Kävin keskustelun huollon tehneessä korjaamossa ja heidän mukaansa sihti putsattu. Eipä tuota muuksi voi todistaa. Toivottavasti on tehty muut voimansiirron öljyn vaihdot. No ei tartte sinne enään autoonsa viedä.
Näissä vaatii tuo kulman ja perän öljynvaihto aikalailla kärsivällisyyttä, että vanhaa öljyä saa mahdollisimman paljon pois. Imupilliä vääntelemällä ja liikuttelemalla voi vaikuttaa todella paljon siihen, että tuleeko öljyä ulos esim. 3 vai 6dl.
Itse totesin, että nuo kannattaa tehdä huolella itse, jos vain on mahdollisuus siihen. Omaani vaihdatin kaikki öljyt heti kun auton ostin ja sitten kun mielenkiinnosta tarkastin öljypintoja, niin perässä oli todella tummat öljyt, eli ei sieltä ollut viitsitty houkutella sen kummemmin öljyä ulos, vaan todnäk. pilli vain työnnetty sinne jotenkin ja imaistu se mikä siitä asennosta lähtee. Vaihdoin sitten muutaman 1000km. sisällä kulmaan ja perään öljyt uudelleen, perään pariin kertaan. Laitoin ensimmäisellä kerralla myös RVS-käsittelyn.
Nyt kun oli auto ylhäällä, tarkastin niidenkin pinnat, öljyt olivat aivan kirkasta.
Teetettynä homma kuitenkin maksaa useampia satasia ja nuo öljymäärät mitä sinne huonona päivänä todellisuudessa vaihdetaan ovat melko mitättömiä, niin vähän arveluttaa tuo kustannus?
Toki on tekijöitä jotka aidosti haluavat tehdä huolella, mutta sitä toista laitaakin löytyy...