Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Team Recycle Racing Finland - 940 B230FT --> D5252T "MYYTY"

  • 523 Vastauksia
  • 245875 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #30 : 16.10.2011, 17:01:52 »

5 ja 6-sylinteriset lohkot ovan näköjään niin paljon samaa sukua, että koneenkorvista sopii yksi pultti suoraan lohkoon oikeaan kohtaan. Korvia ei tarvitse siis tehdä kokonaan uusiksi, vaan riittää, että teke sovitteet noille alumiinikorville.

Etkös sä jätäkään tuota "apurunkoa" paikoilleen?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6360
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #31 : 16.10.2011, 17:39:40 »
Etkös sä jätäkään tuota "apurunkoa" paikoilleen?

Eihän noin hienoa himmeliä voi jättää autoon kuraantumaan. Kunhan saan nuo korvakkeet tehtyä, niin laitan sen lasivitriiniin ;D

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #32 : 17.10.2011, 01:11:46 »
Etkös sä jätäkään tuota "apurunkoa" paikoilleen?
Apurungot on noita vääräuskoisia malleja varten. ;)

Hienoa jälkeä näyttää taas tulevan!
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6360
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #33 : 18.10.2011, 20:17:29 »
Vasen koneenkorva valmiina. Siitäkin siis sopi yksi pultti alkuperäiseen reikään ja muuten tuo on hitsattu tuohon apulaitetelineeseen kiinni ja lisätty yksi korvake takareunaan.


Oikeakin on valmis, mutta näköjään en ollut huomannut ottaa sovitelaipasta kuvia. Tulee myöhemmin...
« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 10:22:36 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8933
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #34 : 19.10.2011, 12:54:02 »
Vasen koneenkorva valmiina. Siitäkin siis sopi yksi pultti alkuperäiseen reikään ja muuten tuo on hitsattu tuohon apulaitetelineeseen kiinni ja lisätty yksi korvake takareunaan.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Oikeakin on valmis, mutta näköjään en ollut huomannut ottaa sovitelaipasta kuvia. Tulee myöhemmin...

Komeeta jälkeä.  :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6360
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #35 : 20.10.2011, 19:36:59 »
Komeeta jälkeä.  :P

Kiitos :)

Tässä vielä kuva siitä toisen koneenkorvan sovituskappaleesta.


Ja yleisilmettä siistitystä moottorista. Toinen puoli ei ole vielä ihan yhtä siisti ;)
« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 10:23:23 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #36 : 20.10.2011, 19:49:45 »
Tuleekos tästä ihan täysiverinen käyttöauto ??? Vai lähteekö homma keulimaan yleisön painostuksesta ::)
Ja by the way, saakos näistä vitosdieseleistä minkälaisia vääntökäyriä vakio sisälmyksillä?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #37 : 20.10.2011, 19:51:39 »
Vähäpäästöisyys toimii mopon keulintarautana ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6360
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #38 : 20.10.2011, 19:56:08 »
Tuleekos tästä ihan täysiverinen käyttöauto ??? Vai lähteekö homma keulimaan yleisön painostuksesta ::)
Ja by the way, saakos näistä vitosdieseleistä minkälaisia vääntökäyriä vakio sisälmyksillä?

Ihan käyttöauto tästä on tulossa. Koneen siistimistäkin on tarkoitus tehdä vain sen verran, että kone sulautuu moottoritilaan, kuten se olisi aina siellä ollut. Kuvassa kaikki näyttää niin hienolta, mutta tuossa meni noin tunti, kun hinkkasin osat teräsharjalla ja suihkautin lohkoon paukkumaalia ;D.

Eräs nimeltämainitsematon tdi-velho ajeli avaamattomalla alakerralla ja väännöt oli softalla rajattu noin 800nm. Kaiketi tämä kone siis jotain kestäisi, mutta vaikka painostusta tulisi kuinka paljon, niin ei tähän lastua/evryä ihmeellisempää viritystä ole tulossa.


Edittiä. Tässä siis kuva moottoritilan nykykunnosta, johon on tarkoitus päästä uudellakin tekniikalla.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 10:24:12 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8933
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #39 : 20.10.2011, 20:10:01 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

 S*

Mitäs tuolle vinokoneelle tapahtuu kun se nousee pois nokalta? :juhau:
« Viimeksi muokattu: 25.06.2012, 10:24:25 kirjoittanut Kulmamies »
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #40 : 20.10.2011, 20:15:09 »
Menee 850:n keulalle tietysti. Samat päästöluokitukset ja menee tehorajoihin :juhau:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6360
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #41 : 20.10.2011, 20:17:04 »
S*

Mitäs tuolle vinokoneelle tapahtuu kun se nousee pois nokalta? :juhau:

No se nyt vielä vähän avoinna :-\ Jokunen ostajakandidaatti on ilmoittautunut, mutta olisihan tuollainen ihan kiva olla varastossakin. Tallin hyllyllä olisi siihen vähän mielenkiintoisempi kansikin :)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8933
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #42 : 20.10.2011, 20:19:36 »
No se nyt vielä vähän avoinna :-\ Jokunen ostajakandidaatti on ilmoittautunut, mutta olisihan tuollainen ihan kiva olla varastossakin. Tallin hyllyllä olisi siihen vähän mielenkiintoisempi kansikin :)

Itsekkin tekisi mieli noita haalia mutta tila taitaa rajoittaa sitä halua.  :-\ Onhan niitä jo nytten kaksi erilaista lohkoa jemmassa ja pari kanttakin löytyy. :smoke:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Paikalla injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #43 : 21.10.2011, 00:01:35 »
Menee 850:n keulalle tietysti. Samat päästöluokitukset ja menee tehorajoihin :juhau:

Aika villi ois 850 takavetoisena  :smitten:
sellaisen jos rahalla saisi niin ostaisin heti
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #44 : 21.10.2011, 15:13:33 »
Tuota mitenkäs tollasen 940 + D5:n saa leimaan Suomessa ???

Eihän 900-sarjan autoihin saa laittaa kun niitä koneita joita sarjaan saanut alunperin...maahantuoja kieltänyt erillisellä määräyksellä vaikka Suomen laki sen salliikin....viitaten esim T5/R - 960 projektit joita ei ole saanut leimattua millään konttorilla tässä maassa kyseisen paperin takia.

Vai onko asia muuttunut lähiaikoina ???

Jos tuon saa leimattua, niin sillonhan se maahantuojan määräys on kumottu ja 960:n saisi laittaa T5 ja R koneita...ja paljon muuta kivaa  8)
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

 

Proturbo  Autodiagnoosi