Ateho  Elekma

Volvo 142 - 74, B20 TIC, Kuvia lisätty, ROBLEEMOS!

  • 38 Vastauksia
  • 15459 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Poelkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC, Kuvia lisätty
« Vastaus #30 : 03.03.2014, 07:04:19 »
No nyt alkanut taas tapahtua. Viikonloppuna volvossa oli "punakilvet" testailun vuoksi, hyvin rokkas. Jonkin näkönen lista tuli muutettavista osista. Vetoja tuntu olevan ihan kohtuullisesti.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC, Kuvia lisätty
« Vastaus #31 : 03.03.2014, 21:45:30 »
Itse haluaisin kattavamman kuvaskollaasin. Kaikki tuntuu olevan itse tehtyä/rakennettua niin ei sitä sanoilla voi kuvailla.

Eli kuvia tosiaan toivotaan.. Paljon. Hieno rojekti kuulostas olevan.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Poelkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC, Kuvia lisätty
« Vastaus #32 : 04.03.2014, 09:15:40 »
Morot,

Koitetaan laittaa kaikista mahdollisesta kuvia vielä tällä viikolla. Kyllähän tässä tikuukoneen virityksessä nimen omaan kaikki joudutaan tekemään itse, oikeastaan mitäänhän ei saa kauapan hyllystä. Pakosarjan laippa menee uusiksi kun pakosarjan laippa ja imusarjan laippa eri vahvuuksia, ei tunnu saavan pitämään millään.

Poissa Poelkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC, Kuvia lisätty, "VALMIS"
« Vastaus #33 : 22.04.2014, 08:51:24 »
Aika vierähtää vauhdilla, Mutta...

No nyt auto leimattu, ilman huomatuksia. Kesäpyörät heitettu alle ja ajeltu jo reilu 1000km. Moottorista ja kokonaisuudesta tuli varsin pirteä. Koittelen tällä viikolla lisäillä kuvia koko kapistuksesta.

Poissa Poelkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC, Kuvia lisätty, ROBLEEMOS!
« Vastaus #34 : 30.09.2014, 10:33:24 »
no niin, vähän päivitystä...

Eli autohan pelasi hienosti kesän mittaan...ruiskunahan tässä oli turbon k-jetti ja lohko porattu 92mm ja asennettu B21et männät. JA kippas ja kappas...eräänä iltana 6-tiellä, yksi suutin päätti mennä pelistä pois... Noh, jälki aika selvää, eli mäntäpistiäinen tuli kyllään.

Varsinainen Robleemos on, että tuohon lohkoon ei meinaa nyt löytää mäntiä, eli b21et mäntiä. Mitä muuta mäntää voisi käyttää? B21a männätkin tuntuvat olevan tiukassa.

Nyt olisi erittäin hyvä kuntoinen vinolohko tiedossa, eli b21. Kannattaisiko kuitenkin, mikäli vinolohkoon siirtyy niin etsiä tuollainen B230 lohko? Niihin ainakin löytyy mäntää ja veiviä hyvin.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC, Kuvia lisätty, ROBLEEMOS!
« Vastaus #35 : 30.09.2014, 18:50:31 »
Nyt olisi erittäin hyvä kuntoinen vinolohko tiedossa, eli b21. Kannattaisiko kuitenkin, mikäli vinolohkoon siirtyy niin etsiä tuollainen B230 lohko? Niihin ainakin löytyy mäntää ja veiviä hyvin.

Kymppisarjan vinolohkokaan ei ole huono vaihtoehto. Kovia kellareita ovat ja taisihan niissä olla jopa takoakseli? Jos satasarjan vinolohkoa haaveilee niin sitten kannattaa metsästää suoraan uudempi öljyruiskullinen ns. squirter-lohko. Löytyy satunnaisesti ainakin -92 alkaen valetuista ja varmuudella -95 eteenpäin. Vanhemmat satkulohkot kun on useimmiten 9mm veiveillä ja yleisesti ottaen uudemmat lohkot on lähes aina paremmassa kunnossa vaikka olisivatkin 400tkm höylättyjä. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Poelkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC, Kuvia lisätty, ROBLEEMOS!
« Vastaus #36 : 01.10.2014, 11:16:36 »
Moro,

Mistä löytäs noihin bXX vinokoneisiin mäntiä? Tuntuu olevan vähän tiukassa. 

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC, Kuvia lisätty, ROBLEEMOS!
« Vastaus #37 : 02.10.2014, 20:46:48 »
Moro,

Mistä löytäs noihin bXX vinokoneisiin mäntiä? Tuntuu olevan vähän tiukassa.
Janicol motorsilta b230f männät 120e/srj. Puristussuhde nousee 9,8:1 ja pyöreesti kymppiin jos höylää kannen ja dekkitason suoriks. Viunakoneeks siis oikein huva.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142 - 74, B20 TIC, Kuvia lisätty, ROBLEEMOS!
« Vastaus #38 : 02.10.2014, 21:54:08 »
no niin, vähän päivitystä...

Eli autohan pelasi hienosti kesän mittaan...ruiskunahan tässä oli turbon k-jetti ja lohko porattu 92mm ja asennettu B21et männät. JA kippas ja kappas...eräänä iltana 6-tiellä, yksi suutin päätti mennä pelistä pois... Noh, jälki aika selvää, eli mäntäpistiäinen tuli kyllään.


Nyt olisi erittäin hyvä kuntoinen vinolohko tiedossa, eli b21. Kannattaisiko kuitenkin, mikäli vinolohkoon siirtyy niin etsiä tuollainen B230 lohko? Niihin ainakin löytyy mäntää ja veiviä hyvin.

Joo vinokone vaan , eihän noita B20 koneita enää missään ole ? Ja helppo homma , eihän sieltä konehuoneesta
tarvitse muuttaa juuri mitään ...  ;)
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron