella tiellä ei näe mitään sisäkurviin kun edessä oleva metsä on häikäisevän kirkas. Ja joutuu vaihtaa lyhkäsille useita sekunteja aiemmin kun on vastaantulijoita. Vaikka ajattelinkin että halvempi = heikkotehoisempi.

Jos olisi vähemmän kirkkautta niin tämä olisi hyödyllisempi kun näkisi muutakin. Jos laittais kerroksen tummennuskalvoa päälle? :D.

En viitsi edes emännän autoon laittaa tuota. Kokonaisnäkyvyys huononee vaikka hetkittäin näkeekin enemmän.


Hmmh... Eiköhän ledbar kokeilut jää mulla tähän. Varmasti löytyisi minuakin miellyttävä mutta mistä sen verkkokaupassa tietää mikä niistä? Tuokin sai vain 5 tähden arvosteluita ja kehuja kuinka hyvä valo se on.

Etenkin kun haluan täydentävää valoa. Vähän pidemmälle ja laajemmalle kuin auton omat mutta ei tarvitse olla edes kirkkaampaa. Antaa silmän tottua hämärään.

Volvossa oli kivat lisävalot. Kaksi led kattilaa jotka suuntasin hieman etuviistoihin ja ylös jolloin näki mutkiin mutta asfaltti ei lähellä muuttunut häikäiseväksi. Tosin toisesta niissä puuttui puolet ledeistä, ei haitannut :D

Ehkäpä etsin sellaiset tai sitten xenonit. Kuitenkin perinteiset erillisvalot jotta voin suunnata ne minne itse haluan.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #2148 : 11.09.2020, 06:57:27 »
Mitäs jos ostaisit jonkun seuraavista: X-Vision Genesis 600 (Värin tosin kusen keltainen), Optibeam Commander tai Walonia Horizon? Mulla voisi löytyä tuollainen hyväkuntoinen viimeinen ja saat vaikka testiin sen  ;).
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #2149 : 11.09.2020, 07:14:25 »
Rouvan autossa on ollut tällaiset valot aikalailla 5 vuotta nyt, ja ollaan oltu tyytyväisiä. Kantamaa saisi olla hiukan lisää niin olisi just hyvät. Tien laidoille tulee valoa kyllä eikä sellaista valopalloa ole missään kohdassa.
https://www.lumise.fi/lisavalot/led-lisavalo-35w-luminalights-x-ref-12-5-9-32v/p/3010130010/#description

Tällaiset voisi olla vieläkin paremmat pidemmän valokeilan takia.
https://www.lumise.fi/lisavalot/led-lisavalo-80w-luminalights-power-x80-ref10/p/3010130040/#description

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #2150 : 11.09.2020, 07:21:10 »
Olis kannattanut laittaa suoraan Elite 18 Lineaari ;D Tai sitten yllättävänkin makialla valokuviolla varustettu Triple-R 1000 Elite Gen 2  ;)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #2151 : 11.09.2020, 07:24:16 »
Rouvan autossa on ollut tällaiset valot aikalailla 5 vuotta nyt, ja ollaan oltu tyytyväisiä. Kantamaa saisi olla hiukan lisää niin olisi just hyvät. Tien laidoille tulee valoa kyllä eikä sellaista valopalloa ole missään kohdassa.
https://www.lumise.fi/lisavalot/led-lisavalo-35w-luminalights-x-ref-12-5-9-32v/p/3010130010/#description

Noilla nimenomaan lähelle tulee pallo eikä kauas oikeastaan mitään.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #2152 : 11.09.2020, 07:37:55 »
Haluaako joku ostaa seuraavan lampun edes puoleen hintaan mitä maksoin? Voisin samalla viedä postiin kun puppetille lähetän ensimmäisen. :D

https://www.lumise.fi/lisavalot/led-lisavalo-w-light-wave-500/p/8020100449/#description

Eli jos ensimmäinen oli työvaloksi kelpaava valopallo niin tämä on aivan toisesta ääripäästä. Aivan liian kirkas valopiste.




Ja kyllä, sanoin liian kirkas. Mutkaisella tiellä ei näe mitään sisäkurviin kun edessä oleva metsä on häikäisevän kirkas. Ja joutuu vaihtaa lyhkäsille useita sekunteja aiemmin kun on vastaantulijoita. Vaikka ajattelinkin että halvempi = heikkotehoisempi.

Jos olisi vähemmän kirkkautta niin tämä olisi hyödyllisempi kun näkisi muutakin. Jos laittais kerroksen tummennuskalvoa päälle? :D.

En viitsi edes emännän autoon laittaa tuota. Kokonaisnäkyvyys huononee vaikka hetkittäin näkeekin enemmän.


Hmmh... Eiköhän ledbar kokeilut jää mulla tähän. Varmasti löytyisi minuakin miellyttävä mutta mistä sen verkkokaupassa tietää mikä niistä? Tuokin sai vain 5 tähden arvosteluita ja kehuja kuinka hyvä valo se on.

Etenkin kun haluan täydentävää valoa. Vähän pidemmälle ja laajemmalle kuin auton omat mutta ei tarvitse olla edes kirkkaampaa. Antaa silmän tottua hämärään.

Volvossa oli kivat lisävalot. Kaksi led kattilaa jotka suuntasin hieman etuviistoihin ja ylös jolloin näki mutkiin mutta asfaltti ei lähellä muuttunut häikäiseväksi. Tosin toisesta niissä puuttui puolet ledeistä, ei haitannut :D

Ehkäpä etsin sellaiset tai sitten xenonit. Kuitenkin perinteiset erillisvalot jotta voin suunnata ne minne itse haluan.
Asenna siihen tojotaan 940 umpiot niin näkee tasaisesti ja kauas. :D
Ehe ehe.

Oikeasti puhuen, tuon takia en paneeleita itse edea mieti. Jossain metsäauto/työkone käytössä jees mutta muutoin kattilat on juuri suuntaamisen kannalta parempia.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #2153 : 11.09.2020, 13:46:43 »
Ja näin toinenkin valo kaupattu.
Mitäs jos ostaisit jonkun seuraavista: X-Vision Genesis 600 (Värin tosin kusen keltainen), Optibeam Commander tai Walonia Horizon? Mulla voisi löytyä tuollainen hyväkuntoinen viimeinen ja saat vaikka testiin sen  ;).
Kiitos tarjouksesta mutta jotenkin tuntuu vaivalloiselta vaivata sua, testata ja silti vain ehkä tykkään valosta. :-\

Asenna siihen tojotaan 940 umpiot niin näkee tasaisesti ja kauas. :D
Ehe ehe.

Oikeasti puhuen, tuon takia en paneeleita itse edea mieti. Jossain metsäauto/työkone käytössä jees mutta muutoin kattilat on juuri suuntaamisen kannalta parempia.
940/960:iin en lisävaloja edes osannut kaivata kun polttimot ja jännitteet oli kohdillaan. Avensiksen pitkät on aika hyvät (100x paremmat kuin nelos koppaisessa golfissa oli) mutta pikkuisen lisää valoa kaipaa.

https://www.lumise.fi/lisavalot/led-lisavalo-w-light-9-neptune-ii/p/3010130412/#description
Olen aika varma että V70:ssä oli tälläiset. Käytettynä ostin eikä noissa mitään lukenut.
 Niistä sain itseä miellyttävät mutta hankala sanoa kun Volvossa oli lähtökohtaisesti paremmat valot.

Xenonitkin kiinnostaisi. Hinta vaan pomppaa 340€ pari. Tuskin noin paljoa sijoitan.
https://www.lumise.fi/lisavalot/nbb-alpha-luminalights-special-edition-70w/p/3010310365/#description

Työauton katolla on kunnon xenonit. Ei mitään selkeää valopistettä. 400m maisemaa vain vaihtuu päiväksi.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2020, 13:48:42 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #2154 : 11.09.2020, 14:12:10 »
W-Light Booster 9 valoja tuli viime yönä asenneltua kolme kappaletta nokalle.

