Autodiagnoosi  Carcom Oy

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 613203 Lukukerrat

0 jäsentä ja 15 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1620 : 01.04.2018, 11:53:16 »
Nehän muuten tulee junalla Kiinasta.
Tämä, ei tule laivalla Volvot kiinasta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa PaVelski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1621 : 01.04.2018, 11:54:01 »
No myyjän tietoon luottaen laivalla  :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1622 : 01.04.2018, 12:57:48 »
No myyjän tietoon luottaen laivalla  :)
Sen huomannu ettei myyjät tiedä paljoakaan.
http://kuljetusnet.fi/4408-volvot-junalla-kiinasta.html

https://www.paivanlehti.fi/ensimmaiset-kiinassa-tehdyt-volvo-s90t-saapuvat-junalla-eurooppaan/
Lainaus
Lisäksi logistiikan aiheuttama ympäristökuormitus pienenee, koska tonnia ja kilometriä kohti lasketut hiilidioksidipäästöt vähenevät kolmanneksella merikuljetukseen verrattuna. Volvot tuodaan Belgiaan Kiinan tehtaalta niitä varten suunnitelluissa konteissa, joihin mahtuu noin 225 autoa.

Edit: mutta Belgiasta eteenpäin autot jatkaa laivalla matkaa. Myyjän pitäisi kyllä nähdä missä vaiheessa ostajan auto on aika reaaliajassa. Jos auto luvattu tammikuussa ja nyt puhuvat toukokuusta niin olisi jo aika hyviin alennuksiin oikeutettu.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2018, 12:59:55 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1623 : 01.04.2018, 18:32:41 »
Tämä, ei tule laivalla Volvot kiinasta.

Nekö jo oikeasti kokoaa näitä kiinassa? Aina sitä oppii. Sinänsä asialla ei ole merkitystä minulle. Kokoonpanon laatu voi olla ja todennäköisesti onkin parempi kuin Euroopassa
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1624 : 01.04.2018, 20:39:28 »
Nekö jo oikeasti kokoaa näitä kiinassa? Aina sitä oppii. Sinänsä asialla ei ole merkitystä minulle. Kokoonpanon laatu voi olla ja todennäköisesti onkin parempi kuin Euroopassa
Ei topicin autoja tehdä kiinassa, kaikki S90 versiot tulee kiinasta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1625 : 02.04.2018, 07:15:19 »
Aikoinaan kun tilasin XC90 niin toimitusaika n. 9kk. Vaihtoautolle eivät hintaa antaneet vaan todettiin että se tarkistetaan autokaupan hinnoitteluohjelmasta listahinta. Hieman mietin että uskaltaako luottaa myyjän reiluuteen  mutta otin riskin. Tosin onnistuin myymään vanhan itse joten riski jäi toteutumatta. Lisäksi auto viivästyi pari kuukautta joka sopi minulle hyvin koska luovutus siirtyi tammikuulle ja autovero putosi 1%.

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1626 : 03.04.2018, 16:22:03 »
Kehutaas taas omaa T8 versiota. Pääsiäisreissulla vajaa 1500 km matkaa ja suurin osa 80 rajoitusta, mutta pohjoisemmassa myös useampi saturainen 110 lasissa. Koko keikan keskikulutus 6,9 L/100 km ja tavaraa mukana niin paljon kuin autoon mahtuu (onneksi ei sittenkään mennyt XC60 malliin  ;D) Aut. oa pääsin lataamaan vain reisun alussa ja ite lomapaikassa. Ensimmäistä kertaa kokeilin myös Hold-toimintoa ja se tuntui syövän akkua sopivan tasaisesti noissa 50 ja 60 kmh alueilla. Muuten päästettiin menemään modatulla Hybridi moodilla (muuten hybrid, mutta pure matalampi ja kovempi alusta Individual asetuksena).

Auto on muutenkin ollut täysin moitteeton ja nuo vajaan -30 asteen pakkasetkaan ei antaneet mitään omaa näytöstään. Kohta 20 tkm mittarissa ja matka jatkuu. Kokonaiskulutus tuona aikana tasan 8,0 L/100 km joka sisältää sekä pitkää matkaa, että kaupunkia. Joka päivä saadaan akku tyhjäksi ja menee bensan puolelle, mutta nyt on auto jo niin tuttu, etä tuota ei enää tule niinkään seurattua.

Naviin pikku hienosäätöjä niin auto hipoisi täydellistä.  ::)

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1627 : 03.04.2018, 16:51:38 »
Eilen olis neliveto auttanut pöperömotarilla ajamista. Mitenkä on t8:n neliveto pärjännyt näissä oloissa?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1628 : 03.04.2018, 17:43:46 »
Eilen olis neliveto auttanut pöperömotarilla ajamista. Mitenkä on t8:n neliveto pärjännyt näissä oloissa?

Siis onko T8 neliveto jotenkin eroava käytännössä. Mitsubishi Outlanderissa on hybridissä kuulemma huono neliveto, mutta kuvittelin T8 normaalimmaksi ?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1629 : 03.04.2018, 18:12:59 »
Siis onko T8 neliveto jotenkin eroava käytännössä. Mitsubishi Outlanderissa on hybridissä kuulemma huono neliveto, mutta kuvittelin T8 normaalimmaksi ?

No siis sehän on sähkövälitteinen eli takapyörien ja etupään välillä ei ole mekaanista kardaania. Voimanjako on täysin softan päätös kaikissa tilanteissa, niissä rajoissa mitä sähköstä ja bensakoneesta irtoaa.

Sikäli nuo Twin Enginet täysin erilaisia "nelikoita" kuin mitkään haldexit, viskot, torsenit tms.

* * *

Pääsiäisen paluuliikennettä vastaan ajaessa Oulu - Kuusamo välillä tuli melko tiheeseen näitä uusikorisia XC90:jä vastaan. Tais olla kymmenkunta kaikkiaan. Kirsikkana kasan päällä Kuusamon CM:n pihassa oli jollain muullakin punainen ja olin kattovinani että T8. En oo liikenteessä ennen nähny muita punasia ku oman.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1630 : 03.04.2018, 19:55:48 »
TOK bongattu sunnuntaina pääsiäisen paluuliikenteessä Maikkulan nesteen kohdalla :)

T8 XC90 tulee aika paljon vastaan. Hyvä tuntomerkki on puuttuvat sumarit.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Tikku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1631 : 03.04.2018, 22:47:58 »
Siis onko T8 neliveto jotenkin eroava käytännössä. Mitsubishi Outlanderissa on hybridissä kuulemma huono neliveto, mutta kuvittelin T8 normaalimmaksi ?

Hybriditilassa, jossa normaalisti ajetaan, viive nelivedon kytkeytymiselle on samaa luokkaa kuin ensimmäisen sukupolven Honda CRV:ssä. Renkaat sutivat ja varsinkin sähköllä viive on pitkä, ennen kuin polttomoottori käynnistyy ja etupää tulee mukaan. Sitten toki tapahtuu. Saahan myös laitettua etukäteen "jatkuvan" nelivedon päälle, mutta silloin taloudellisuusajattelun voi unohtaa.

Tuo kytkeytymisviive on sellainen, että on vaikea ymmärtää, ettei ole saatu korjattua, vaikka tekniikka on ollut sarjatuotannosakin jo yli kolme vuotta.

Neliveto on myös normaalia etuvetopainotteisempi, joka selittyy sillä, että eteen menee täyskiihdytyksessä 78 % (320 hv) ja taakse 22 % (87 hv) voimasta.

Tästä johtuen auto lähtee voimakkaissa kiihdytyksissä puskemaan ja ohjaus vetelee, samaan tyyliin kuin etuvetoisessa autossa, ei ihan niin pahasti, mutta jatkuvaan oikeaan nelivetoon tottunutta kyllä häiritsee.

Kaikilta muilta osin upea auto, mutta kevät saisi jo tulla tänne itarajallekin, niin saisi voimavarat käyttöön!
XC 90 T8 Inscription MY18

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1632 : 04.04.2018, 07:17:26 »
T8:n 4-vedon kytkeytyminen hybrid-moodissa on varmaankin valintakysymys. Nyt on sellainen mietitäänpä tarvitaanko varmasti. Sinäänsä ihan OK normaaliajossa koska pyrkimys on ajaa mahdollisimman paljon sähköllä. Tällöin vältetään moottorin turhaa käynnistymmistä. Varmaankin jos moottorin käynnistymistä herkistettäisiin niin sitten valitettaisiin että käynnistyy liian herkästi :)
AWD/Power-moodilla ajelen usein moottoritiellä kun 100+ vauhdissa ei juuri sähköllä mennä Hybrid/Pure-moodeilla. Säästää parhaimmillaan pari litraa bensaa Hki-Lahti välillä jos täydellä akulla lähtenyt liikkeelle.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1633 : 04.04.2018, 11:06:03 »
Meneehän se hyvin vielä 120 vauhtiakin sähköllä, ei tietenkään kovin pitkälle.

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1634 : 04.04.2018, 15:59:14 »
Voi Pxxxa !  Voiko tuota edes nelivetona myydä

 

Kulkukoira  Proturbo