Elekma  Autoracing

F250 -13, Firebird Formula -89 ja pari muuta

  • 117 Vastauksia
  • 27339 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #15 : 05.06.2020, 22:20:29 »
Huhtikuun puolivälin jälkeen otin ajoon, viikon ehti ajelemaan työmatkaa ennen kuin kotiin mennessä alkoi työntämään putken täydeltä valkeaa ja kone nakuttamaan rankasti. Tiensivuun ja pikaisen tutkailun(ja vahvan hajun) perusteella epäilys hajonneesta suuttimesta. cc57 "pääsi" toimittamaan hinauspalvelun virkaa. Nostettiin perä ylös, otin kardaanin irti perästä ja hinattiin tutun pihaan. Sai asettua siinä pari päivää kunnes oli aikaa tutustua suuttimien irrotukseen. Siirrettiin sisälle, otin suuttimet pois ja yhdestä oli kärki halki. Kaksi suutinta oli uusittu(ns. hyvänmerkkiseen) ja hajonnut on toinen niistä.



Sen jälkeen saikin odotella aikansa pihalla ennen kuin pääsin keskenäni sopimukseen tilaanko vain yhden vakiosuuttimen vai kaikki isommat. Ennen päätöstä vedin paineilmaletkun auton luo, imin sylinterit tyhjäksi öljystä ja polttoaineesta sekä tähystin onko kärjenpala pytyssä tai pystyssä männässä. Ihmeellistä kyllä minkäänlaisia jälkiä ei näkynyt männässä. Tainnut käydä tuuri ja pala huuhtoutunut polttoaineen mukana. Viime kuun alkupuolella tilasin isommat suuttimet ja lastun muutamalla eri ohjelmalla. Parin viikon odottelu muuttuikin koronan myötä pariksi kuukaudeksi, koska myyjä lähettää USPS:llä ja sitä kautta tavara tulee tällä hetkellä pääasiassa merirahtina. Tottakai kysyin vaihtoa eri kuriiriin siinä vaiheessa kun selvitin, että näin on, mutta oli ehtinyt jo lähtemään. Edellinen seurantamerkintä on 20.5. Losista terminaalista eli näillä näkymin voisin olettaa saapuvan vasta heinäkuun alussa :buck2:

Tutulla oli täysikokoinen perheauto maalauksessa ja oli työntänyt pihalle viereen. Ohi ajaessa piti käydä näppäämässä kuva :D

« Viimeksi muokattu: 05.06.2020, 22:22:00 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #16 : 23.06.2020, 21:17:15 »
Sain suuttimet haltuun viimeinkin viime viikon alussa, torstaina työnnettiin sisälle ja perjantaina vaihdoin paikalleen.

Putsasin suuttimenkolot ja asensin suuttimet, uudet hehkut, uudet venakopantiivisteet johtosarjoineen, jne. Tottakai johtosarjassa hehkujen liittimet olivat löysemmät kuin alkuperäiset ja vaativat vähän työtä. Johdot on alkaneet kuoriutumaan moottorin puolelta vasemman venakopanjohtosarjan liittimen vierestä. Tiivisteiden mukana tuli myös siihen liitin johdonpätkien kanssa. Vaihdettava jossain vaiheessa. Tilasin suuttimien kanssa samalla polttoainesuodatinkotelon tyhjennyshanan. Liimasin vanhan umpeen jo ensimmäisenä kesänä, koska se vuoti. Putsasin suodatinkotelon, laitoin hanan ja uuden suodattimen. Mittasin vanhat hehkut ja vain kolme oli ehjiä. Neljä täysin mykkiä ja yhdessä oli 7,6k ohm. Ei ihmekään, että vaati syksyllä aika paljon pyörittämistä. Tullessaan oli kuitenkin vain yksi rikki ja nuokin oli jo vaihdettu joskus. Ei pitkään Berut kestäneet tässä.

Ohjeiden mukaisesti esitäytin korkeapaineöljypumpun ja suuttimien öljynsyöttökanavat, meni noin 1,8l öljyä. Käytin virtoja päällä pariin kertaan jotta suodatinkotelo täyttyy ja pyörittelin konetta jotta suuttimien öljykanavat täyttyy kunnolla. Venakoppien johdot kiinni ja ensimmäisellä käyntiin. Vähemmän yllättäen kierrättämällä tuli savua aika rankastikin. Käyttelin jonkin aikaa, ajelin vähän hallia ympäri ja koko ajan savutus vähentyi kun putkistossa oleva diesel vähentyi.

Sunnuntaina otin seisontajarrumekanismin pois autosta, vaijeri poikki vaan ja uusi tilalle. Kevyesti piti runnoa mekanismin runkoa. Polkimen akselitappi pitää paketin keskeltä kasassa, päät on levitetty, toinen pää oli poikki ja tappi ruostunut jumiin polkimeen. Kaipa toinen pää on vaan käytön myötä nirhaantunut niin heikoksi, ettei kestänyt enää hieman sivusta tulevaa painallusta. Putsasin tapin sekä reiän polkimessa porasin reiän tapin läpi ja paketti nippuun M8 pultilla jossa sopivan pituinen kierteetön osuus.





Perään pesu sekä samana iltana siirsin takaisin kotipihaan ja savutus on jo melkein poissa. Myöskin suuttimenkärjenpala taisi lähteä pakosarjasta, ei kilise enää. Ensihuomioina paljon hiljaisempi käyntiääni. Vanhoilla suuttimilla kone kuulosti paljon rohisevammalta.

Tänään iltapäivällä käytin konttorilla näytillä eikä katsastaja löytänyt moitittavaa :o Vähän epäilytti savutuksen suhteen kun täyskaasulla tulee jonkinlainen pölly putkesta. Muuten ei ajossa sitten savutakaan. Hyvin lähelle pohjaa pitää kaasu painaa ennen kuin savutus alkaa ja sekin on economy-ohjelmalla. Isona plussana käy ja vetää paljon tasaisemmin ja paremmin kuin ennen. Aiemmin oli reilummin kierrättäessä nypytystä ja nyt se on poissa. Olisiko hajonnut suutin sitten oireillut jo.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #17 : 28.06.2020, 22:36:07 »
Voisi todeta, että uudet suuttimet ja ohjelma toimii paremmin kuin alkuperäiset. Viikon työmatkat ja nurkissa pyörittelyt meni samalla kulutuksella kuin ennenkin, vaikka kulkee paremmin. Eilen käytiin hakemassa kaverille auto trailerilla ja keskikulutus on puoli litraa pienempi. Nyt lukema on 13,2l/100km. Kaikkiaan tällä viikolla mittariin tuli lisää noin 920km. Voisi harkita laajakaistan asennusta ihan mielenkiinnosta.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2020, 23:05:44 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #18 : 13.07.2020, 00:11:01 »
Tiputin takapään alimpaan asentoon ja piti ottaa huuhtaisun jälkeen kuvakin iltasella. Kummasti likaantuu kun ajanut tällä melkein kaikki ajot suuttimien asennuksen jälkeen.

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #19 : 31.07.2020, 21:45:26 »
Takapään tiputuksen jälkeen kardaanin värinät lisääntyivät entisestään ja varsinkin tietyllä nopeudella kevyesti vedättäessä. Maanantaina nostin takajousen takaisin keskiasentoon ja kardaanin tilanne palautui ennalleen. Tiistaina möngin töissä alla sen verran, että vaihdoin peräöljyt ja tein kardaaninkannatinpalkin tilalle levystä uuden. Laakeri nousi ylös noin 54mm. Nivelien kulmat muuttuivat ilmeisesti paljon paremmiksi, koska noin hyvä ei ole ollut vielä missään vaiheessa. Eipä ole liikaa häirinnyt kun nyt vasta sai aikaiseksi :P Peräöljyn väristä ja hajusta päätelleen taisi olla vielä alkuperäistä. Ei ollut mitenkään palaneen hajuista, tuskin on kovin suuria kuormia vedelty jenkeissä.

Tänään oli ~530km vetohommia, cc57 toimitti kuskin virkaa :sundaydriver: Keskikulutus noin 14,5l/100km, matkasta noin 40km pelkkä traileri perässä ja muuten kuormattuna. Kulkee nykyisellään aika kevyesti.

Mennessä kyydissä oli -68 LTD Country Squire jonka toin kaksi vuotta sitten, korjasin ja hitsasin käyttökuntoon, vaihdoin viallisen 390 tilalle 242:ssa ja V90:ssä käyneen 4,6l modulaarin ja katsastin ensimmäisen kerran viime vuoden maaliskuussa. Koska se ei mennyt vaparina kaupaksi, viime vuonna ennen joulua heitin keulille HX40:n, penkitin ja muutostin sille. Jokunen tuhat tuli ajeltua vaparina ja ahdettuna, kesällä ja talvella. Oli ihan ruosteeton, ei tarvinnut tehdä isoja korjauksia esim. rintapeltiin.







Tilalle kyytiin nousi -60 Oldsmobile 98 Hardtop 394 Rocket V8:lla ja Hydramaticilla. Sähkölasit, -penkki, -antenni, ilmastointi, jne. Tuotu viime talvena, puuttuu pakki ja jarrujen ehostus on kesken. Muutenhan se on "ajovalmis" :D Pintapuolella vähän kuprua, mutta pohja on hyvässä kunnossa.


