Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3257500 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13440 : 15.02.2019, 16:16:31 »
240 kytkimen säätö. Koitan kiristää vaijeria kun se löystyy aina muutaman tonnin välein, mutta kun kiristää niin se palautuu takaspäin kun irroittaa avaimen. Kuuluko siinä olla joku lukitus siinä muovi kierteessä ettei se löysty jatkuvasti, kytkinvaijerin vapaaliike lootan päässä 1,5-2cm ni ei oikein nuo vaihteet mene taas :D

Olisikohan sieltä mennyt kierre pilalle jos noin "valuu" takaisin. Jonkin systeemin virittää siihen vaijerinpään ja haarukan väliin, niin että se oikea säätö on siellä päässä olevalla alueella johon se valuu. Normaalisti se säätömutteri on jollain nylokin tapaisella systeemillä jäykistetty niin ettei se itsekseen vaella mihinkään.

Tucci

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13441 : 15.02.2019, 22:04:01 »
Takavilkun polttimon tyyppi v40 -98? ???

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13442 : 15.02.2019, 22:45:12 »
Kumpi kolahtelee nimismiehen lainetukassa ensin alapalli vai koiranluu, vai haenko molemmat varoiksi? Eihän tuo raidetangonpää sentään ole? Ja ryjähän on tuo -08 s40

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13443 : 15.02.2019, 22:46:13 »
Takavilkun polttimon tyyppi v40 -98? ???

BAU15s.

Jaha, toinenkin vastattava.
Kumpi kolahtelee nimismiehen lainetukassa ensin alapalli vai koiranluu, vai haenko molemmat varoiksi? Eihän tuo raidetangonpää sentään ole? Ja ryjähän on tuo -08 s40
Koiranluut noissa ensimmäisenä alkaa lotista.
Jäitä housuun!

Poissa JukkaI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13444 : 16.02.2019, 13:48:48 »
V60 -15 D4 ajettu 130000 km

Aamulla lähtiessä auto ilmoitti, että kuskin ovi on auki. Mekaanisesti on kiinni.
Tietysti voi olla kosteudesta johtuvaa, kun lämpötila sahaa edestakaisin...
Ideoita?
Onko muilla ollut vastaavaa?

Jukka
Oven lukkolaite viallinen..
Jos mahdollista niin kuivamaan johonkin tai kyselemään lukkolaitteen vaihtoa.

Koitin kuivailla paineilmalla/lämpöpuhaltimella. Ei vaikutusta...
Surffailun perusteella myös johto voisi olla poikki tuosta oven saranan vierestä. Lieneekö kuitenkaan näinkin tuoreessa autossa ja kaikki muu toimii ovessa.
Koitin liikutella sitä johtonippua, mutta ei vaikutusta silläkään...
Ikävin piirrehän tuossa on, ettei autoa saa lukkoon. Ovet saa mekaanisesti, mutta peräkonttia ei mitenkään... Ainakaan en ole keksinyt...

Jukka

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 604
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13445 : 18.02.2019, 02:35:38 »
Olisikohan sieltä mennyt kierre pilalle jos noin "valuu" takaisin. Jonkin systeemin virittää siihen vaijerinpään ja haarukan väliin, niin että se oikea säätö on siellä päässä olevalla alueella johon se valuu. Normaalisti se säätömutteri on jollain nylokin tapaisella systeemillä jäykistetty niin ettei se itsekseen vaella mihinkään.
Kuulostaa järkeen käypältä. Täytyy katsella jos sinne jotain uusisi osaa.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

Poissa JukkaI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13446 : 20.02.2019, 19:11:04 »
V60 -15 D4 ajettu 130000 km

Aamulla lähtiessä auto ilmoitti, että kuskin ovi on auki. Mekaanisesti on kiinni.
Tietysti voi olla kosteudesta johtuvaa, kun lämpötila sahaa edestakaisin...
Ideoita?
Onko muilla ollut vastaavaa?

Jukka
Oven lukkolaite viallinen..
Jos mahdollista niin kuivamaan johonkin tai kyselemään lukkolaitteen vaihtoa.
Koitin kuivailla paineilmalla/lämpöpuhaltimella. Ei vaikutusta...
Surffailun perusteella myös johto voisi olla poikki tuosta oven saranan vierestä. Lieneekö kuitenkaan näinkin tuoreessa autossa ja kaikki muu toimii ovessa.
Koitin liikutella sitä johtonippua, mutta ei vaikutusta silläkään...
Ikävin piirrehän tuossa on, ettei autoa saa lukkoon. Ovet saa mekaanisesti, mutta peräkonttia ei mitenkään... Ainakaan en ole keksinyt...

Jukka

Oven johtosarjassa se vika oli...
On kyllä varsin laaduttoman oloisia johtoja siellä sarjassa... Jotenkin niin kovan oloisia, että murtuvat tosi helposti.
Toivottavasti ei kaikki johdot autossa ole samaa laatua...
Seuraavaa ovea odotellessa...  :(

Jukka

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13447 : 20.02.2019, 19:29:22 »
Oven johtosarjassa se vika oli...
On kyllä varsin laaduttoman oloisia johtoja siellä sarjassa... Jotenkin niin kovan oloisia, että murtuvat tosi helposti.
Toivottavasti ei kaikki johdot autossa ole samaa laatua...
Seuraavaa ovea odotellessa...  :(
Valitettavasti samaa laatua kaikki piuhat. Kuskin ovea käytetään yleensä eniten ja viat ilmaantuu siihen ensiksi. Kieltämättä aika pienillä kilometreillä oli hajonnut.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Smög

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13448 : 25.02.2019, 17:07:12 »
motonetista ostettu sisätilantuuletin ilmastoinnilla varustetussa 740:ssä on vähän liian korkea mahtuakseen vanhaan koteloon. Onko osa silti oikea? tämä on nyt kolmas yritys ja ensimmäinen jossa on oikea liitin, semmoinen vähän pyöreä.

Lisäksi, onko kellään kokemusta että mistä siitä pääsisi seinästä läpi sisätilanlämppärin kaapelin kanssa? purin tarpeeksi vaihtaakseni tuuletinta ja ei näy mitään valmista koloa, tarvitseeko purkaa törkeästi lisää vielä?

EDIT:
Vanha tuuletin lakkasi hetkeksi toimimasta mutta palasi toimintakuntoon muutaman päivän jälkeen. Vedänkö sen vain takaisin ja toivon talviauringon ja raikkaan ilman parantaneen sen? Moottori vanhassa on myös leveämpi kuin motonetin laitteessa
« Viimeksi muokattu: 25.02.2019, 17:09:30 kirjoittanut Smög »

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1607
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13449 : 25.02.2019, 17:21:05 »
motonetista ostettu sisätilantuuletin ilmastoinnilla varustetussa 740:ssä on vähän liian korkea mahtuakseen vanhaan koteloon. Onko osa silti oikea? tämä on nyt kolmas yritys ja ensimmäinen jossa on oikea liitin, semmoinen vähän pyöreä.

Lisäksi, onko kellään kokemusta että mistä siitä pääsisi seinästä läpi sisätilanlämppärin kaapelin kanssa? purin tarpeeksi vaihtaakseni tuuletinta ja ei näy mitään valmista koloa, tarvitseeko purkaa törkeästi lisää vielä?

Millä tavalla liian korkea? Jos se itse propelli on liian korkea niin vaihtaa entisestä?

Itellä on ainakin reilun kokoinen läpivientikumi tulipellissä siellä föönin likellä, katteleppa konehuoneesta iskaritolpan takaa jos ei sisäpuolelta näy.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Smög

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13450 : 26.02.2019, 08:07:43 »
Millä tavalla liian korkea? Jos se itse propelli on liian korkea niin vaihtaa entisestä?

Itellä on ainakin reilun kokoinen läpivientikumi tulipellissä siellä föönin likellä, katteleppa konehuoneesta iskaritolpan takaa jos ei sisäpuolelta näy.

Siis siinä on se muovikotelo moottorin puolella, ja varaosa ei mahdu siihen. En ole autoon asti saanut sitä vielä kun pitäisi jollain porata tilaa siihen koteloon että voisi asentaa.

Tarvitseeko kauheasti purkaa lisää että pääsee siihen käsiksi sisäpuolelta? olin moottoritilasta nähnyt sen mutta etanolisarja on siinä just sen eteen asennettuna niin en tutkinut kauheasti tarkemmin vielä.

Meinasin jo luovuttaa ja viedä käyttöautoon mutta 500e hinta-arvio motivoi yrittämään uudelleen tämän kanssa:P

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1607
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13451 : 26.02.2019, 12:45:21 »
Siis siinä on se muovikotelo moottorin puolella, ja varaosa ei mahdu siihen. En ole autoon asti saanut sitä vielä kun pitäisi jollain porata tilaa siihen koteloon että voisi asentaa.

Tarvitseeko kauheasti purkaa lisää että pääsee siihen käsiksi sisäpuolelta? olin moottoritilasta nähnyt sen mutta etanolisarja on siinä just sen eteen asennettuna niin en tutkinut kauheasti tarkemmin vielä.

Eli ymmärsinkö oikein että se jalkatilan ylämuovi ei mahdu paikalleen kun moottori toppaa siihen? Oli miten oli, jos puhallin ei silpomatta mene paikalleen niin voitaneen sanoa ettei osa ole käypäinen. Voihan sen tietysti sinne ranettaa.

Omaankin piti hetki jäljestellä oikeaa mallia, siinä on se viisikulmaisella kiinnityslaipalla ja useammalla ruuvilla oleva malli, jota olen nähnyt käytettävän mm. Chevyissä. Esivalmius ilmastoinnille.

Ei sitä läpivientiä muistaakseni tarvinnut sen syvempää kaivaa, alamuovi pois ja sukeltaa pää edellä jalkatilaan kattelemaan sinne puhallinkotelon taakse. Tarjoaa vaikka konehuoneen puolelta jotain sopivaa kaapelia läpi niin helpottaa paikallistamista. Purin siitä juurikin sisätilakaapelin tarpeettomana pois ja vedin päävirtakaapelin tilalle.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Smög

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13452 : 26.02.2019, 13:46:27 »
Eli ymmärsinkö oikein että se jalkatilan ylämuovi ei mahdu paikalleen kun moottori toppaa siihen? Oli miten oli, jos puhallin ei silpomatta mene paikalleen niin voitaneen sanoa ettei osa ole käypäinen. Voihan sen tietysti sinne ranettaa.

Omaankin piti hetki jäljestellä oikeaa mallia, siinä on se viisikulmaisella kiinnityslaipalla ja useammalla ruuvilla oleva malli, jota olen nähnyt käytettävän mm. Chevyissä. Esivalmius ilmastoinnille.

Ei sitä läpivientiä muistaakseni tarvinnut sen syvempää kaivaa, alamuovi pois ja sukeltaa pää edellä jalkatilaan kattelemaan sinne puhallinkotelon taakse. Tarjoaa vaikka konehuoneen puolelta jotain sopivaa kaapelia läpi niin helpottaa paikallistamista. Purin siitä juurikin sisätilakaapelin tarpeettomana pois ja vedin päävirtakaapelin tilalle.



Tässä nopea piirrustus siitä. Käyttöauto heitti pelkän osan hinnaksi 380 €. eli siis moottoripuoli on kupissa joka ruuvataan kiinni ilmanvaihtokanavaan.

Tosiaan siis tuo pohjan pylpyrä ensisijaisesti estää sitä mahtumasta paikalleen, toissijaisesti tuo liittimen kaapeli jota ei vanhassa ole ollenkaan.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1607
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13453 : 26.02.2019, 14:33:36 »
Lienee sitten joku vähän sinnepäin -tarvike.

Olethan tarkistanut pyörimissuunnan, siinäkin on eroja eri mallien kesken.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Smög

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13454 : 26.02.2019, 14:46:30 »
Lienee sitten joku vähän sinnepäin -tarvike.

Olethan tarkistanut pyörimissuunnan, siinäkin on eroja eri mallien kesken.

Juu se oli eka minkä tarkistin. Tosiaan tää on jo kolmas minkä ostin... mut no, mitä suosittelette tekemään?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo