Käy nyt seuraavaksi se kipunapuoli huolella läpi ja uusi välillä uineet tulpat,ennen enempiä kaasarien kanssa tusailuja,sielä se rötäämisvika tod.näk on.
Tarkista ihan ekaks puolan syöttöjännite puola oikosuljettuna,eli nappaat jakajalta puolan -napaan tulevan johdon irti ja vedät hyppypiuhan rungosta sen tilalle ja käännät syttyvirran päälle(älä pidä virtaa päällä kun sen aikaa että ehdit mitata,ettei puola kuumia liikaa!) ja mittaat puolan +navalta jännitteen,tulis olla n.akkujännite jos kaikki ok syöttöpuolella.
Jos ed.mainittu jännite on ok ja puola takuulla ehjä ja oikealla ensiön resistanssilla(min.1ohm.,max.n.3.5ohm.)niin sitten tutkit/mittaat kipunan johtimet ja pyörijän että vastusarvot on ok, jne.,sitten pyörijän ja kannen halkeamat jne.
Puolan ja tulpan johdot,jos on resistori johdot(hiili jne.) tai kuparipiuhat erillisillä vastuksilla ja vastus myös pyörijässä niin älä käytä R(resistori) tulppia,kokonaisresistanssi saattaa nousta muuten liikaa ja tulee kuvatunlaisia onkelmia,läpilyönnit katkokset jne.,suurjännite kun purkautuu aina johonkin mihin on helpoin räpsästä ja jos se ei oo tulppa niin joku muu paikka sit....