Autodiagnoosi  Carcom Oy

DIY-puuhastelut jatkuvat, nyt työn alla mm. MB W163, W124, Micra K11, Golf MK3

  • 494 Vastauksia
  • 136379 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa raimsshi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
Oma XC60 kävi pitkittäisten takatukivarsien puslien vaihdossa Lappeenrannan Auto-Killassa. Samaan pyysin nelipyöräsuuntauksen. Autoon oli laitettu 25 mm tiputtava alustasarja, joka vaati muutoskatsastuksen ja sitä varten vihreällä olevat suuntausarvot. Rahat meni, mutta vasen taka camber ja oikea taka auraus punaisella. Selitys: tarvikemallin epäkeskosäätöpultit, joissa ei riitä säätövarat.

Alkaa kului, katsastus alkoi lähestyä, niin kävin tilaamassa alkuperäiset säätöpultit. Niihinkin meni rahat ilman hyötyä, koska niiden mitoitus oli millilleen samat kuin tarvikeversioissa. Paskapuhetta siis Killan työnjohdolta tuolta osin.

Vein auton Imatran Vianorille, josko he mahtaisivat ongelmalle jotain. Ja kappas, taka-apurunkoa säätämällä takapyörien arvot kaikki vihreällä ja mikä parasta, symmetriset. Toinen outous oli se, että Vianorin lapulla etupää oli lähtöarvoiltaan harituksella, vaikka Killan papereissa se on aurauksella. Joka tapauksessa 300 metriä isolla tiellä ajettua, pystyi toteamaan, että autosta tuli aivan järjettömästi parempi ajaa. Ja useampi viikko myöhemmin kulkemisen vakautta ihmettelee edelleenkin.

Eipä tullut Kiltaan reklamoitua, mutta tuskin toista kertaa sinne vien enää autoa.
S80 2.5 D -99 -->myyty

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Pitää tarkistaa paineet vielä ja kokeilla vaikka eri paineilla…  Sit tarttis vielä löytää se paja joka osaa säätää nuo kulmat kuntoon… Nää pari missä oon käyttäny ei oikein ole vakuuttaneet suorituksillaan. Imatran Vianoria joku suositteli, ehkä sinne seuraavaksi… Siis sitten vuoden päästä kun seuraavassa katsastuksessa hylätään taas jostain väljästä nivelestä  ;D
Imatran Vianoria on moni suositellut.
Toinen on Imatran Auto-Arita, mistä voi kans kysyä vaikka tojota huolto onkin.

Lappeenrannassa AS-Huolto.
En tiiä ootko siellä käyttänyt jo?

Siinäpä mitä ite tiiän / uskallan suositella.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Paikalla dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Aika vähän kokemusta paikallisista pajoista… Takapotku-Volvot tuntuu menevän luotisuoraan ihan rullamittasuuntauksella… Joten niitä en ole koskaan käyttänyt suuntauksessa…

Pösöä käytin aikoinaan LPR Finnservicellä, ratti oli sen jäljiltä about suorassa ja ajettavuus ok. Tuota ML:ää käytin vuosi sitten Imatralla Menorenkaassa, kolme tuntia säätivät ja ei tullut hyvä… Eikä nyt tosiaan tuon Atoy:n jäljiltä muuttunut miksikään.

Ajelen tällaisenaan, vuoden päästä sitten seuraava yritys… Tai ehkä katsastan seuraavan kerran kesällä, voi tehdä remontit itse pihalla sitten. Tai voisi nytkin, mutta mukavuudenhalu tai joku sellainen vähän rajoittaa motivaatiota ulkohommiin :)

Paikalla dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Jälkinäytöllä tuli käytyä n. kuukausi sitten, vuoden leima heltisi:



Korkeussäädöstä ja kilven valoista sanoi että "laitahan kuntoon". Sanoin että "pittääpä tutkia kun ehtii" mutta mielessäni ajattelin että "onneksi tämäkin sekoilu on taas tältä erää ohi, en todellakaan rupea pakkasessa tutkimaan jotain helkkarin korkeussäätöä". Keväämmällä sitten...

Sanoi myös, että toimimaton korkeussäätö = korjauskehotus ja puuttuva korkeussäätö = hylkäys :shock: Sikäli armo kävi oikeudesta, että kojelaudassahan oli pelkkä tyhjä kolo katkaisimen tilalla - menin testailemaan sitä rullaa hetikohta tuon edellä mainitun korjausyrityksen jäljiltä, ja sehän tipahti jonnekin kojelaudan uumeniin koko palikka :lol: Palvelu toki maksoi sen 41.60e - itse olisin osannut rikkoa ihan ilmaiseksi tuonkin :P

Paikalla dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Micrassa on nykyisin puskurit ja etuvalotkin paikallaan...





