Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 753065 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #405 : 04.08.2012, 17:26:06 »
Kyllä on hukkakipinä. Jos tarkoitat ylösvetoja sytkälähdöille niin ne on.. Vai asetuksista jtn?

Onhan LED 19 = Spark B asetuksissa?
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #406 : 04.08.2012, 17:44:10 »
Ignition options sielä lukee spark a output pin ja siinä on valittuna js10 ja sit voi valita d 14? Mutta tuos valikos ei lue spark b mitään
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #407 : 04.08.2012, 17:50:43 »
Ignition options sielä lukee spark a output pin ja siinä on valittuna js10 ja sit voi valita d 14? Mutta tuos valikos ei lue spark b mitään
Ainiin sullahan oli MS2 prossu eli:
Number of coils = wasted spark
Spark A output pin = D14
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #408 : 04.08.2012, 17:52:27 »
Ainiin sullahan oli MS2 prossu eli:
Number of coils = wasted spark
Spark A output pin = D14

Tämä selvä pitää kokeilla.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #409 : 04.08.2012, 21:39:15 »
Kiitosta vain kaikille. Volvo käy  8)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #410 : 05.08.2012, 11:00:24 »
Taas kaipaillaan apuja.. Volvo hörähtää kyllä helposti käymään, mutta sammuu heti tai viimeistään viiden sekunnin päästä. After start enrichei ja warnup enrichei oon koittanu säädellä, mutta kun ei tunnu olevan mitään vaikutusta, vaikka säätäis mihin arvoon, sammuu aina yhtä nopeasti..
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa jezze90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #411 : 05.08.2012, 11:23:14 »
mulla on mega v2.2 ja siihen pitäis tehdä hall anturille muutos et teenkö nyt oikein et poistan D5,D8 ja r10 ja niihin sit hyppy lanka ja D5 kohtaan laitan 390 ohm vastuksen ja toisen pään pistän r11? Varmaankin pitää poistaa xg1 ja xg2, mut mites niiten hyppy johdot? meneekö se jotenkin niin et xg1 pois ja sen tilalle hyppy ja sama xg2?

Mistäs saa noita vastuksia?  :)

Voinko laittaa samalla sytkän johdot valmiiksi, mut en viellä käytä niitä? onko siitä haittaa jos ne on jo laitettu, mut ei käytössä?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #412 : 05.08.2012, 11:34:19 »
Taas kaipaillaan apuja.. Volvo hörähtää kyllä helposti käymään, mutta sammuu heti tai viimeistään viiden sekunnin päästä. After start enrichei ja warnup enrichei oon koittanu säädellä, mutta kun ei tunnu olevan mitään vaikutusta, vaikka säätäis mihin arvoon, sammuu aina yhtä nopeasti..
kokeile warmuppia nostaa pikkuhiljaa siitä kohdasta missä sulla sininen pallo, välillä tietty alt+B
säädäthän sä sitä siitä käyrästä

onhan reg fuel täytetty.
Voit koittaa laittaa tyhjäkäyntialueelle lisää soppaa ve taulukosta sinne 40 tuntumaan

mulla on mega v2.2 ja siihen pitäis tehdä hall anturille muutos et teenkö nyt oikein et poistan D5,D8 ja r10 ja niihin sit hyppy lanka ja D5 kohtaan laitan 390 ohm vastuksen ja toisen pään pistän r11? Varmaankin pitää poistaa xg1 ja xg2, mut mites niiten hyppy johdot? meneekö se jotenkin niin et xg1 pois ja sen tilalle hyppy ja sama xg2?

Mistäs saa noita vastuksia?  :)

Voinko laittaa samalla sytkän johdot valmiiksi, mut en viellä käytä niitä? onko siitä haittaa jos ne on jo laitettu, mut ei käytössä?
r10 jää paikalleen, 390 ohm vastus.
XG:t yhteen, ja nuohan on valmiita paikkoja joiden väliin vaan juotetaan hyppyjohto.
vastuksia saa perus elektroniikkapuljusta tai vaikka paikallisesta amiksesta
« Viimeksi muokattu: 05.08.2012, 13:40:30 kirjoittanut Ari E »

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #413 : 05.08.2012, 12:39:00 »
mulla on mega v2.2 ja siihen pitäis tehdä hall anturille muutos et teenkö nyt oikein et poistan D5,D8 ja r10 ja niihin sit hyppy lanka ja D5 kohtaan laitan 390 ohm vastuksen ja toisen pään pistän r11? Varmaankin pitää poistaa xg1 ja xg2, mut mites niiten hyppy johdot? meneekö se jotenkin niin et xg1 pois ja sen tilalle hyppy ja sama xg2?

Mistäs saa noita vastuksia?  :)

Voinko laittaa samalla sytkän johdot valmiiksi, mut en viellä käytä niitä? onko siitä haittaa jos ne on jo laitettu, mut ei käytössä?

Kytkentä riippuu ihan Hall anturin tyypistä. Jos hall on "maadoittava" (signal goes low) ja ylösveto tulee 12v niin kytkentä on seuraavanlainen:

itse olen jättänyt hallin 12v piuhassa olevan 10ohm vastuksen kokonaan pois

esim. vinokoneen vakio hall jakaja toimii tällä kytkennällä.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #414 : 05.08.2012, 14:09:50 »
kokeile warmuppia nostaa pikkuhiljaa siitä kohdasta missä sulla sininen pallo, välillä tietty alt+B
säädäthän sä sitä siitä käyrästä

onhan reg fuel täytetty.
Voit koittaa laittaa tyhjäkäyntialueelle lisää soppaa ve taulukosta sinne 40 tuntumaan

Juu, sieltä oon säätänyt. Äskön kävin taas kokeilemassa eri asetuksia, mutta ei mitään muutosta. VE taulukkoonkin oon eri arvoja kokeillut.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #415 : 05.08.2012, 14:12:58 »
kokeile vaihtaa tulpat, saattaa olla vaan liikaa kastuneet kynttilät paikoillaan

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #416 : 05.08.2012, 17:07:45 »
Vaihdoin tulpat eikä mitään muutosta. Kokeilin ve karttaa muutella ja rikastuksia, mutta ei mitään muutosta. Datalogi: http://www2.zippyshare.com/v/41741401/file.html
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #417 : 05.08.2012, 17:15:56 »
Vaihdoin tulpat eikä mitään muutosta. Kokeilin ve karttaa muutella ja rikastuksia, mutta ei mitään muutosta. Datalogi: http://www2.zippyshare.com/v/41741401/file.html
Kierroslukutieto näyttää katoilevan.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #418 : 05.08.2012, 17:54:23 »
eli vr potikoiden hienosäätöä

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #419 : 06.08.2012, 09:57:28 »
eli vr potikoiden hienosäätöä
Ei vaikutusta käyntiin
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy