Autodiagnoosi  Carcom Oy

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 753096 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1050 : 06.11.2014, 19:19:34 »
Mikä avuksi kun moottorinläpötila anturi näuttää väärin, kovasti yrittäny easythermiä opiskella ja tie tyssäsi siihen kun läppäri (windows 7 64-bittinen) ei osaa aukasta download-firmware tiedostoa jolla anturin uudet arvot ajellaan sisään boksiin(MS1 V2.2 extrakoodilla). Oisko jotain muuta tietä millä läpötilan saisi näyttämään oikein?
Itse olen tykännyt käyttää GM:n antureita, niin ei ole tarvinut kikkailla. esim volvon 8v kanteen menee ainakin suoraan joku muna kadettin anturi.

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1051 : 06.11.2014, 19:58:21 »
Mikä avuksi kun moottorinläpötila anturi näuttää väärin, kovasti yrittäny easythermiä opiskella ja tie tyssäsi siihen kun läppäri (windows 7 64-bittinen) ei osaa aukasta download-firmware tiedostoa jolla anturin uudet arvot ajellaan sisään boksiin(MS1 V2.2 extrakoodilla). Oisko jotain muuta tietä millä läpötilan saisi näyttämään oikein?
Itse olen tykännyt käyttää GM:n antureita, niin ei ole tarvinut kikkailla. esim volvon 8v kanteen menee ainakin suoraan joku muna kadettin anturi.

Lähinnä nyt haen sitä että onko muita vaihtoehtoja kaliproida nuita antureita? Levyltähän vois vastuksia vaihdella, mutta miten tarkkaan niillä sitten saa noi arvot oikein.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1052 : 06.11.2014, 20:20:58 »
Lähinnä nyt haen sitä että onko muita vaihtoehtoja kaliproida nuita antureita? Levyltähän vois vastuksia vaihdella, mutta miten tarkkaan niillä sitten saa noi arvot oikein.
Tarkoitat varmaan A/D-muuntimen jännitteenjakovastuksia?

Itse en lähtisi edes kokeilemaan.

Helpommalla pääset, kun lyöt sileeksi ja uudet arvot tupaan.

Poissa revitin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1053 : 07.11.2014, 19:45:10 »
Ei toi megatune enään tue mielestäni tota koodia. Koita Tunerstudiolla.
MS1/extran manuaalista: TunerStudio  is the recommended software for tuning and data logging MegaSquirt with a laptop computer running Windows, Mac or Linux.

Hupsan keikkaa tarkoitin siis tunerstudiota. Starttailtiin päivällä volvoa ja todettiin että 1ja 4 pytty saa kipinän mutta 2 ja 3 ei saa ja puola lämpeää niin prkl kuumaksi. Mittailtiin ja todettiin että virtaa se puola kyllä saa.
Volvo 240 -89 b200e, 740 -87 b230 jenkki, 740 -88 B200ET, 940 -94 D24TIC, v40 -00 1,6

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1054 : 07.11.2014, 20:33:52 »
Hupsan keikkaa tarkoitin siis tunerstudiota. Starttailtiin päivällä volvoa ja todettiin että 1ja 4 pytty saa kipinän mutta 2 ja 3 ei saa ja puola lämpeää niin prkl kuumaksi. Mittailtiin ja todettiin että virtaa se puola kyllä saa.

virtaa mittasit nii paljonko sieltä niitä amppeereita sitte tuli?
sulla on jotain vikaa puolan ohjauksessa. oskilloskoopilla hakemaa vikaa missä ohjaus katoaa.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1055 : 07.11.2014, 20:41:10 »
oliskohan sytkän asetuksissa jotain väärin? Onhan spark output B laitettu päälle ja oikeaan paikkaan?
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1056 : 08.11.2014, 09:04:21 »
Tod näk jostain syystä joko boxi tai väärin kytkentä maadoittaa puolaa koko ajan, mikä aiheuttaa kuumenemisen(lue hajoamisen).
Kannattaa puola ottaa irti, kunnes keksit miksi puolan ohjaus koko ajan päällä. Veikkaan jotain väärin kytkentaa tms. Toki ohjaus mosfet osaa myöskin hajota niin, että laskee koko ajan läpi.