Tarvikemallin sisälokarit sovittelin taakse:





Muoviniiteille (Restagraf 10735 / Motonet 47-1798) porailin ihan ronskisti vaan 8 mm reikiä, hyvin pysyvät kiinni.

Yo. kuvassa pilkistää myös mm. uusi tankkausputki, jonka tilasin jo aikoja sitten ja on se ollut jo paikoillaankin lie toista vuotta... Varsin lahoamisherkkä osa näissä, ja saatavuuskin taitaa olla vähän kehno nykyään. Toinen vastaava on jarrupaineen säädin, joka myöskin näkyy yo. kuvassa - uutta osaa tai edes ehjää käytettyä ei tahdo löytyä mistään. Elvyttelin tämän auton alkuperäissäätimen ja kylvetin erilaisissa rasvoissa, toivottavasti toimii ja kestää.

Etuvakaajan laitoin myös paikoilleen, varsin helppo homma näissä:


Paikalla Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 433
  • www.vrcf.fi
https://www.puuilo.fi/wurth-sinkkispray-perfect-400ml
Tuossa hyvä sinkkimaali, syksyllä maalasin nollan tuntumassa vakaajatangon kuumailmapuhaltimen pienellä avustuksella ja musta käläkälä pintaan, näköjään on pysynyt, vasaralaķkakin lujaa tavaraa.

Paikalla dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
^ Täytyy olla hyvää tavaraa, ainakin jos hinnasta voi jotain päätellä :o CRC Galvacoloria olen käyttänyt viime aikoina, sekin tuntuu olevan suht tiukkaa tavaraa ja jopa alustan osissa jonkin aikaa kestää…

Paikalla Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 433
  • www.vrcf.fi
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/wurth-perfect-400ml-vaalea-sinkki
Kevyempi versio, ensin linkkaamani tuhtia tavaraa ei ole ruoste puskenut sinkin läpi kun maalasin peräkärryä.
Saattaa yksi pullo vastata kahta pulloa.  :D

Paikalla dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vihdoinkin alkaa talvi hellittämään :) Hidastaa hommia kun "verstas" on jatkuvasti täynnä lunta.





Tänä keväänä routa on ollut ennennäkemättömän kova pihallamme. Käyttöauto viettää yöt pihatallissa, jonka ovien kanssa on aiemminkin ollut ongelmaa. Aikaisempina talvina riitti jään hakkaaminen, nyt oli tartuttava sahaan kun ei enää mikään auttanut - asvaltti nousi niin ylös että ei vaan mahtuneet ovet liikkumaan.


Paikalla Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Voihan sen noinkin tehdä, anoppi oli vastaavassa tilantessa kun tallin ovi ei mahtunut talvella avautumaan, tuhonnut kai veljensä avustuksella koko oven ja heittänyt sitten vielä hyvät rautasaranatkin kaatopaikkakuormaan. Tein sille sitten uuden, pienemmän oven kun en kestänyt katsoa talven tuloa talliin :idiot2:
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Paikalla dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Pitäis kai kaivaa koko perhanan piha auki ja laittaa jotain routimatonta hiekkaa... Tai jos edes tuosta ovien edestä... Routii niin perhanasti  :peetu:

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1602
  • It's Hip To Be Square
Eikö sinne kannattas styroksit laittaa?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Paikalla dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Varmaankin (?) En tiedä talon remppahommista juuri mitään, ei ole tarvinnut perehtyä koskaan eikä oikein ole mukavuusalueellani...

Paikalla dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Takatukivarret valmiina - taka-akselia koitan saada vähän siistittyä vielä.



Alatukivarret sain joskus vuosi-pari sitten vielä tilattua ihan uudet. Ylätukivarsia ei ollut silloin (eikä varmaan nytkään) saatavana - vanhoille siis harjaus, hapotus, maali pintaan ja uudet puslat.

Muistoja ajalta kun purin noita pois:






Paikalla dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vasemmalla ei toimineet pitkät eikä lyhyet valot. Syy löytyi sulakerasiasta, virtakisko oli hapantunut poikki:



Korjasin tekemällä uuden sulakerasian tuon kiskon päässä olleelle kolmelle toiminnolle: ruiskutus 10A, vasen etuvalo 15A ja oikea etuvalo 15A:



Lisäksi valoautomatiikan boksi oli jotenkin rikki ja valot toimi oudosti - ohitin koko boksin (tuo CONT ASSY DTRL):



Nyt kelpaa fiilistella iltahämärissä:




 

RallyBaron  Samppasport