Autoracing  KL-varaosat

M90 + pottapyörä, kytkintä etsitään, kokemuksia kiitos

  • 30 Vastauksia
  • 15924 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 940b230fk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 + pottapyörä, kytkintä etsitään, kokemuksia kiitos
« Vastaus #15 : 28.08.2018, 23:55:26 »
Vanha aihe mutta viitsinyt uutta tehdä ::)

Elikkäs nimimerkin mukaiseen kombinaatioon ois tarkoitus kytkin vaihtaa. Nämä seuraavat osat tuun vaihtamaan:
- LH 2.4 kova vauhtis + uudet pottapyörän pultit
- SRE -763
- tdic M90 levy (sachsin 1862 468 031)
- vakio b230fk painelaakeri + niitä prikkoja
- kampiakselin takastefa siinä samalla
Mutta oliko nyt siis että nuo osat on täysin bolt-on, ettei tarvi alkaa koneistamaan mitään? Ja kannattiko asetelman pultit uusia samalla? Käykö vakiopultit jos wetteriltä hakee?

Turbobricksin puolella luki että tdic levyn sijasta voisi käyttää 850:n levyä (sachs 1862 314 032) :o onko tämä vielä miten bolt-on vai kannattaako vaan pysyä tuossa tdic:in levyssä? Tehoa ei paljoa tule koska vakio alakerta. Koitan pysyä alle 350hv ja 450nm lukemissa.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: M90 + pottapyörä, kytkintä etsitään, kokemuksia kiitos
« Vastaus #16 : 29.08.2018, 05:31:07 »
Vanhat asetelman pultit käy hienosti, ei niitä Wetteriltä asti tarvi hakea, tavan kuusiokoloilla oon ite laittanu. M8×12mm (pituus suurinpiirtein, ulkomuistista), jos haluaa hifistellä ni voihan noihin kovat pultit laittaa.

Käy bolt-on, ei tarvi koneistella. Paitsi ehkä jos haluaa shimmailla asetelmaa viimesen päälle, jos 450nm alkaa lähestyä vois se shimmaaminen olla jopa massalevyn kanssa suositeltavaa pidon maksimoinniksi.

Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa 940b230fk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 + pottapyörä, kytkintä etsitään, kokemuksia kiitos
« Vastaus #17 : 29.08.2018, 17:10:00 »
Minä kiitän  -H-

Poissa 940b230fk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 + pottapyörä, kytkintä etsitään, kokemuksia kiitos
« Vastaus #18 : 01.11.2018, 09:40:44 »
Vanha aihe mutta viitsinyt uutta tehdä ::)

Elikkäs nimimerkin mukaiseen kombinaatioon ois tarkoitus kytkin vaihtaa. Nämä seuraavat osat tuun vaihtamaan:
- LH 2.4 kova vauhtis + uudet pottapyörän pultit
- SRE -763
- tdic M90 levy (sachsin 1862 468 031)
- vakio b230fk painelaakeri + niitä prikkoja
- kampiakselin takastefa siinä samalla
Mutta oliko nyt siis että nuo osat on täysin bolt-on, ettei tarvi alkaa koneistamaan mitään? Ja kannattiko asetelman pultit uusia samalla? Käykö vakiopultit jos wetteriltä hakee?

Turbobricksin puolella luki että tdic levyn sijasta voisi käyttää 850:n levyä (sachs 1862 314 032) :o onko tämä vielä miten bolt-on vai kannattaako vaan pysyä tuossa tdic:in levyssä? Tehoa ei paljoa tule koska vakio alakerta. Koitan pysyä alle 350hv ja 450nm lukemissa.
Osat alkaa olla kasassa mutta semmonen kävi vielä mielessä että onko M90:ssä silmälaakeri joka kannattaa samalla vaihtaa?  ???

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: M90 + pottapyörä, kytkintä etsitään, kokemuksia kiitos
« Vastaus #19 : 01.11.2018, 10:04:20 »
M90:n kanssa ei käytetä silmälaakeria.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa 940b230fk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 + pottapyörä, kytkintä etsitään, kokemuksia kiitos
« Vastaus #20 : 09.11.2018, 23:27:41 »
Osat vaihdettu ja kytkin pelittää hyvin, mutta ihmeellistä pätkimistä ja nykimistä ilmaantu rempan jälkeen. Tyhjäkäynnillä kierrokset elää 500-1000 alueella ja sitten jopa sammuu, hidastaessa kun pitää kytkintä pohjassa niin saattaa sammua, ajaessa pintakaasulla pätkii ja nykii iha pirusti. Ja sitte ku auto sammuu niin bensa haisee aika voimakkaasti.
Mut jos kierroksia pitää ajaessa jossain 3000 tai 4000 yläpuolella niin ei nyi ja kulkee suht hyvin :idiot2: pitikö kampiakselin/vauhtipyörän asentotunnistinta muokata milläänlailla? vai onkoha meillä jotain jääny irti..
Ennen remppaa kävi siis lähes täydellisesti. Ei vikakoodeja 2 tai 6 pinnistä.
Tossa tyhjäkäynnistä pientä pätkää https://streamable.com/84uqc

edit: semmonen kävi vielä mielessä että voikohan olla että vauhtipyörä ei ois ihan kohillaan? noin 3km lenkin sain kuitenkin ajettua (tosin 2. vaihteella 60km/h  ;D pysy kierrokset korkealla)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: M90 + pottapyörä, kytkintä etsitään, kokemuksia kiitos
« Vastaus #21 : 09.11.2018, 23:36:18 »
M90:n kanssa ei käytetä silmälaakeria.
Nyt on muuten alkanu näkymään enempi nuita lisäpalikoita, missä m90:llekin tehdään tuki sille kytkinakselille. Näkisin että ei välttämättä täysin huono idea, koska mikään m90 pääakselin osa ei ole kahdesta kiinteästä tukipisteestä laakeroitu, ts ne kaikki vaan laakeroituu toisiinsa neulalaakereilla mutta mikään ei oikeastaan estä koko palapeliä taipumasta. Hämmästelin tuota kun ekan kerran moisen purin, noita on nyt ollu jo pöydällä useampi. Tuntuu ne ilmankin kestävän, mutta saattais tehdä vielä kestolisää, ja kenties rauhottaa sitä kalkatusta?

edit: semmonen kävi vielä mielessä että voikohan olla että vauhtipyörä ei ois ihan kohillaan? noin 3km lenkin sain kuitenkin ajettua (tosin 2. vaihteella 60km/h  ;D pysy kierrokset korkealla)
Niin, jos ei kukaan kahtonu vauhtipyörän asentoa asentaessa niin 1/4 todennäkösyys osua kohdalleen. Jos on tosi hengettömästi vetoa niin lottoisin että siellä on vauhtis inansa sivussa. Videoleike antais kyllä paremmin osviittaa että anturikehä on täys saissea tai anturi/teline on saanut asentaessa nenäänsä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: M90 + pottapyörä, kytkintä etsitään, kokemuksia kiitos
« Vastaus #22 : 10.11.2018, 12:27:45 »
Eli se m90 kampuran päähän kuuluva klunssi ei osu askiin?  ??? Miks hitossa sinne sellanen on sitten pistetty...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 940b230fk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 + pottapyörä, kytkintä etsitään, kokemuksia kiitos
« Vastaus #23 : 10.11.2018, 16:43:20 »
anturikehä on täys saissea
miten se kehä ois saisseksi menny?  ???

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: M90 + pottapyörä, kytkintä etsitään, kokemuksia kiitos
« Vastaus #24 : 11.11.2018, 23:45:46 »
miten se kehä ois saisseksi menny?  ???
Tuskin mitenkään. Mutta asennussaisset siellä voi silti olla tallessa, esim uuden kytkimen metallihilua, sitä ei paljoa tartte olla niin löytyy kaikki nopeesti siitä anturin magneetista ja sitten voi tehdä kaikkea hassua.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 940b230fk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: M90 + pottapyörä, kytkintä etsitään, kokemuksia kiitos
« Vastaus #25 : 12.11.2018, 13:15:28 »
Dodii vika selvis. Vauhtipyörä ei ollu ihan kohdillaan :buck2: jännä että lähti käyntii kuitenkin
Jottei menis liian offtopiciksi, niin tuo kyseinen paketti toimii ku junan vessa. Ja vissiin kaksoismassa alko olla jo ehtoopuolella ku vastaa kaasuun paremmin tolla potalla. Myös kytkimen liikevara on passeli noilla prikoilla O0 jos ois hoksannu nii työsylinterin olisi voinut samalla vaihtaa

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: M90 + pottapyörä, kytkintä etsitään, kokemuksia kiitos
« Vastaus #26 : 12.11.2018, 17:22:50 »
Ne prikat on yksi kunnon mysteeri. Melkein kaikki niitä laittaa, juuri kukaan ei kerro montako, ja kaikilla toimii aina vaikka määrät ilmeisesti vaihtelee jossain 0-8 mm välillä. Järki sanoo että ei se nyt niin voi mennä.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: M90 + pottapyörä, kytkintä etsitään, kokemuksia kiitos
« Vastaus #27 : 12.11.2018, 17:26:22 »
Ne prikat on yksi kunnon mysteeri. Melkein kaikki niitä laittaa, juuri kukaan ei kerro montako, ja kaikilla toimii aina vaikka määrät ilmeisesti vaihtelee jossain 0-8 mm välillä. Järki sanoo että ei se nyt niin voi mennä.

Omasta ysistä tuli hyvä muistaakseni kahdella prikalla, kaverilla vastaava SRE + pottapyörä vaati ihan helvetisti jatkoa, työsylinterin tankoa piti jatkaa ja prikkoja meni kourallinen :idiot2:
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: M90 + pottapyörä, kytkintä etsitään, kokemuksia kiitos
« Vastaus #28 : 13.11.2018, 09:39:33 »
Ne prikat on yksi kunnon mysteeri. Melkein kaikki niitä laittaa, juuri kukaan ei kerro montako, ja kaikilla toimii aina vaikka määrät ilmeisesti vaihtelee jossain 0-8 mm välillä. Järki sanoo että ei se nyt niin voi mennä.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24435.0
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: M90 + pottapyörä, kytkintä etsitään, kokemuksia kiitos
« Vastaus #29 : 16.11.2018, 22:21:42 »
M90 ja M47 kytkinkäpälä on netin mukaan (ja kuvista) katsottuna hieman erilainen, jolloin nämä prikat voi vaihdella?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Carcom Oy  Ateho