Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Ketonen - 09.06.2019, 12:53:17
-
Elikkä s40 sammuu 5km ajon jälkeen. Lähtee käymään muutaman minuutin odottelun jälkeen. Taas 5km ajoa ja sammuu jne...
Tulpat vaihdettu vuosi sitten ja ok kuntoiset. Bensasuodattimesta ei tietoa koska vaihdettu, vaihdan huomenna...
Joku ehdoteli että ajelee ilman tankinkorkkia, tästä ei kuitenkaan apua.
Olisiko jollain ideoita? Kiitos
-
Syttyykö mitään vikavaloa? Jos syttyy niin koodilukuun.
Jos ei niin bensapumppu yksi mahdollinen eli mittaa paineet., Tuo jonkun minuutin odottelu viitttaa vähän omassa yhdessä autossa käyneenä siihen että työntää lähinnä tankinpinnan paineella taas vähän painetta bensalinjaan. Noin menee jonkun minuutin eteenpäin sen paineen voimalla, tällöin mitä enemmän tankissa bensaa sen nopeammin paine nousee ja enemmän minuutteja saa ajettua .
Ps. Vapareita ei x40 ollut niin kampiakselin asentotunnistin muissa tekee myös yhtäkkiä sammumisen, vaatinut niissä kyllä enemmän kuin 5 min että suostuu lähtee eli anturin kunnolla jäähtymisen .
-
Syttyykö mitään vikavaloa?
Ei syty valoja. Siinä suutinkiskon päässä on pieni venttiili mistä painoin niin bensaa tuli. Kun auto sammui niin painoin uudellee ja bensaa tuli aika heikosti jonka jälkeen ei ollenkaan..... Eli voisko olla bensapumpussa sitten vika...?
Niin ja auto on ainaisemmin nykinyt kun laittaa ison vaihteen päälle ja kaasun pohjaan matalilla kierroksilla..
-
Siitä suutintukin venttiilistä juurikin mitataan paine. Voi tehdä itsekin esim ilmanpainemittarista ja kumiletkusta tai tuon joku pikkupaja mittaa pikkurahalla. Pitäisi roiskaista kunnolla aina jos painetta linjassa on tarpeeksi...
Mitä enemmän kuormaa niin enemmin painetta tarvitaan kuten täysi lasti tai isolla vaihteella vedättää.
Mun veikkaus on pumppu, pa-suodatin kannattaa aina uusia jos ei tietoa onko milloin edes vaihdettu. Pa-pumpun suodatin ainakin puhfistaa kunnolla tai uusia jos vika pumppuun jää ja irtopumpun ottaa.
-
Eikös ilmanpainemittari käy suoraan siihen venttiiliin suutinkiskon päässä. Ainakin T4 se menee suoraan.
-
Käy, ajossa kuormituksessa vaan näkee heitot jos kumiletkulla vetää konepellin välistä mittarin lasinpyyhkijöille asti.
-
Aamulla koitin niin ei lähtenyt enää käymään. Kierroslukumittaria seurasin niin ei noussut yhtään startatessa... Voiko olla sittenkin kampiakselin asentotunnistimessa vika. Joku sitä ehdotteli...
-
Kummasta pyörimistiedon x40 volvot sitten ottaa kampiakselilta tai nokka-akselilta ja antaako vikakoodin.
Nokka-akselilta antaa vikakoodin ainakin vanhemmissa vuosituhannen vaihteen esim Almera, Primera, kampiakselilta kuten esim T5 saabit ei taas koodia anna. Omat missä porsinut ei juurikin kiekkamittari liiku vika päällä startatessa ja ehjänä liikkuu.
Ps. Nokalta volvoissa saa tiedon.
-
Bensapumppu vaihdettu ja nyt käy. Kiitos avusta.