Carcom Oy  Ateho

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 602754 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1620 : 08.07.2015, 15:45:57 »
Miten voi herätä 19t noin myöhään kun holsetin 40kin herää aiemmin? Sit tuo varttimaili vähän ihmetyttää.. Mitsun tyypillinen portin toimimattomuushäiriö 19teessä?

Mikan taisi tarkottaa 13C maksimit vs 19T maksimit. Ei ns. heräämistä (vaikka 19T herääkin jonkinverran myöhemmin) vaan maksimituottoa/kykyä tässä setupissa.
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1621 : 08.07.2015, 15:50:00 »
Millainen oli kokoonpano tuolla bensavehkeellä?

-012 IMMu
668cc sumut
T-nokka
Do88 alucooleri
AW71L
TD04HL19T
Isompi pakoputkisto

Eli periaatteessa asiat ovat aika vakiota pois lukien putkisto, ahdin ja IMMu.
Tosin yksikään kone huoneen letku ei ole vakiota nähnytkään, vaan kaikki on uusittu vesiletkuja myöden.




Miten voi herätä 19t noin myöhään kun holsetin 40kin herää aiemmin? Sit tuo varttimaili vähän ihmetyttää.. Mitsun tyypillinen portin toimimattomuushäiriö 19teessä?

Jos kuvittelit, että se herää 3750rpm, niin ahdin on siinä kohdin kyllä täydellisen hereillä ja antaa taatusti kaiken, mitä se pystyy ikinä ahtamaan, mutta se ahtojen piikkaus tapahtuu tuossa kohdin.

Ahtamaan tuo ahdin alkaa kaasu lattiaan lyödessä siinä ~2000rpm kohdilla, sitä missä kohden ahdot saavuttavat säädetyn 1,2 baarin paineen en pysty tarkasti sanomaan, mutta jossain selvästi alle 3000rpm lukemisssa.
Mutta silmillä on vaikea sanoa noin nopeista reaktioista, sillä pitäisi vahvia läppäriä, ahtopainemittaria ja kiekka-mittaria, joten kiirusta pitää repsikan paikalla.

Ja minähän sanoin tarkalleen ottaen näin:
Syttykartta bensalle lienen aikas tapissaan, kun sen sai tänään naksahtamaan muutamia kymminä kertoja kun ahtojen säätö-systeemi antaa ahtojen piikata 0,1 baaria. Yllätys, yllätys! Pikkaus tapahtuu siellä missä vääntö on saavuttanut suurimman arvonsa ja 19T ahdin on spoolannut hyvin (3750rpm).

Ja sanoin myös:

Yksi vartin veto tehtiin ja siinä huomasi hyvin 19T ja 13C heräämis eron, sillä minä kepitän 2000kg painoista 940:stä matkassa heti alusta, mutta sitten ero alkaa kutistumaan mutta pystyn pitämään sen 402m matkan verran yyber agressiivisilla wiina-säädöillä siten, että minulla on matka etu, mutta loppunopeudessa häviän 1700kg painolla 5km/h. Joten pilleri-mitsun nopea herääminen wiinalla tekee sen, että yllättävän paljon tehokkaammat bensa-autot jäävät käytännössä jälkeen (alussa). Wiina-vehkeiden kanssa en ala edes kisaamaan, sillä tunnustan tappion heti alkuun.

Joten totesin 19T:n heräävän bensalla myöhemmin tai pitäisikö sanoa hitaammin kuin 13C wiinalla, mikä on täysin normaalia. Wiinalla herää mikä tahansa ahdin nopeammin kuin bensalla, koska sitä savua tulee pirskatisti enemmän kuin bensalla.



Ja tuosta ylivertaisesta hukkiksen säätö mokkulasta olis kiva saada kuvaa/speksejä et millanen se nyt oikeen on ja mistä niitä saa...toki en oo mikään rakettitieteilijä mutta sanoisin että joku sähköohjattu olis vielä tarkempi ja parempi tollein ihan maalaisjärellä ajateltuna!!

Sähköinen ei ole parempi, mutta helpommin ECU:n säädettävissä, miksi niitä nyky-autoissa käytetäänkin.

Mekaanisia paineensäätimiä on tehty enemmän kuin sata vuotta, joten sen tekemisen taito on lienen hioutunut riittävän hyväksi, jotta osataan tehdä mekaaninen ja tarkka paineen säädin.

Tehdäänkö nyt heti, vai tehdäänkö tietokoneella?
Ja tämän sanon sähköpuolen ihmisenä.  ;)  ;D

Tarkoittamani hukkaportti on tälläinen, jollainen myös minulla on paineensäätimen keralla.
http://www.turboneticsinc.com/store/index.php?route=product/product&product_id=360

Ja itse paineensäädin on tälläinen.
https://turboneticsinc.com/store/index.php?route=product/product&path=47&product_id=406


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1622 : 08.07.2015, 15:50:10 »
Mikan taisi tarkottaa 13C maksimit vs 19T maksimit. Ei ns. heräämistä (vaikka 19T herääkin jonkinverran myöhemmin) vaan maksimituottoa/kykyä tässä setupissa.
Vertaa kyllä myös suoraan varttimailivetoonkin käsittääkseni..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1623 : 08.07.2015, 16:11:46 »
Vertaa kyllä myös suoraan varttimailivetoonkin käsittääkseni..

Niin, tuon yhden vedon bensa/19T/2000kg vs. Wiina/13C/1700kg kohdalla olen nopeampi lähtijä ja saavutan 402m matkan nopeammin kuin painavampi, mutta pienemmällä nopeudella. 19T ottaa minua kyllä kovaa kiinni, mutta matka ei ihan riitä.  ;)

Mikä kertonee suoraan siitä, että 19T setissä sitä voimaa on vaan enemmän kuin minulla, kuten pitäisikin olla.  :pomo:

Jokainen voi kokeilla mitä 300kg lisää massaa tekee kiihtyvyydelle. Ja tuossa vedossa sen eron heräämisestä näkee kaikkein selviten.
Ja jos isomman ahtimen bensa-koneessa saa heräämään nopeammin kuin wiina-koneessa olevan pilleri-mitsun, saapi olla melkoinen velho säätämisessä.  :juhau:

Ja kuten sanottu, wiina-koneessa on sitä murhaavaa alawääntöä!  ;) :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1624 : 09.07.2015, 13:41:57 »
Eihän sitä ahdinta tartte herättää ku sen verran että on sopivasti tehoa lähtöön, siitä eteenpäin ku kytkintä nostetaan on ahdin jo täysin hereillä ja vasta jarrutusalueella spoolaa alas. Jopa ilman paukkua tollanen HX50 on täysillä paineilla siinä 60ft kohdilla.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1625 : 09.07.2015, 14:19:14 »
Eihän sitä ahdinta tartte herättää ku sen verran että on sopivasti tehoa lähtöön, siitä eteenpäin ku kytkintä nostetaan on ahdin jo täysin hereillä ja vasta jarrutusalueella spoolaa alas. Jopa ilman paukkua tollanen HX50 on täysillä paineilla siinä 60ft kohdilla.
Tätä ajoin takaa, mutten saanut ilmaistua itseäni tarpeeksi selkeästi. Toki tuo 300kg ero painossa vaikuttaa.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1626 : 09.07.2015, 14:34:51 »
Ei tarkotus vittuilla, mutta karkaa vähän tuo aihe taas jätti holsetteihin. Ja kyseiset autot olivat automaatteja. Kytkimellä leikkiminen siis vähän ongelmallista.
Tässä kuitenkin pikku mitsut ja käyttöautot kyseessä. Ei yli 750hp hx50 ahtimet.  ;D

Vaikkakin tuollainen HX50 tuottaa ihan nätisti tehoa 2JZ kyljessä (yhtä joudun säätämään kaverille)... Ei se silti herää kyllä ns. "ollenkaan" verrattuna noihin pikkusiin, tietenkin se on nopeampi kun pikkumitsut/vakio suprat.
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1627 : 09.07.2015, 15:20:28 »
Eihän sitä ahdinta tartte herättää ku sen verran että on sopivasti tehoa lähtöön, siitä eteenpäin ku kytkintä nostetaan on ahdin jo täysin hereillä ja vasta jarrutusalueella spoolaa alas. Jopa ilman paukkua tollanen HX50 on täysillä paineilla siinä 60ft kohdilla.

Kummassakaan autossa ei ole suoraan jalalla käytettävää kytkintä, vaikka laatikoissa on useita kytkimiä.......   ::)

Vetojen lähdöt ovat jalka jarrulta kaasulle, joten siinä se käytännön herääminen näkyy, eikä missään joulukuuselta lähdöltä kikkaillen. :juhau:

Ja tuossa kohden väitän, että se HX50 ahtimella varustettu katiska joutuu todella tekemään töitä, saadakseen kummankaan katiskan kiinni siihen 60 jalan matkalle jalka jarrulta kaasulle tekniikalla. :juhau:

Herra fysiikka on perin tyly jätkä kaikkiaan....  :-\

« Viimeksi muokattu: 10.07.2015, 08:49:43 kirjoittanut Taavi.H »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1628 : 09.07.2015, 20:16:49 »
Mitenkään mihinkään liittymätön knoppi mutta 2000kg kokonaispaino on hyvinkin tavallinen 940 farmarissa, dieselit tuntuu olevan 2025kg tai enempi ihan järkiään.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1629 : 10.07.2015, 02:59:00 »
Mitenkään mihinkään liittymätön knoppi mutta 2000kg kokonaispaino on hyvinkin tavallinen 940 farmarissa, dieselit tuntuu olevan 2025kg tai enempi ihan järkiään.

Bensa sedaneissa ei taida tuollaisia painoja olla otteessa.  ::)
Farkut (merikontit) ovat oma lukunsa!  :D

+300kg ja siihen päälle +150kg säätäjiä (~500kg) tehnee sen laittoman kokonaispainon.  ::)
Säätämiseen moinen paino on apu ja liki välttämätön asia.   :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1714
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1630 : 10.07.2015, 03:18:10 »
Taysin offtopic, mutta mites nuo läskit lasketaan ? 75kg kaikki rekmerkityt vai 75kg kuski ja muut 70kg?
Kun oman kontin otteessa on kovin selkeästi merkitty "tilaa tavaralle 170kg"


Aiheeseen liittyen, katselin kontista löytyneet extra boxit

Ecu 0280 000 571
Sytty 0227 400 152

Onkos nämä ihqu oikeita b234f kikkareita? Saatanalliseen säätämiseen oikeutettuja ?

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1631 : 10.07.2015, 08:52:37 »
Huoh....

Josko tämä nyt mun siivouksen jälkeen voisi taas jatkua edes jotenkin normaalisti, ilman minkäänlaista henkilökohtaisuuksiin menevää päänaukomista.

Yhtään varoitusta, bannia tai muutakaan sellaista ei tässä ole jaettu kellekään. Tästä on nyt poistettu nippu viestejä. Tämä myös tiedoksi kaikille ulkopuolisille, jotka moderointilinjauksia kenties ihmettelevät.

Mutta en kyllä epäröi käyttää noita kovempiakaan keinoja, jos offtopic-päänaukominen vielä jatkuu.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1632 : 10.07.2015, 11:50:27 »
Taysin offtopic, mutta mites nuo läskit lasketaan ? 75kg kaikki rekmerkityt vai 75kg kuski ja muut 70kg?
Kun oman kontin otteessa on kovin selkeästi merkitty "tilaa tavaralle 170kg"


Aiheeseen liittyen, katselin kontista löytyneet extra boxit

Ecu 0280 000 571
Sytty 0227 400 152

Onkos nämä ihqu oikeita b234f kikkareita? Saatanalliseen säätämiseen oikeutettuja ?

Listojen mukaan 571 on B234F:n LH:n bini. Sytty-binistä en osaa sanoa juuta tai jaata, kun en ole 152:sta koskaan nähnyt.

Joten kyllä noilla voi aloittaa saatanallisen säätämisentm:D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

KL-varaosat  Race.fi