RallyBaron  Samppasport

Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?

  • 70 Vastauksia
  • 32825 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #45 : 13.10.2015, 10:21:52 »
Jos joskus saavat Ouluzonen hyvin pelittämään niin uskon, että sinne järjestetään myös vrcf ratapäivä.

Tämä on jo ollut jutuissa, mutta kun tilanne siellä edelleenkin taitaa olla vähän mikä on.

Oulun suunnalla kuitenkin on aktiivista jäsenistöä ja yksi hallituksen jäsenkin, niin ei tosiaankaan ole poissuljettu vaihtoehto tämä.

EDIT: pikaisesti vilkaisemalla taitaa olla hieman huonosti kesän ykköstapahtumaan soveltuva vielä toistaiseksi, mutta mikäänhän ei estäisi, että vaikka jonkun kesäisen ajoharjoitteluillan järkkäisi tms.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2015, 10:24:53 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #46 : 13.10.2015, 11:49:12 »
Joo ei sinne ihan kunnon menoja vielä saa. Ja jos tätä menoa jatkuu niin kohta on varmaan kiinni koko p*ska.  :idiot2:
Onhan sinne suunniteltu ihan kunnon rataakin, mutta saa nähä.

Poissa raslak tuuheapää

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #47 : 29.09.2017, 06:28:31 »
Tämähän oli vaan tälläinen vitutuksenjakamisreaktio. Anteeksi. Onhan tuo jäsenmaksu tullut maksetuksi tuon jälkeenkin. Apua löytyy useimmiten. Kiitos siitä.

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 736
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #48 : 21.02.2018, 08:18:00 »
Niin, minä näen enempi ongelmaksi tuon Facebookin. Ei enää merkkifoorumit kiinnosta, kun on ns helpompi kysyä sieltä ja vastauksia tulee yleensä heti.

Toki ehkä parempi niin ettei joka toinen aihe ole, mikä tämä half life valo on täällä mittaristossa? Mutta on siellä niitä oikeita tietäjiäkin.

Mutta,  joka tapauksessa kyllä täältä vastauksen herkemmin saa kuin esimerkiksi noilta volkkarifoorumeilta, joissa ei kyllä kukaan kirjoita vastaukseksi mitään. 
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #49 : 21.02.2018, 08:30:05 »
Niin, minä näen enempi ongelmaksi tuon Facebookin. Ei enää merkkifoorumit kiinnosta, kun on ns helpompi kysyä sieltä ja vastauksia tulee yleensä heti.

Totta tämäkin.

Mutta mitä nyt muutamassa FB:n autoryhmässä olen pyörinyt, niin sekä kysymysten että vastausten taso on todella kirjavaa (kuten itsekin tuossa vihjaat). Tyypillinen ketju menee jotakuinkin näin:

Kysyjä: Mun volvoon syttyi tällainen valo (vikavalo siis), mikähän on vikana ja paljonko korjaus maksaa
Vastaaja 1: Mun volvossa toi palaa aina silloin tällöin, ei tarvi tehdä mitään
V2: lue vikakoodit
V3: mun volvossa vika korjaantui lambda-anturin vaihdolla
V4: joo toi on lambdan vikavalo, vaihda lambda
V5: lue vikakoodit
V6: mikähän auto kysyjällä on
K: S40 -98
V6: joo mutta millä tekniikalla
K: diesel
V6: no ei siinä sitten ole lambdaa, lue ne vikakoodit
V7: toi on lambdan valo, vaihda se lambda anturi
jne jne jne...
« Viimeksi muokattu: 21.02.2018, 08:31:48 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #50 : 21.02.2018, 08:41:33 »
Totta tämäkin.

Mutta mitä nyt muutamassa FB:n autoryhmässä olen pyörinyt, niin sekä kysymysten että vastausten taso on todella kirjavaa (kuten itsekin tuossa vihjaat). Tyypillinen ketju menee jotakuinkin näin:

Kysyjä: Mun volvoon syttyi tällainen valo (vikavalo siis), mikähän on vikana ja paljonko korjaus maksaa
Vastaaja 1: Mun volvossa toi palaa aina silloin tällöin, ei tarvi tehdä mitään
V2: lue vikakoodit
V3: mun volvossa vika korjaantui lambda-anturin vaihdolla
V4: joo toi on lambdan vikavalo, vaihda lambda
V5: lue vikakoodit
V6: mikähän auto kysyjällä on
K: S40 -98
V6: joo mutta millä tekniikalla
K: diesel
V6: no ei siinä sitten ole lambdaa, lue ne vikakoodit
V7: toi on lambdan valo, vaihda se lambda anturi
jne jne jne...
Tuossa Taavin vastauksessa tiivistyy Facebookin syöpä. Joku ihan asiallisesti kysyy (ei kaikilta voi olettaa, että osaavat heti luetella kysymyksessä auton tarkan mallin) ja sitten ryntää "kaikkitännehetimullenyt" -somekansa vastaamaan. Joukossa on se yksi/kaksi asiasta ymmärtävää, mutta lopuilla on tärkeintä se että on ensimmäinen oikein arvannut...

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #51 : 21.02.2018, 09:08:21 »
Kyllä.

