Mekaaninen pumppu on aika hankala sammuttaa avaimella, ellei ole sammutussolenoidia syöttöpumpussa tai polttoainelinjassa. Mersutkin sammuvat alipaineella rivipumpulla ja linjassa joku solenoidi todennäköisesti. Tässäkin olisi helpottanut jos olisi vähän enemmän kerrottu kohteesta.
Joo, siis Volvo FL6 sammutin hajonnut, nykyisellään sammutetaan vaihteella, joka ainakin ennen johti suoraan hylkyyn, mutta mietittiin että jos laittaisi siihen yleismallisen ryyppyvaijerin sammuttimeksi.
Asia rupesi vaan muutenkin kiinnostamaan, esim vanhoissa diesel mersuissahan oli mekaaninen kahvasammutin.
Sellaisen kohdan löysin jossa katsastusperusteissa laitetaan ajokieltoon jos rattilukon saa päälle kun moottori käy. Jos siellä on mekaaninen sammutin, niin sen rattilukonhan saa päälle kun moottori käy, vai pitäisikö tuosta sitten ottaa rattilukko pois, kuorma-autossa sitä ei käsittääkseni vaadita.