Miten tää on menny multa ohitte?! :tickedoff:
Mutta miksi se on purettu :o
Mukava kuulla että pidätte aikaansaannoksesta. Hienoja sisustakuvia ei nyt tähän hätään ole joten joudutte tyytymään "konehuone" kuvaanIlluusiokuva, kun tätä kuvaa kattoo 30 sek taustalle ilmestyy ahdettu moottori ::) On kyllä hemmetin makea auto.
(http://i250.photobucket.com/albums/gg248/S4ce/Volvo%20245%20Old%20Skool/2012/575797_10151416298538020_1893673098_n_zps6a585c03.jpg)
Tämän kuvan teille tarjoaa Jape Tiitinen @ JTmedia
Ajatuksena oli laittaa autoon pientä Old School tyylistä koristelua ja rekvisiitta.On kyllä hyvin onnistunut! Huhhuh S*
Oho, mitäs siellä Spinnerissä oli kirjotettu?"Amerikasta takaisin synnyinmaahansa Ruotsiin palannut Volvo 245 California '82. 2,3-litrainen moottori on turboahdettu ja alusta ilmajousitettu. Jarrut ovat peräisin Ferrari F355:stä! Omistaja Beder Manelius."
:D ;D"Ei kai tämmösiä kukaan Suomessa..."
No näköjään toimittajatkin luulleet että länsinaapurissa tuunailtu :D
Yllättävän lähelle kuitenkin nimi mennyt...
:D ;D
No näköjään toimittajatkin luulleet että länsinaapurissa tuunailtu :D
Yllättävän lähelle kuitenkin nimi mennyt...
Katoin noista kuvista, että toihan on pienoismalli. Tuo viimeinen kuva ei vaan passaa kahteen muuhun :D
Ja auto on kyllä tosi hieno.
Katoin noista kuvista, että toihan on pienoismalli. Tuo viimeinen kuva ei vaan passaa kahteen muuhun :D
Ja auto on kyllä tosi hieno.
Jep jep. Onnee pokaalista ;)Sitä samaa täältä :) Ei vaan kauhean kauaa viitsinyt käydä ihailemassa, kun taas oli niitä mökytoosia siinä vieressä :(
käytiin kattomassa autoa, mutta ei näkyny kuskia missään, ei päässy puheille :(Tais olla säätämässä itseään etanolille.
Tais olla säätämässä itseään etanolille.
(http://i250.photobucket.com/albums/gg248/S4ce/IMG_2031_zpsbb290c0b.jpg)
On kyllä ihan sairaan siisti volvo. :D just eilen yks kaveri kyseli että muistanko sen ruotsista tulleen kaksnelikympin acs:ssästä ja tarkotti tätä. Ylätty aika paljon kun sanoin että ihan suomesta tää on. :D
Ihan mielenkiinnosta, monen muunkin auton kohdalla miettinyt, että kuinka tuo johtojen piilotus oikein oikeasti tapahtuu?
Puolan paikka on kyllä omalaatuinen. Toimii. O0
Vakiopaikallahan se on 8)Eihän tuossa puolaa ole ::) Jakajahan siinä alunperin on :P :2funny:
Toimiiko kun maavara elää vakiosta siihen että perämurikka osuu koriin?
Viikonloppuna ajattelin punnertaa Getragin alas ja mittailla silmälaakerin että osaa ostaa oikean kokoisen. Mistä sellaisia kannattaa lähteä kyselemään? Onko kellään tiedossa laakerin osanumeroa jo valmiiksi niin ei tarvitsisi lähteä ihan nollista etsimään?
saisko volvolta suoraan sitä silmälaakeria, että onkohan se itse laakeri muuttunut ajan saatossa erinlaiseksi, kun 85-87 parts katalog antaa b200,b230 koneelle silmälaakerin osa nro: 181799-8 onhan se tietenki voinut muuttaa varaosanroa, mutta kyllä ne sen uuden numeron volvolla osaa kaivaa tuolla vanhalla nro jos on :) http://www.volvotips.com/index.php/240-260/volvo-240-260-parts-catalog/ tästä katalookista kattelin group 21, page 124Kyllähän se silmälaakeri tässä tapauksessa on muuttunut ajan saatossa erilaiseksi kun on vaihdelaatikkona getrag jossa on siis eri kokoinen kytkinakselin pää mitä volvon laatikossa.
Minkälaisia kardaanikomboja porukka on teettänyt? Ajattelin käyttää M5 Hardi kiekkoa, mutta onko joku kardaani joka on sopivampi kuin toiset?
Elk: Mitäs Spinnerissä on tästä keljuiltu? Se on hyvä että huomataan ja herättää tunteita, ihastusta ja vihastusta. 8)
Se mikä on nyt lehtihyllyssä, pääkirjoituksessa kuittailee näyttelyautojen taustatietojen puutetta.Juurikin tuota tarkoitin. Ja sitäkin, että ainakin ko. lehden päätomittaja lukee foorumeita...
Getragin kanssa on tullut viimeaikona tehtyä lähempää tuttavuutta ja pari mystistä juttua on tullutkin eteen.
Getrageissa on ilmeisesti normaali tilanteissa 12mm sisähalkaisia silmälaakerissa, minulla on 15mm. Eli onko minulla nyt sitten 264:stä kotoisin oleva harvinainen M50 Getrag eikä 262?
Vauhtipyörän olen jo teettänyt SRE 618 asetelmalle, mutta kytkinlevy puuttuu. Nyt en kuitenkaan uskalla levyä ostaa ennenkuin on varma tieto getragin akselin boorituksesta. Onko 262 ja M50 sama kytkinakselin booritus, eli voinko ostaa tuon BMW E30 M3 kytkinlevyn? Entä mikä painelaakeri olisi sopiva?
Näinhän siinä on ilmeisesti päässyt käymään että joku on laatikon historian aikana vaihtanut tuohon 262 getragin laipan.
Noh ilmeisesti nyt teen niin että sorvautan laatikon päähän keskitysadapterin joka sopii hardyn kanssa yhteen keskittäen nykyisen kardaanin.
Tänään tulikin eteen vaihteeksi uusia haasteita. Ajattelin asentaa kardaanin hollille että saan tuon keskitysadapterin suunniteltua ja mitattua. Noh kävin hakemassa M47 ksopivan hardyn, no nyt jää sitten väliä tuon kardaanin ja keskitysadapterin väliin. Onko näitä hardyja eri paksuuksilla?
(http://s250.photobucket.com/user/S4ce/media/temporary_zpse42565d8.jpg)
Selvisi ilmeisesti tuo mysteeri miksi Hardy jää pieneksi. Ko-Met:lla on ystävällisesti laitettu kardaaniin keskitysholkki. Ja siinä kun ei sellaista kuulu olla niin eihän tuo keskitysadapteri silloin mene pohjaan asti niin kuin sen kuuluisi... Tällaista tänään.
Nimenomaan se holkki kuuluu olla siellä kardaanissa, eikä tuossa kuvassa olevassa laipassa. Siinä kuuluu olla vain se ohut tappi.
(http://i250.photobucket.com/albums/gg248/S4ce/Volvo%20245%20Old%20Skool/2014/keskitys_zps337c14d4.jpg)
Video on kyllä tosi siisti mutta anteeks nyt vaan jo etukäteen, nimittäin silmät ei voi olla liimautumatta tuohon oikean etulokasuojan ja helman väliseen halkeamaan :-[ Muutenhan tää on silkkaa silmäkarkkia S*