Mielipiteitä siellä ainakin riittää, pitkään seurannut. Joskus osallistunut keskusteluun.

Myös tuntuu että usein kysellään peräjälkeen samaa kysymystä, legendarisena on tuo "lambdavalo"  :2funny:

Mutta harvalta saa kunnon vastausta jos saa ni see muu arvaileva, mielipiteensä ilmaista haluavat saavat itse kysyjän jo epäröimään missä on järkeä missä ei. :/

Hiukan tuo facebookin avunpyyntöön on laimeaa saada jeesiä.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #52 : 21.02.2018, 09:50:08 »
Naamaciriassa on jopa vielä huonompi haku kuin täällä.
Jos joku johonkin ryhmään on kirjoittanut ja saanut siihen vastauksen, niin ei sitä sieltä enää parin viikon päästä tahdo löytää millään tavalla.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #53 : 21.02.2018, 10:03:51 »
Naamaciriassa on jopa vielä huonompi haku kuin täällä.
Jos joku johonkin ryhmään on kirjoittanut ja saanut siihen vastauksen, niin ei sitä sieltä enää parin viikon päästä tahdo löytää millään tavalla.

Ja harvoin sitä tietoa kaipaa just siinä hetkessä kun sen kommentin näkee. Tunteja on tullut epämääräisillä hakusanoilla etsittyä tältäkin foorumilta vuosien saatossa jotain ketjua jonka on joskus silmäillyt läpi - yleensä lopulta kuitenkin löytäen. Jos meinaa täällä olla ongelma yleisten aiheiden kertyminen (vaikka "aw55-50 öljynvaihto"), niin fb:ssä se on kymmenen kertaa pahempi.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #54 : 21.02.2018, 10:12:34 »
Suuri kysymys toki on, miten tästä foorumialustasta saataisiin sellainen, että se paremmin vastaisi myös mobiilikansan tarpeisiin? Mun näkemys on, että FB:n ryhmien suosio selittyy pitkälle helpolla ja nopealla mobiilikäytettävyydellä, vaikka niissä ilmiselvät ongelmansa ovatkin. Vanhat foorumien käyttäjät toki osaavat asentaa sen Tapatalkin ja käyttää foorumia sen kautta, mutta hyviä ideoita saa heittää! :) Tällä nykyisellä käytössä olevalla oletusteemalla haettiin hieman parempaa mobiilikäytettävyyttä. Mutta pelkkien teknisten viilausten lisäksi varmaan tarvitaan muutakin?

Mä olen jo itse ihan liian vanha ymmärtämään nykynuorisoa, pitänee konsultoida tuota 16v poikaa tässä aiheessa jos sen nyt saa asiasta innostumaan! :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #55 : 21.02.2018, 10:18:31 »
Mä olen jo itse ihan liian vanha ymmärtämään nykynuorisoa, pitänee konsultoida tuota 16v poikaa tässä aiheessa jos sen nyt saa asiasta innostumaan! :D
Eilen just eilen miitissä puhuttiin tästä mm. Acken kanssa. Epäiltiin ettei nykynuoriso osaa enää edes kirjoittaa. Pitäs olla ohjeet ja muutkin täällä videoina, kivoina kuvina hymiöineen, läähättävä koira filttereineen. Ne ei taida ymmärtää kuin instaa ja snäppii :D
Tämmönen foorumi on ES-jonneille liian hidas, kun ei kysymykseen tule vastusta heti, vaan joutuu odottamaan sitä hetken.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #56 : 21.02.2018, 10:35:16 »
Pari kertaa olen tapatalkkia kokeillut ja minusta kömpelö

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #57 : 21.02.2018, 11:35:08 »
Minä olen jo muutaman tuhat euroa säästänyt itse korjaamalla, en pidä foorumin jäsenmaksua pahana. Pottuillakseni linkitän fb:stä tänne aina kun voin.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #58 : 21.02.2018, 11:54:13 »
Pottuillakseni linkitän fb:stä tänne aina kun voin.

:tykkää:
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Ei apuja foorumista? Turha jäsenmaksu?
« Vastaus #59 : 21.02.2018, 17:00:52 »
Eilen just eilen miitissä puhuttiin tästä mm. Acken kanssa. Epäiltiin ettei nykynuoriso osaa enää edes kirjoittaa. Pitäs olla ohjeet ja muutkin täällä videoina, kivoina kuvina hymiöineen, läähättävä koira filttereineen. Ne ei taida ymmärtää kuin instaa ja snäppii :D
Tämmönen foorumi on ES-jonneille liian hidas, kun ei kysymykseen tule vastusta heti, vaan joutuu odottamaan sitä hetken.

Tämä on niin totta! Plus sitten se, että Facebook on muuten vaan saatanasta :D

Täällä foorumillakin ollaan tosin ajoittain hieman liian avuliaita, kun vastataan jonkun murheisiin lukematta koko kysymystä, tai sitten luullaan, että tiedetään. Jos asian osaa esittää tarpeeksi uskottavasti, niin kysyjä ottaa sen tietysti ihan todesta, vaikka vastauksessa ei olisi mitään tolkkua.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron