Mielestäni tuossa ei makseta pelkästä nimestä vaan laturisarjasta joka on tarkoitettu autoon asennettavaksi. Kyllähän ctekin saa onnistuneesti laitettua autoon, en sitä kiellä mutta työtä on enemmän kuin calix/defa linjalla. Varsinainen akkulaturi ei myöskään vaadi sisäpistoketta kuten ctek vai onko joku niin uskalias että laittaa ctekin suoraan konetilaan?
Pannaan jatkoja tähän vanhaan ketjuun, mihin olen näemmä osallistunut.
Calix/Defa linjan etu on, että myös
liitokset ovat konehuone/vaativat olosuhteet kelpoisia.
Kyllähän tuo Ctekki on IP65, mutta se
europistoke ei kyllä sitä ole! Jos sen meinaa konehuoneeseen pysävästi laittaa, niin olisi syytä ratkaista johtojen ja liitosten suojaus sekä mekaaniselta että kosteusrasitukselta jollakin pätevällä tavalla.
Aiempaan viestiini sen verta korjausta, että tuo Ctekin ylläpitolaturi on "vain" 0,8 A. Ei siis isovelimallin veroinen. Toki käypänen, jos laturi on tarkoitus pitää "aina päällä" - tai ladataan pienkoneakkua tyyppiä moottoripyörä, kelkka, ruoholeikkuri jne. Tuli itselle nimittäin hankittua yksi tuollainen ja laitettua kelkan akun kesäylläpitoon.
Sananen vielä Ctekin rakenteesta. Tuli otettua yksi auki. En kyllä Ctekkiä laittaisi mihinkään 24 x 365 käyttöön. Sen verta paskoista osista näytti hakkurin sisuskalut olevan tehnyt, että justiinsa joo. On taas svedupetteri innostunut Kiinan valmistuksesta vähän liikaa....