Ottamalla suodattimen kokonaan irti ja tehnyt harjateräksestä tarpeeksi pitkän poran jolla sitten tuikannut kennon pari läpi. Tyhjensin itse yhden kennon ihan kokonaan ja pariin kennoon tein harjateräksen mentävän läpireiän. Projektihan ei ole paha edes tehdä jos vain saa auton pukeille että pääsee auton alle touhuamaa, itse värkkäsin ihan omalla pihamaalla. Voisin jopa melkein väittää että pesuyritykset ovat kyllä turhia, samoin se että viet auton siniselle jossa polttavat ohjelmalla sen suodattimen puhtaaksi, mielestäni se on ongelman siirto joka sitten myöhemmin ketuttaa kun on siitäkin toimenpiteestä maksanut itsensä kipeäksi.
Täysi tyhjennys onkin hyvä tapa. Peseminen ei auta mitään, se rikkoo suodattimen.
Tuo korjaamolla polttaminen ei ole kuitenkaan ongelman siirto. Järjestelmä on suunniteltu niin, että se toimii n.200tkm asti täysin normaalisti, jos vikoja ei ilmene. Jos kuitenkin joku vika ilmenee, esim. joku anturi pettää, niin sen jälkeen se on regeneroitava. Tämän jälkeen suodatin jatkaa normaalia toimintaansa kunnes se täyttyy niin paljon, että se on aika vaihtaa.
Vaihtoaika, tarkemmin kilometrit, ovat toki ajosuoritteesta riippuvaisia, mutta kuten sanoin, 200tkm on aika lähellä mitä suodatin kestää "kaikilla" jos järjestelmä toimii muuten kuten pitää.
Toisilla merkeillä on suodattimen tarkastus 180tkm kohdalla, ja jos tuhkamäärä ei ole liian iso, voi ajoa jatkaa. Järjestelmä kyllä kertoo koska suodatin on uusittava, myös korjaamo näkee sen testerillä jos esim. regenerointi ei enää puhdista suodatinta.