Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3268456 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13410 : 30.01.2019, 10:32:50 »
D5 antaa vikakoodiksi P0340 eli Camshaft Position Sensor "A" (Bank 1 or Single Sensor)

Vaihdoin tuo nokka-akselin asentotunnistimen (BOSCH osa 0 232 103 042)  vaan vikakoodi pysyy, onko ehdotuksia mitä voisi yrittää seuraavaksi?

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13411 : 31.01.2019, 18:46:13 »
D5 antaa vikakoodiksi P0340 eli Camshaft Position Sensor "A" (Bank 1 or Single Sensor)

Vaihdoin tuo nokka-akselin asentotunnistimen (BOSCH osa  232 103 0420)  vaan vikakoodi pysyy, onko ehdotuksia mitä voisi yrittää seuraavaksi?

Tuleeko sinne johdon päähän sähkö?


Poissa Smög

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13412 : 01.02.2019, 16:59:24 »
Ei tainnut tepsiä se termostaatin uusinta.

Eli kertauksena b200f 740gle 1990 johon vaihdettu syyläri ja vesipumppu vuosi sitten oli aina kylmä ja joskus meni punaisen rajalle josta palasi normaaliksi. Mittaristo huollettu keväällä ja veden lämpöanturi kesällä vaihdettu.


Viikko sitten lauantaina laitoin teidän varoitusten vastaisesti muun kuin wahlerin, 88c vernet calorstat termostaatin ja nyt n. 250 km jälkeen ollaan tässä tilanteessa. Palasi normaaliksi kun nopeus laski 50:iin. Motarilla ajoin max 100kmh pääosin 80.

Ps tämä on sama etanolilaite joka polttaa lambdavaloa vaikka anturi on uusi ja ilmamassamittari putsattu. Jos akun irrottaa valo ei syty heti. Jos jollain on steponetech etanolimuunnoksista lisää kokemuksia niin saa vinkata, päästöt oli kunnossa kesällä katsastaessa vaikka valo paloi, seoksista koodit huutaa.

Tuo lämpötila on näistä se akuutimpi varmaan:p

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8932
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13413 : 01.02.2019, 17:29:40 »
Ei tainnut tepsiä se termostaatin uusinta.

Eli kertauksena b200f 740gle 1990 johon vaihdettu syyläri ja vesipumppu vuosi sitten oli aina kylmä ja joskus meni punaisen rajalle josta palasi normaaliksi. Mittaristo huollettu keväällä ja veden lämpöanturi kesällä vaihdettu.


Viikko sitten lauantaina laitoin teidän varoitusten vastaisesti muun kuin wahlerin, 88c vernet calorstat termostaatin ja nyt n. 250 km jälkeen ollaan tässä tilanteessa. Palasi normaaliksi kun nopeus laski 50:iin. Motarilla ajoin max 100kmh pääosin 80.

Ps tämä on sama etanolilaite joka polttaa lambdavaloa vaikka anturi on uusi ja ilmamassamittari putsattu. Jos akun irrottaa valo ei syty heti. Jos jollain on steponetech etanolimuunnoksista lisää kokemuksia niin saa vinkata, päästöt oli kunnossa kesällä katsastaessa vaikka valo paloi, seoksista koodit huutaa.

Tuo lämpötila on näistä se akuutimpi varmaan:p

Ei tuo lämpöviisari nyt kovin hälyttävältä näytä tuossa kuvassa?

Itsellä vastaavassa laitteessa aina pikkasen keskilinjan yli lämpöviisari (koneen lämmettyä siis), koska tuli laitettua vähän kuumemmilla asteilla oleva termari. Mutta se on vakaasti siinä kuin tatti, ei hetkauta ajaako kymppejä vai satasta tms.

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13414 : 01.02.2019, 18:13:05 »
Ei tuo lämpöviisari nyt kovin hälyttävältä näytä tuossa kuvassa?

Itsellä vastaavassa laitteessa aina pikkasen keskilinjan yli lämpöviisari (koneen lämmettyä siis), koska tuli laitettua vähän kuumemmilla asteilla oleva termari. Mutta se on vakaasti siinä kuin tatti, ei hetkauta ajaako kymppejä vai satasta tms.

Ei tainnut tepsiä se termostaatin uusinta.

Eli kertauksena b200f 740gle 1990 johon vaihdettu syyläri ja vesipumppu vuosi sitten oli aina kylmä ja joskus meni punaisen rajalle josta palasi normaaliksi. Mittaristo huollettu keväällä ja veden lämpöanturi kesällä vaihdettu.


Viikko sitten lauantaina laitoin teidän varoitusten vastaisesti muun kuin wahlerin, 88c vernet calorstat termostaatin ja nyt n. 250 km jälkeen ollaan tässä tilanteessa. Palasi normaaliksi kun nopeus laski 50:iin. Motarilla ajoin max 100kmh pääosin 80.

Ps tämä on sama etanolilaite joka polttaa lambdavaloa vaikka anturi on uusi ja ilmamassamittari putsattu. Jos akun irrottaa valo ei syty heti. Jos jollain on steponetech etanolimuunnoksista lisää kokemuksia niin saa vinkata, päästöt oli kunnossa kesällä katsastaessa vaikka valo paloi, seoksista koodit huutaa.

Tuo lämpötila on näistä se akuutimpi varmaan:p

Eikös noissa lämpömittareissa ole vastus jolla rauhoitetaan mittarin viisarin liikettä. Muuten menis kylmästä lämpöseen väliä sitämukaa miten termari aukee. On senverta varmuuskerrointa syylärissä että jäähtyy.

Itellä ihan joka volvossa normilämmöt just noin. Ja vaikka on kansipahvia menny ja nesteet hävinny ei oo lämmöt ollu punasella ikinä.

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13415 : 02.02.2019, 17:10:18 »
Missäs pissapojan pumppu sijaitsee v70 xc - 01 ssä, pitääkö puskuri irroittaa? Vaikuttaa että on antamassa periksi kun ei jaksa enää ruikata tuulilasille asti. Ehkä hajoamassa tai ottanut hittiä pakkasessa jäätymällä.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5087
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13416 : 02.02.2019, 17:52:53 »
Missäs pissapojan pumppu sijaitsee v70 xc - 01 ssä, pitääkö puskuri irroittaa? Vaikuttaa että on antamassa periksi kun ei jaksa enää ruikata tuulilasille asti. Ehkä hajoamassa tai ottanut hittiä pakkasessa jäätymällä.

Oikea etukulma, näkee sieltä puskurin kulman alta ja mahdollisesti letkut/mjotoori jäässä..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Smög

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13417 : 02.02.2019, 22:12:07 »



Uskaltauduin liikenteeseen ja kyllä se punaselle selkeesti meni tällä kertaa. Tää kuva on hetkee aiemmin otettu. Onko mulle myyty paska termostaatti vai voiko se olla joku muu?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13418 : 02.02.2019, 22:18:31 »


Uskaltauduin liikenteeseen ja kyllä se punaselle selkeesti meni tällä kertaa. Tää kuva on hetkee aiemmin otettu. Onko mulle myyty paska termostaatti vai voiko se olla joku muu?
Paska termostaatti, kannentiiviste, vesipumppu.

Joku noista olisi oma epäilykseni. :-\

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13419 : 02.02.2019, 22:19:31 »


Uskaltauduin liikenteeseen ja kyllä se punaselle selkeesti meni tällä kertaa. Tää kuva on hetkee aiemmin otettu. Onko mulle myyty paska termostaatti vai voiko se olla joku muu?
onko syyläri missä kunnossa mulla oli ruoste paskaa alapää täynnä ja nosti lämmöt tappiin uskosin vasta kun se repes totaalisesti :idiot2:
kiitoos ja anteeks.

Poissa Smög

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13420 : 03.02.2019, 11:20:01 »
onko syyläri missä kunnossa mulla oli ruoste paskaa alapää täynnä ja nosti lämmöt tappiin uskosin vasta kun se repes totaalisesti :idiot2:

Kyllä mulle ainakin uskoteltiin vuos sit et upouuden syylärin laittavat siihen.

Mut raah jos se nyt sit on kannentiiviste, en usko et oon tarpeeks kätevä sitä ite vaihteleen ja se alkaa oleen melkeen auton hintanen remppa. Just ruostekorjasinki ton...


Diagnosointi tapahtuu siis kattomalla öljyt ja jäähytysnesteiden kunnot? Kesällä kun tarkistin niin puristuspaineet oli kunnossa kyllä mut kai se ois tässä välis voinu mennä, olettaen et ne ees paljastais tämmösen...

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13421 : 03.02.2019, 11:24:14 »
Kyllä mulle ainakin uskoteltiin vuos sit et upouuden syylärin laittavat siihen.

Mut raah jos se nyt sit on kannentiiviste, en usko et oon tarpeeks kätevä sitä ite vaihteleen ja se alkaa oleen melkeen auton hintanen remppa. Just ruostekorjasinki ton...


Diagnosointi tapahtuu siis kattomalla öljyt ja jäähytysnesteiden kunnot? Kesällä kun tarkistin niin puristuspaineet oli kunnossa kyllä mut kai se ois tässä välis voinu mennä, olettaen et ne ees paljastais tämmösen...
Vinokoneen kansiremontti:
Perustyökalut, eli joku 1/2" hylsysarja.
Peruslenkkiavaimet, oliko nyt 10, 11, 13, 14, 15 ja 17
Kansi lähtee irti kokeneen tekijän toimesta 30 minuutissa. Ensikertalaiselta (joka ymmärtää muttereiden päälle) menee ehkä 1,5 tuntia.
Yläpään tiivistesarja taitaa olla jotain 80-100€?
kantta ei kuulemma tarvi oikoa, jos ei ole ihan lenkka


Yks helpoimpia kansiremontteja ikinä, mitä on tullut tehtyä. Pakosarjan pultit taitaa olla vaikeimmat, vaativat rakkautta jotta irtoavat järjellä.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13422 : 03.02.2019, 12:41:10 »
Hintahan riippuu paljon siitä, kuinka tarkasti homman haluaa tehdä. Esim. pelkkä kansitiiviste, imu- ja pakotiivisteet on halvimmillaan jotain 30€. Elringin yläpään sarjaa saa 50€ (Nokan stefaksi kannattaa harkita volvolaista, eri materiaali ja mitat). Jos laittaa jakopään ja vesipumpun samalla niin tulee toki noin satanen lisää. Ja noin pari lisää, jos vie kannen plaanattavaksi ja pyytää vaihtamaan venttiilivarsien kumit, lääppäämään venttiilit ja tarkistamaan välykset.

Vinokoneen kansiremppa on kyllä ensikertalaisellekin mukavan helppo. Pakosarjan muttereille paljon voitelua hyvissä ajoin, niin helpottaa hommaa kivasti. Eniten aikaa mulla on mennyt osien putsaamiseen  :D Lämpöjä en kyllä ole saanut noin ylös pikkuvikaisella kansitiivisteellä, vain painetta järjestelmään. Yhdestä autosta nousi tappiin, mutta silloin vedet olivat päässeet pihalle järjestelmästä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13423 : 03.02.2019, 12:46:26 »
Lämpöjä en kyllä ole saanut noin ylös pikkuvikaisella kansitiivisteellä, vain painetta järjestelmään. Yhdestä autosta nousi tappiin, mutta silloin vedet olivat päässeet pihalle järjestelmästä.
Vesipumppu, jonka rattaan krymppäys akselista on korkannut, aiheuttaa kans tommosta.


Jokatapauksessa jos lämmöt on noin korkealla, niin syylärin ylävesiletkun pitää olla TULIKUUMA ja sisälle tulee TULIKUUMAA. Jos ei, niin joko on vedet karanneet tai pumppu sökö.

Vinokoneeseen ei tosiaan "ilmalukkoa" kovin helposti muodostu edes kannentiivistevaurion myötä.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8932
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13424 : 03.02.2019, 13:55:24 »


Uskaltauduin liikenteeseen ja kyllä se punaselle selkeesti meni tällä kertaa. Tää kuva on hetkee aiemmin otettu. Onko mulle myyty paska termostaatti vai voiko se olla joku muu?

Sanoit että vesipumppu vaihdettu. Menikö sinne halpa tarvike vai merkkiosa? Halpiksista on joillakin korkannut rupeli akseliltaan, kuten Slerba mainitsi.

Jos tuo termarista johtuu niin se on joko väärin asennettu tai totaalisen jumissa. Senhän voi kokeilla vesikattilassa aukeaako se ollenkaan.

Termarijumi = kabiiniin puhaltaa älyttömän kuumaa, ja pysyy kuumana vaikka puhallus täysillä.

Vesipumppu ei pumppaa = kabiiniin ei tule kuumaa, kun vesi ei juuri kierrä sisäkennossakaan.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy