RallyBaron  Samppasport

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 00:40:51 »
Tuatanoinaa, jos softa maksaa 50€ tai 500€ niin eihän se hinta sitä paremmaksi tee.
Tosin kukaan ei tee alle 300€ jos meinaa saada leivälleen muutakin kuin ylähuulen. Ei edes pienemmät toiminimet joista osa kyllä tietää mitä tekee ja osa taas ei mutta tekee silti. :2funny:
2
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Sähköliitin turbon imuputkessa
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 00:34:27 »
Joo, se pitää sen sulana ja ahtopaine puhaltaa sitä puhtaaksi röhnästä.
3
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 11.05.2024, 23:55:05 »
Ohjelmaversion tutkiminen moottorin ECUsta on todella hankala homma koska joillakin merkeillä tarkistetaan joka merkkihuollossa onko tullut uudempaa päivitystä tehtaalta ja jos on tullut niin se ladataan. Eli jossain autossa voi olla tehtaalta alunperin tullut versio ja jossain samanlaisessa viimeisin merkin päivitysversio, ja jossain joku näiden väliltä. Se on sellainen viidakko ettei sen perkaamiseen ole ainakaan vielä helppoja konsteja.
No jaa. Kaikki optimoinnit tai muuten modatut softat antavat Volvossa vikakoodin CEM-U030100. Muissa merkeissä varmaankin samaten tai jonkun vastaavan vikakoodin softan korruptoitumisesta. Merkkikohtaisten vikakoodien lukemiseen tarvitaan korjaamotason testeri, ei muuta.

Auton softan saa vakioksi käyttämällä merkkihuollossa. Jos on saatavilla päivityksiä, niin ei edes maksa extraa normi huollon yhteydessä. Jos erikseen pyytää vakioksi, niin se maksaa noin 120 euroa. Ongelmiahan on tiedossa tuossa kohtaa, jos/kun autossa on joku toimilaite rikki tai poistettu käytöstä.
4
Ostetaan varaosat / Asentoanturin teline vauhtipyörälle
« Uusin viesti kirjoittanut Nirape 11.05.2024, 23:48:39 »
Hakusessa kampiakselin asentoanturin teline alkuperäiselle paikalle vinokoneen lohkon päähän.

Oulu
Yv
Nolnelviis 1545155
5
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut volvotdi 11.05.2024, 23:44:15 »
Sehän on sitten hyvä juttu, tahtoo moniin olla vaan hankala noita saada, voi olla että tulevaisuudessa noita saa palautella enemmänkin.

Niitä saa jo nyt paljon laitella vakioksi ja tehdä uusiksi. Laittajia on joka nurkalla ja lykätään 50€ softa niin melkein sen tietää, että pikkasen on oiottu tietyissä kohdissa.
6
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Sähköliitin turbon imuputkessa
« Uusin viesti kirjoittanut T5FI 11.05.2024, 23:29:22 »
Huohottimen lämmitys vastus.
Estää huohotinputkenpäätä jäätymästä umpeen pakkaskelillä.

Ahaa, no sehän selittää. Kiitos
8
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 11.05.2024, 22:59:30 »
Sehän on sitten hyvä juttu, tahtoo moniin olla vaan hankala noita saada, voi olla että tulevaisuudessa noita saa palautella enemmänkin.
9
Ostetaan varaosat / V70 awd vm97/98 visko
« Uusin viesti kirjoittanut JJ- 11.05.2024, 22:59:19 »
Tarve ehjälle vanhemman mallin viskolle.

Nouto 150km säteellä vihdistä muuten lähetys?

Yv /  o 4 o 7 6 9 2 7 7 3
10
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Volvo s60 2.4 2004 ei käynnisty
« Uusin viesti kirjoittanut ripe95 11.05.2024, 22:22:37 »
Tosiaan ajelin yks ilta töistä kotiin normisti ja auto pelas moitteetta, aamulla yritin lähteä töihin ja startti pelaa mutta ei lähde käyntiin. Kaikki sulakkeet,releet käyty läpi. Cem yksikkö vaihdettu ja koodattu, akku on hyvä,kaasuläppä katsottu, bensan paine 562 kpa, bensapumppu surisee kyllä penkin alla, 1 kipinä per startti,avaimen antenni rengas toimii. Testeri ei anna vikakoodeja ja suutin testikin toimii eli suuttimet naputtivat kyllä. Polttoainetta tulee kyllä suutinkiskolle.


Selviskö tää vika? Mulla v70, ja täysin samalaiset tulokset. Ei vaan käynnisty.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Ateho  Elekma