0
Moottoripää, Punainenhypridi ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.
Kokeiltu ja ei toimi.Näissä Volvoissa on jokin pwm- systeemi ja lähettää H9- hehkuille pulssia.Auton virrat päällä valot toimii aivan normaalisti, mutta kun laittaa käyntiin joko moottorilla tai vain akulla,alkaa lisävalot vilkkua.Kytketty tosiaan releellä ja ryöstetty H9- johdosta.
Yksi rampa D6 ilmoittautuu, kun olisikin kompressoriongelmia. Sekin on tosin vaihdettu jo 2 kertaa. Nyt ongelmana on että järjestelmä tiputtaa sähkömoottorin pois, siis toisin sanoen hybrid-moodilla ajaessa se tarkoittaa sitä, että auto käynnistää ja sammuttaa polttomoottorin koko ajan. Merkkiliikkeessä tiesivät kertoa, että vika löytyy jäähdytysnesteen lämpötila-anturista. Hauskan asiasta tekee se että kyseistä osaa ei ilmeisesti ole tehty vaihdettavaksi, koska osaa ei ole edes saatavilla. Ystävällinen huoltopäällikkö kertoi että näin ollen pitäisi vaihtaa koko sähkömoottori. Edellisen auton moottorin hajoaminen motarilla alkoi tässä kohtaa kuulostamaan halvalta. Hinta tuolle sähkömoottorille on huokeat 5t€. Auto on ollut minulla vajaat kaksi vuotta ja korjaamokäyntejä diagnooseineen on tullu pitkälti toistakymmentä. Alkaa ns. vati olemaan täynnä. Miten voi olla mahdollista että noin satkun anturia ei pysty vaihtamaan? Muutenhan auto on oikein kiva ja hyvä
Miten voi olla mahdollista että noin satkun anturia ei pysty vaihtamaan? Muutenhan auto on oikein kiva ja hyvä
Kaikissa autoissa on vikoja.Joillekin osuu ne yksilöt joista nyt ei satu menemään juuri mitään ja toiselle osuu valitettavasti se mistä menee sitten jos jotakin.Itseltä mennyt kompura x2 ja OBC ja edelleen olen tyytyväinen. OBC:n kohdalla kyllä ketutti mutta loppupeleissä aika vähän sitten kuitenkin.
Itellä ilmestyi tuohon toiseen ärsyttävä vika. Lataus pätkii. Eli siis kun on piuhan päässä. Aloittaa oransilla, vilauttaa vihreää valoa, menee oranssille ja taas hetken päästä vihreälle. Mittaristo näyttää, että lataisi, välillä tulee ilmoitus arvioidusta ajasta kun on täynnä ja taas välillä tuo arvio katoaa.Yön latauksen jäljiltä ottanut sen 15km sisuksiinsa. Menossa huoltoon ja tapellaan sitten tarvittaessa autoliikkeen kanssa kuka maksaa ja mitä.
Onko latauslaitteen ja/tai sähkönsyötön ongelmat varmasti poissuljettu?
On. Toinen D6 latautuu tuosta samasta pistokkeesta ja samalla laturilla ilman mitään ongelmia. Kokeiltu kolmella erilaisella laturilla
Kysymys tuohon OBC:hen liittyen, miten vika ilmeni ja oli varmaan taas semmonen "Parin tonnin keikka"?.Itellä ilmestyi tuohon toiseen ärsyttävä vika. Lataus pätkii. Eli siis kun on piuhan päässä. Aloittaa oransilla, vilauttaa vihreää valoa, menee oranssille ja taas hetken päästä vihreälle. Mittaristo näyttää, että lataisi, välillä tulee ilmoitus arvioidusta ajasta kun on täynnä ja taas välillä tuo arvio katoaa.Yön latauksen jäljiltä ottanut sen 15km sisuksiinsa. Menossa huoltoon ja tapellaan sitten tarvittaessa autoliikkeen kanssa kuka maksaa ja mitä.
Nyt sitten täyttyi mitta. Ensiksi puhkesi lauhdutin jonkun irronneen muoviosan vuoksi, sitten hajosi sähkömoottori. Lähes koko korjaamo tuli katsomaan, kun moista eivät olleet nähneet. Oli revennyt auki ja rattaat loistivat. Nyt odottelen vakuutusyhtiön päätöstä, johtuuko osumasta johonkin vai mekaaninen vika. Semmoset 8000€ pitäs kaivaa, että olisi ajokuntoinen.