Poissa Atte96

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
LH2.2 hyödyntämine megasquirtissa
« Vastaus #1057 : 11.11.2014, 21:39:09 »
miten tuon vakio johto sarjan hyödyntäminen onnistuisi megasqurtin kanssa esim pystyykö vakio kaasuläpän tunnistinta käyttämään vai pitääkö käyttää megan omaa anturia 
boksina aattelin ms2 v.3.0

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: LH2.2 hyödyntämine megasquirtissa
« Vastaus #1058 : 11.11.2014, 23:02:15 »
miten tuon vakio johto sarjan hyödyntäminen onnistuisi megasqurtin kanssa esim pystyykö vakio kaasuläpän tunnistinta käyttämään vai pitääkö käyttää megan omaa anturia 
boksina aattelin ms2 v.3.0

Riippuu hieman mistä autosta on kyse. Jos oletetaan että kyseessä on LH2.4 tai lh2.2 ruiskulla varustettu 2/7/9 satanen volvo niin vakiojohtosarjaa voi täysin käyttää pienillä muutoksilla.

oma toteutus eli mega johdotettu vakio johtosarjaan tyhjien ohjainboksien kautta.

Vakio kaasuläppä anturia ei voi käyttää koska se on kytkin tyyppinen mutta pienellä soveltamisella sopii volvo 850 anturi joka on potentiometri tyyppinen.

965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1059 : 22.11.2014, 01:04:05 »
Riippuu hieman mistä autosta on kyse. Jos oletetaan että kyseessä on LH2.4 tai lh2.2 ruiskulla varustettu 2/7/9 satanen volvo niin vakiojohtosarjaa voi täysin käyttää pienillä muutoksilla.
Tuohan olisi kätevää, voisi riittää lyhyempikin johto sarja Megalle. Esim http://www.autotune.fi/tuote/73/valmis-johtosarja-db37-60cm-johdoilla. Peltikuoret vanhaan paikkaan ja Ms esim hanskalokeroon?
Mitä tuossa näpräilyssä pitäisi ottaa huomioon? Vakio johdosarjan muutokset koneenhuoneen puolella?
Niin pystyykö vielä hyödyntämään vanhaa johtosarjaa jos Megaa käyttää sytkälläkin?
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1060 : 22.11.2014, 02:02:07 »
Muutokset konehuoneen puolella: kaasuläppän asentotunnistimen liittimestä vaihdettu maa ja signaali johto ristiin sekä ilmamassamittarin liittimestä johdotettu 2 karvaa ahtoputkeen lisätylle imuilmanlämpötila anturille.
Kuvan mega ohjaa myös sytytystä (vakio ezk sytkäohjainpurkki megan vasemmalla puolella.)
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa tasamaantallaaja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1061 : 22.11.2014, 17:28:34 »
Asia selvä, jostain syystä itekkin toistaiseksi jakaja sytkän kannalla jos vielä sytkä modifioiti lastulle ja jne.
Volvo 940 SuperCharger-Twin-HyBrid-Bi-Turbo

Poissa Pirkkabamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1062 : 23.11.2014, 16:44:04 »
Mitenkäs onnistuuko tuon motronic:in käyttämän kampiakselin asentotunnistimen hyödyntäminen tuon megan kanssa?
Vai pitääkö/kannattaako värkkäillä ihan erillinen systeemi siihen? :idiot2:

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1063 : 24.11.2014, 15:11:44 »
Mitenkäs onnistuuko tuon motronic:in käyttämän kampiakselin asentotunnistimen hyödyntäminen tuon megan kanssa?
Vai pitääkö/kannattaako värkkäillä ihan erillinen systeemi siihen? :idiot2:

LH:n ainakin käy mutta onko sitten älhoossa eri anturi..?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Pirkkabamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1064 : 24.11.2014, 15:44:08 »
Olenko ymmärtänyt oikein elikkä jos vakio kampiakselin asentotunnistinta voisi hyödyntää niin ei tarvitsisi erikseen sitä trikkeriä asentaa?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy