Pitikö yhdestä nastasta tulla 12V?
Ei tuu yleismittariin,eli joku piirilevy kypsä?
Ai niin, töpseli paikallaan ja johdoista,moottori käynnistettynä ja AC kytkin painettuna?,merkkivalo kyllä palaa.
Jos kompuran saa oikosululla pyörimään ja kylmä tuntuu putkissa,tarviiko anturi irottaa pois?
Paineethan pysyvät kyllä?
No se nyt riippuu siitä miten tuo tojota on toteutettu, mutta jossain liittimessä pitäisi olla jännite.. Tietysti jos se anturi on oikosessa, niin silloin se jännite on siinä liittimessä vain silloin kun töpseli on irti. Paitsi jos se vika on siellä päässä mistä sähkö tulee..
Kun mä en tunne juuri tuota autoa, niin voin kertao vain yleisellä tasolla. Usein se kolminastainen anturi toimii niin että yksi on miinus toinen on plus, joka voi olla 12V tai 5V tai periaatteessa myös jotain muuta, ja kolmas liitin antaa sitten jonkun vaihtuvan jännitteen riippien paineesta.
On myös mahdollista että siinä on esimerkiksi kaksi on-off tyyppistä kontaktia, jotka aktivoituvat joissain tietyissä paineissa, mutta tuo tuntuisi aika epätodennäköiseltä vaihtoehdolta.
Jos sille anturin johdolle ei tule jännitettä mihinkään nastaan kun anturi on kiinni, eikä myöskään silloin kun anturi on irti, niin on syytä epäillä että anturissa ei ole vikaa.
Sen kompuran voi tietysti manuaalisestikin pakottaa päälle esim syöttämällä sähköä suoraan magneettikytkimen johtoon, mutta ei sitä kompuraa ohjata paineiden mukaan päälle ja pois vain siitä ilosta että systeemi saadaan tehtyä monimutkaisemmaksi, vaan siksi että se toimisi. Jos kylmäainetta ei ole riittävästi niin tuolla hajottaa sen kompuran aika pian. Jos kylmäainetta on riittävästi se kompura hajoaa ylipaineeseen, tai sitten jokin muu osa järjestelmässä repeää.
Jos sen anturin ruuvaa irti sieltä systeemistä, niin sen jälkeen siellä ei ole enää kylmäainetta ollenkaan, ja on ihan samantekevää toimiiko se anturi vai ei.