Jösses sentään mitkä kannut, kuvan suora 700m 8)

Lisää asennuksista:
https://m.facebook.com/groups/1718736381586905?view=permalink&id=3035832399877290



« Viimeksi muokattu: 11.09.2020, 14:13:55 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #2155 : 11.09.2020, 14:30:34 »
Xenonitkin kiinnostaisi. Hinta vaan pomppaa 340€ pari. Tuskin noin paljoa sijoitan.
https://www.lumise.fi/lisavalot/nbb-alpha-luminalights-special-edition-70w/p/3010310365/#description

Nuo NBB:t on oikeasti edelleen loistavat valot. Mutta älä osta tuota valmista sarjaa.
Otat vaan normi halogen version ja siihen laitat d2s polttimot ja 70w ballastit. Yhtä "laittomat" kuin nuo Lumisen tekemät.
Kaikki ei tietenkään tykkää isoista ämpäreistä mutta niillä saa kohtuu edulisesti paljon valoa :)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #2156 : 11.09.2020, 14:43:30 »
Toki mulle varmasti riittäisi myös vakio 35w versiot. Ne olisi laillisetkin. Vai pitäiskö olla erilainen nuori ja laittaa vaan xtreme vision halogenit? :D

72€/kattila ilman polttimoa

https://www.lumise.fi/lisavalot/nbb-alpha-lisavalo-led-parkilla-ref25-20/p/3030130015/#reviews
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #2157 : 11.09.2020, 17:40:54 »
Noilla nimenomaan lähelle tulee pallo eikä kauas oikeastaan mitään.
Ehkä oon sitten sokea tai jotain, mutta ei noilla mitään palloa tule. Valoa on siellä missä omasta mielestäni pitääkin olla, eli tiellä ja metsän reunassa. Mutta niinkuin sanoin niin kantamaa pitäisi olla hivenen lisää.

En ymmärrä miksi lisävalojen tarvitsisi näyttää vajaaseen kilometriin, kun silloin se puolivaloilla ajettava matka pitenee huomattavasti enkä itse siitä ainakaan välitä.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #2158 : 11.09.2020, 18:12:02 »
Ehkä oon sitten sokea tai jotain, mutta ei noilla mitään palloa tule. Valoa on siellä missä omasta mielestäni pitääkin olla, eli tiellä ja metsän reunassa. Mutta niinkuin sanoin niin kantamaa pitäisi olla hivenen lisää.

En ymmärrä miksi lisävalojen tarvitsisi näyttää vajaaseen kilometriin, kun silloin se puolivaloilla ajettava matka pitenee huomattavasti enkä itse siitä ainakaan välitä.

Juuri sen vuoksi nuo itsellä lähti vaihtoon, että 30-100m tuli sellainen valkoinen läntti ja 100-200m ei nähnyt mitään. Tällaiset valot on juuri omasta mielestä paskimmasta päästä ja minkälaisia en missään nimessä halua auton keulalle. Minä haluan nähdä 200-300m väliin, jos käytän pitkiä.

Ja kyllä oman auton keulalla on käynyt useita halogeeni/Xenon/ledivaloja ja muutenkin on noita jokunen tullut hankittua, että ihan omakohtaista kokemustakin on. Eikä tämä kommentti ole tarkoitus dissata sinua tai kokemustasi noista valoista. Minä en niistä pitänyt.

Parhaat paneelit n.200€ on tosissaan nuo X-Vision Genesis 600 (Värin tosin kusen keltainen), Optibeam Commander tai Walonia Horizon ja kun mennään vähän kalliimpiin, niin ei ole Lazer:n voittanutta.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Hota

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #2159 : 12.09.2020, 06:51:20 »
Noita pitkälle näyttäviähän on vaikka mitä.
Laki ei salli parantaa lyhkäsiä valoja.
Näin syksyllä taajamassa pimeällä/vesisateessa tarvi lisää lähivaloja.
Suurinosa suomalaisista kulkee taajamissa tummissa vaateissa ja ilma heijastinta.
Välillä tulee noita ylläri fillareitakin pimeessä.
Ex-Volvot: 142 -70, 145 -74 (2.3 L R-sport) ja Amazon -70.

 

Carcom Oy  Ateho