Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: räkänokka - 31.03.2012, 13:02:32

Otsikko: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula (Voi poistaa)
Kirjoitti: räkänokka - 31.03.2012, 13:02:32
Tuli siis vahingossa ostettua tuollainen jenkkikeulainen farkku seiska joka saa ruveta toimittamaan käyttöauton virkaa kun ei noihin D24 moottoreihin voi luottaa ! Ei se vaan yksin kertaisesti sovi mihinkään laitteeseen.
Ja back in the asia. Se tuli nimettyä Rytöpa*kaks jo ennen kuin auto oli siirtynyt mun omistukseen. Herkkuina löytyy s-lasit x 4,s-peilit, s- kattoluukku,ilmastoinnin kenno ja Kemppi perä..
Autoon on vaihdettu perä ennen talvea jonka jälkeen ei ole mittari enään toiminut. Pysähtyi lukemiin 569t ja rapiat päälle. Edellisellä omistajalla tuli työmatka ajoa yli 200km / päivä eli hyvin lähentelee maagista 600000t haamu rajaa :D Jännä kyllä vedot tuntuu olevan tallella tai sitten kaikki johtuu äänimaailmasta joka johtuu puuttuvasta takaakselin ylityksestä ja takavaimentajasta...

(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/RytoPa5ka/30032012113.jpg)

(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/RytoPa5ka/30032012111.jpg)

Koneena siis väkivahva B230F ja laatikkona M47. 80km/h vauhdissa kierrokset 2000rpm.
Perä vähän jollottaa ja sisustasta on hanskalokeron kansi tohjona, takaovipahvit puuttuu, takakontin verhoilu puuttuu sekä katto verhoilu on johonki hävinny... Leimaa heinäkuuhun ja makso 60€ täydellä tankilla bensaa. Kohtuu uudet nastat oli ostettaessa alla jotka vaihdoin heti pois.
Venttiilikopan tiiviste vuotaa ja myöskin perä vähän mehii. Kuvia lisäilen kun kerkiän niitä lisää ottamaan.
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: Jussi.L - 01.04.2012, 12:51:15
makso 60€ täydellä tankilla bensaa.

Siis koko auto?  ??? Jos näin nii sehä lahjotettiin sulle, noi jenkkivalotki on jo ainaki 3 kertaa sen arvoset.
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: räkänokka - 02.04.2012, 00:42:31
Siinähän se koko asian pointti onki  :2funny:
Siis täysin koko auto 60€   ::)
Ja alla vielä loppu talvesta ostetut uudet nokian hakkapeliitat  :P
Nyt voin sanoo et oli kyl maailman paras autokauppa.
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: TurboPepe - 02.04.2012, 21:04:35
Hieno
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: räkänokka - 05.04.2012, 20:09:13
hyvät pääsiäiset kaikille.. Itse tiedän ainaki mitä teen ja siihen liittyy perän vaihto. Terveiset motarin pientareelta :D
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: Jussi.L - 05.04.2012, 23:05:42
Siinähän se koko asian pointti onki  :2funny:
Siis täysin koko auto 60€   ::)
Ja alla vielä loppu talvesta ostetut uudet nokian hakkapeliitat  :P
Nyt voin sanoo et oli kyl maailman paras autokauppa.

Voi tsiisus, tuosta parempi on ilmaseks antaminen. Onnee kaupasta  :hello:
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: räkänokka - 06.04.2012, 01:17:58
Joo no pääsinhä mä siis melkee viikon sil ajamaa ja sit räjähti perä ja se paska sytty viel palamaa... joutuu vaihtaan bensaletkut ja ehkä tankinki... Masaria ? KYLLÄ !
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: räkänokka - 09.04.2012, 02:10:18
Kuvaa osittain sulaneesta tankista
(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/RytoPa5ka/07042012125.jpg)

perää
(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/RytoPa5ka/06042012124.jpg)

lisää perää
(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/RytoPa5ka/06042012123.jpg)
(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/RytoPa5ka/06042012120.jpg)
(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/RytoPa5ka/06042012119.jpg)

Motarin varresta..
(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/RytoPa5ka/05042012118-1.jpg)

Mut nyt on uus perä paikoillaa  ja toimii.
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: Customer - 09.04.2012, 11:56:10
Siinä on ollu miehellä pikkunen kiire. Vai oliko hankala sammuttaa? Minkälaista ääntä mahto perä pitää ennen
tapahtunutta?
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: räkänokka - 09.04.2012, 13:32:03
Joo mulle tuli kiire ja loikin motarin vartta ku gaselli konsanaa.. Sit tuli joku rekkakuski ja tyhjens jauhesammuttimen helman alta tonne auton alle. Ja sai sen sammumaa. On kyl ollu aika hilkulla et millon jymähtää tankki tost..

Ja perän äänet :
Ensin tuntu pari pientä nykäystä joiden jälkeen laskin nopeutta ~95km/h.
Lopun äänet olivat sitte sellasta jurinaa ja koko auto täris ja nopeus laski ko hirtti laakerit kiinni...
Sit mentii pari metrii renkaat lukossa jonka jälkee kuulu kunnon pamaus ton pinjoni akselin pettämisen johdosta ja ilmeisesti samalla kartaani lyöny polttoaine letkun poikki ja sit jotaki kautta päässyt syttymään. Itsehän en sitä huomannut muutakuin n.200m päässä johon pysähdyin..
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: Huikkoster - 09.04.2012, 13:47:55
Olikohan perässä öljyä? ???
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: räkänokka - 09.04.2012, 18:04:01
Ei ilmeisesti ku nuo pinjonin laakerit on pettäny...
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: räkänokka - 15.04.2012, 23:00:05
Tuli haettua kesä valssit tähänki rotteloon :P
Ja sopii kyllä ku nyrkki silmään tuon madalluksen kanssa  ;)

(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/RytoPa5ka/Rytpaska.jpg)
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: Customer - 16.04.2012, 16:05:13
Joo ihan hyvästi näkyy passaavan :) Taitaa olla 17:set? Madallus 60/40? Vai onko ihan silleen passelisti pois laikkamadallus?
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: räkänokka - 16.04.2012, 18:53:32
Juu on 17"
Madallus on takana BMW e36 jouset(Joiden päällä jääkiekot), Edessä Camryn etuiskarit ja 3 kierrosta pätkästyt dieselin jouset. Eli vähintään riittävästi madallusta  8)
Takarenkaat uppoaa pikkusen kaarien sisää ja edessä renkaan ja kaaren välissä tilaa n.4-5mm  :P
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: ässäarpa - 17.04.2012, 17:57:15
tällä foorumilla oli myynnissä nuo vanteet ja oli ilmoituksen mukaan 8,5" leveät? vihdoin pääsen näkemään että mihi kohkeuteen tuo perä noilla e36 jousilla oikein tulee  :pomo:

onko sedanissakin tuommoinen kurkistusluukku josta näkee tankin? :-[
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: Jussi.L - 17.04.2012, 18:23:11
Joskus noissa halvoissa autoissa tahtoo olla joku paha karma  ::) Saitko vakuutuksesta rahaa, oliko sulla osakasko? Olisko kipinät sytyttäny pentsiinin, ku kartaani on maassa laahannu?
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: HembalanD - 17.04.2012, 18:34:41
Camryn etuiskarit... Minkäslaiset ne on? (lyhyemmät? jäykemmät?)
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: räkänokka - 17.04.2012, 20:48:33
Juu niin oli myynnissä nuo. Ja ovat 8,5" ja 225/45/17 kumit päällä.
Muistin tuon etujousien pituuden väärin... Ovat siis vain 2,5 kierrosta lyhennetyt  ;D
Kartaanista lentänyttä kipinää itekki veikkailin.. Joo on osakasko. Kerkesin noin 4 tuntia ennen syttymistä käyä konttorilla vaihtaa omiin nimiin tän  ::) Eikä siinä kerinny mitää vakuutus yhtiö juttuja tehä ku auto piti olla ajossa taas heti pääsiäisen jälkee et pääsee töihi. Muute ois menny ansiot ja duunipaikkaki... On ne camryn iskarit aika reilusti volvon iskareita lyhkäsemmät. Jäykkyydestä vert volvon iskariin ei paljoa pahaa mainittavaa camryn iskareitten puolesta ole  :) Ite ainaki tyytyväinen noihi. Ei oo keulan puolesta mikää kivireki vaa jousteleeki ees vähän  :D

Tänään siirsin tuosta dieseli rojektista takaovi pahvit tähän ja myös hanskalokeron. Etutuhkiksen ja vaihdekepin nahkapussin  :P Ovipahvit lähinnä sen takia kun tästä puuttu ne ni jos sais sisätila melua hiljasemmaks. Ja hanskalokero oli rikki.

EDITTIÄ : ässäarpa Kyllä seedanissaki on tollanen kurkistus luukku takakontissa kuskinpuolella perän yläpuolella. On kiinni neljällä pultilla. Metallinen luukku.
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: räkänokka - 18.04.2012, 22:31:56
Voihan perjantai sentää ja nyt on vasta keskiviikko !! Tänään kun tulin töistä kotiin ni hokasin et hanttarin puolen etuvilkun lasi on pudonnu johonki matkan varrelle  >:( Ei mulla muuta.
Ai nii joo ja kyl noi ovipahvit vähän autto sisätila meluun.. Enää tarvis verhoilu metästää takakontin puolelle ja kattoon..
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: ässäarpa - 20.04.2012, 00:54:41
Kun laitoit ne bemarin jouset niin ilmenikö sulla semmosta ongelmaa että iskarit ois liian löysät? mun seiskasta tuli pieni pomppupösö  :facepalm:
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: räkänokka - 20.04.2012, 20:21:17
Ei tullu mitää ongelmaa.. Ei pompottele ja on jäykkä. Kestää jopa ottaa kuormaa kyytiin.
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: ässäarpa - 21.04.2012, 03:33:57
hauska ilmiö sinänsä, sillä kun omasta otin vakio iskarit pois ja laitoin konin säädettävät (punaiset) iskarit niin pompun jälkeen antaa semmoisen jälki pompun.. ja nuo konit on iha helvetisti jäykemmät kuin mitkään motonetin kaasut :idiot2:
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: räkänokka - 29.04.2012, 20:21:39
Eipä tässä nyt mitään kuvia ole lisäillä mut perän vaihdoin tuossa eilen lauantaina huvin ja urheilun vuoks kempittömään.
Suurin syy oikeestaan vaihtoon oli se että tuosta perästä rupes molemmin puolin ulommat stefat vuotaan öljyä ja aattelin et tää perä ei mua motarille jätä ! Otin tuosta dieseli rojekti 760:sestä perän vaakajineen ja iskareineen. Vaihdoin myös panhard tangon ku oli puslat kohtuu moro  :P Kyllä nyt on meinaan nautinto ajaa ku ei oo mitää ultraääniä eikä pompota kääntäessä  ;D
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: räkänokka - 16.05.2012, 22:58:46
Kait sitä vois kirjotella tästäki juttua näin illan kunniaks..
Valssit vaihtu toisee farkkuu ja takapaksii pulttailin lisäpenkit. Pariin viikkoon ei oo liikkunu pihalta mihinkää. Paria tarraa oon liimaillu ja rakennellu enemmän rytöp45k4 "luukkiin"  ;D

Parit kuvatukset :
Konetilan peitin
(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/RytoPa5ka/16052012145.jpg)
Takapaksin ikkuna  :D
(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/RytoPa5ka/16052012147.jpg)
15"
(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/RytoPa5ka/16052012148.jpg)
Siinähän nuo molemmat farkut  :P Valkonen ollu ennenki tällä voorumilla ja siitä juttua myöhemmin.
(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/RytoPa5ka/16052012143.jpg)
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: Hannnu - 23.05.2012, 00:23:16
Tuli haettua kesä valssit tähänki rotteloon :P
Ja sopii kyllä ku nyrkki silmään tuon madalluksen kanssa  ;)

(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/RytoPa5ka/Rytpaska.jpg)

Mistä päin kävit vanteet hakemassa? kovin ovat tutun näköiset  ???
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: räkänokka - 23.05.2012, 09:03:40
hämeenlinnasta noudin nuo :p
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: Hannnu - 23.05.2012, 10:38:35
Niin aattelinkin :D olivat kaverilla 940 alla.
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: Customer - 23.05.2012, 10:41:18
wow, mistä saa tuommosta keskeneräinen-tarraa? :P
Otsikko: Vs: 740 -88 B230F,M47. Jenkkikeula
Kirjoitti: räkänokka - 23.05.2012, 22:57:08
Juu joku kultanen diiseli se oli mistä nuo ol.. Kaverin faijja toi duunipaikaltaa rullallisen tota mulle   :)