Samppasport  Futurez

Volvo 240 -86 Diesel (korin kunnostusta, öljypohjaa yms. puuhastelua)

  • 36 Vastauksia
  • 41682 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -86 Diesel (korin kunnostusta)
« Vastaus #30 : 13.09.2019, 21:05:38 »
Kuskin lattian alle poikittaispalkin veistelin 2mm levystä. Reiät tulppahitsille ja vesi/kotelosuojareijät tein myös valmiiksi.


Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -86 Diesel (korin kunnostusta)
« Vastaus #31 : 17.09.2019, 21:51:44 »
Vanhan lahon poikittaispalkin nylin pois. Siivosin palkin kohdalta ruosteet pois ja piti pari pikku paikkaa hitsata. Tästä kohtaa oli aikaisemminkin paikattu. Hätäseeen sinkkimaali pintaan niin ei ota ruostetta ennen palkin hitsausta. Työpäivän jälkeen ei isoja ehdi, mutta siitä se pala kerrallaan kovenee.



Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -86 Diesel (korin kunnostusta)
« Vastaus #32 : 21.09.2019, 21:29:52 »
Nyt on poikittaispalkki hitsattu paikoilleen ja pari paikkaa lattiaan. Helmatkin turrasin umpeen. Huomenna armotonta rälläköintiä luvassa. Hiottava kaikki pintaruosteet ja väliaikaismaalit pois niin pääsee rostexit sutimaan pohjaan ja helmoihin yms. Kokeilinpa varsin dinitrolin annitrol ruosteenpoistoainetta sutia pellin saumoihin ja muihin rakoihin mihin ei muuten oikei pääse käsiksi.


Takapyöristä eteenpäin koppa kovalla pellillä. Siistimistä vielä piisaa.  :o
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -86 Diesel (korin kunnostusta)
« Vastaus #33 : 23.09.2019, 21:01:04 »
Alkaa olla pohja, runkopalkit ja helmat maalissa ja enää massaa vaille valmiit. Sisäpuoleltakin maalasin jalkotilojen lattiat yms. Tässähän ihan innostuu taas puuhastelemaan kun on pahimmat korihommat takana.  8)


Vähän kuvia auton pohjasta. Tähän tulee vielä massat päälle jne.









Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 -86 Diesel (korin kunnostusta)
« Vastaus #34 : 05.04.2020, 21:13:16 »
Ajan kuluksi leikkelin 740 D24T.n ja 240 D24 vaparin öljypohjaa. 740 turbon pohjasta leikkasin öljynpaluun laipan irti ja sovittelin palasen vastaavalle paikalle 240 vaparin pohjaan.


Öljypohjien eroja.






240 pohja on hyvin kiilamainen ja ohut tuosta kohtaa, joten sai jonkun verran muokkailla palasta. Aluprofiilin pätkää hyvä ruuvailla kiinni.




240 etuakselin palkki ja raidetanko tulee hyvin lähelle (n.3cm?) tuota öljypohjan tasaista kohtaa. Pitäisi sopia paikoilleen varsinkin kun uusii moottorin tukikumit. Onpahan öljynpaluu ns. alkuperäisellä paikalla.
Hitsatessa saa jonku verran täyttää rakoa/korkeuseroa kun eivät aivan saman muotoisia ole tuolta kohtaa. Varmaan puikkoa tai ticciä näytettävä.
Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Öljypohja hitsattu. Ticillä ihan hyvin sai rakoa täytettyä. Pitää vielä tiiviste pinta hipasta suoraksi.




Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

Poissa Gyrde

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
  • www.vrcf.fi
Tämä ikuisuusprojekti ajettu siirtokilvillä omaan pihaan säilytyksestä. En muistanutkaan miten jämäkkä peli on ajella :D
Sisustan pesua ja kasausta seuraavaksi luvassa.


Amazon -68, 240 D24TIC, 240 B200K, 240 B200E, (+ 240 Diesel ) & V70mk1 -00 TDI

 

Ateho  Elekma