« Viimeksi muokattu: 31.07.2020, 21:47:39 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #20 : 01.08.2020, 21:59:57 »
Jaha, vissiin vähän jenkkikärpänen purassu.. hyvää tekee välillä rassata muutakin ku Volvoja  ;) Mulla tuli mopoikä takas  :D

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually
« Vastaus #21 : 02.08.2020, 18:27:23 »
Onhan sitä oltava jotain muuta tekemistä kun nykyisen(ja aiemman) lainsäädännön puitteissa on takaveto-Volvoihin kohtuu laidasta laitaan tullut tehtyä kaikkea. Kasin väliaikaissijoitus oli ehkä pikkaisen ohikin niistä :D Uusia sääntöjä ajatellen hommasin jo viime vuoden lopulla foorumilaiselta kohtuu hyville papereille muutoskatsastetun korin V:> Sen näkee sitten millainen ruletti alkaa tekniikoiden kanssa vai meneekö uusien sääntöjen mukainen tekniikka siihen.

Oldsiin tuli tartuttua, koska kaupassa sai mukana rakentelurahaakin ja lähtökohta on aika hyvä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #22 : 15.11.2020, 00:37:24 »
F350 on ollut muutaman viikon ajossa taas ennen kuin sekin poistuu talveksi liikenteestä(englantilaisen viereen kuivaan). Ei ole tarvinnut kuin pestä pariin kertaan ja tankata.

Lopummalla kesää ostin tutulta -92 Silveradon 6.2l dieselillä. Korjailin pahimmat ruosteet rungosta sekä kopista pois jonka jälkeen hiekkapuhallutin koko pohjan ja vedin maalia sekä kotelosuojaa perään. Kunnostelin ja putsailin vähän muutenkin ja katsastin. Sillä tulikin ajettua aika paljon ja vähän aikaa sitten tuuppasin talvisäilöön.











Oldsille ei ole vähään aikaan tapahtunut mitään, mutta kyllä sillekin jotain on tullut tehtyä. Osin pitänyt korjailla/täydentää edellisen omistajan korjauksia ja siihen päälle vähän muutakin. Saa nähdä riittääkö aika tehdä vielä tämän vuoden puolella katsastuskuntoon vai ei.

Käytin esim. laatikosta venttiilipöydän ja governorin auki jos löytyy syy miksi pakki ei mene käydessä päälle. Siellä olikin reilusti kuonaa ja useita jumettuneita mäntiä. Ihme, että kulki yhtään mihinkään. Nyt se jo liikkuu eteen ja taakse.


Jarrut tuli muutettua kaksipiriisiksi 70-luvun Javelinin pääsylinterillä. Jarrutehostimen joutui uusimaan koska vanhasta oli poljettu sisäpuolelta tiiviste hajalle. Vaikka jarrusylinterit ja letkut oli laitettu uudet, ei takajarruja oltu säädetty ollenkaan ja eteen oli jätetty kengät jotka oli aivan loppu. Oikea etupyöränlaakeri piti aivan kaameaa meteliä ja toisella puolella ei ollut etuiskarin alahelaa enää.

Kaasari oli kuulemma avattu ja käytetty ultraäänipesurissa. Kiihdytyspumpunsuuttimet oli kuitenkin aivan tukossa ja mekanismin tiiviste aivan valmis.


Tankkiakaan ei oltu putsattu, puhallettu vain paineilmaa vastasuuntaan ja kaadettu uutta sisään.


Alle tuuppasin aiemmin LTD:tä varten vahingossa väärällä jaolla ostamani uudet 16" pellit.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #23 : 15.11.2020, 16:28:28 »
Noi Letukan lavurit on mukavia. Kaverilla oli kauan sitten -89 step side jolla kuljettiin paljon, 350 bensakasilla tietysti. Steppareita on aika vähän näkynyt, kaikki on näitä suorakylkisellä lavalla olevia.
Henk koht tykkään stepparin ulkonäöstä, ja erityisesti noi vanhemmat joissa on erilliset pikku-umpiot.  O0

Tuolloin olin vähän kade kaverin autoille, sillä oli muitakin hienoja pelejä vuorollaan alla ja mulla vaan Fiat Ritmo.  :P Olin harmissani kun hävitti stepparin vaikka tässä kohtaa tilalle tais tulla Oldsin Cutlass Supreme -81. Hienokuntoinen tuontipeli, oli kyllä muutettu bensakoneelle ja loota jäänyt jotenkin puolitiehen kun vaihto-ohjelma ei toiminut bensakoneen kanssa kovin hyvin. Bongasin tän auton netistä ja siitä tainnu tulla tommonen lowrideri myöhemmissä vaiheissaan.
http://www.amerikanrauta.fi/53/oldsmobile-cutlass-supreme-81
« Viimeksi muokattu: 04.12.2020, 09:23:31 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #24 : 16.11.2020, 23:38:05 »
Ajeleehan sillä, tehonpuute on vaan kovin akuutti 6.2 vaparilla :D Kulutus pidemmässä matkassa oli 9l/100km paikkeilla kesänopeuksilla vaikka ohituksiakin tuli muutama. Ei sinällänsä huono kahden tonnin(plus kyytiläiset) rautakasalle. Kyllä steppari näyttää ihan hyvältä kunhan puhutaan 50-lukusista ;) Jää lavalle enemmän käyttökelpoista tilaakin suorakylkisessä ja eiköhän siinä ole iso syy miksi niitä on enemmän.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #25 : 17.11.2020, 10:00:45 »
Kyllä steppari näyttää ihan hyvältä kunhan puhutaan 50-lukusista ;)

Älä edes puhu näistä, tulee äkkiä mahoton hinku mennä katselemaan tarjontaa...  :)) Tasaisin väliajoin tulee mahoton hinku tommoiseen paksukuonoon.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #26 : 05.12.2020, 21:30:18 »
F350 on kököttänyt pihassa nyt pari viikkoa kun on ollut liukkaampia kelejä ja tiet kunnolla suolassa. Viimeinkin oli tänään oli sää ja aikataulu suotuisia siirtää pesun kautta talvisäilöön. Kelien muuttuessa ehdin muutaman kerran uittamaan tiesuolassa joten ohjelmassa oli pyörien irrotus ja alustapesu. Pyörätkin tietysti samalla tuli pestyä molemmin puolin. Varastossa vähän järjestelyä ja Oldsin siirto eri kohtaan niin sai mahtumaan.

Kaikki jarrupalat voisi vaihtaa ensi kesäksi ja takarenkailla taitaa vielä mennä ensi kesä ennen kuin ovat vaihtokunnossa. Etupyörillä voisi mennä kaksikin kesää vielä, koska ovat kevytkuorkin kantavuudella ja kovempaa seosta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #27 : 17.04.2021, 17:21:35 »
Otin F350:n ajoon ja valkea 245 majoittui sen paikalle. Ei halunnutkaan lähteä herkästi liikkeelle paikaltaan eli joku jarru oli päällä. Parin kilometrin lenkki kylällä ja oli selvää että ainakin oikea etujarru oli aivan jumissa. Joka jarrutuksella meni pahemmaksi ja kotona napse vaan kävi edestä sekä vasemmalta takaa. Koetin jumpata etujarrua, mutta ei se juuri kummemmaksi muuttunut. Nyt sentään lähtee itsestään liikkeelle kun laittaa vaihteen päälle, mutta kuumenee silti. Männän tiivistekumi turvonnut kuten oli tullessa käynyt oikealle takasatulalle. Tilasin uudet kumisarjat molemmin puolin eteen ja takasatulaan.

Vähän tekisi mieli tiputtaa varsinkin takaa lisää, mutta tarvitsisi pussit jotta pysyy linjassa isommalla kuormalla.


Oldsille ei ole tapahtunut kummoisia. Sen verran oli epätasaisuutta käynnissä, että kävin katselin vähän viime kuun alussa. Tulppien ja venttiilikoneiston tarkastusta varten otin ensin kompuran ja laturin pois kun laturi piti irrottaa muutenkin. Oikealla toisessa pytyssä eli taitaa olla nelosessa oli tulppa aivan puhdas. Kompuran poiston jälkeen kuuli myös ihan selvästi niiltä kohdin tulevan naputuksen. Nytkytelin männän ylös ja ruuvarilla nostin keinua venttiilien puolelta. Imuvenan nostin antoi periksi eli ainakin se olisi vaihdettava. Käytävä muutkin nostimet läpi koska purkuhommiksi menee kuitenkin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #28 : 25.04.2021, 19:21:25 »
F350 etusatulat sai äsken uudet kumit, laitoin uudet etupalat ja vaihdoin moottoriöljyt sekä suodattimen. Vaihdoin kumit vasemmallekin, koska toinen mäntä tuntui nahkealta. Jumppasin vasenta takasatulaa kumisarjan saapumista odotellessa. 2km ajon ja parin kevyen jarrutuksen jäljiltä ei saanut enää käsin pyöritettyä pyörät paikallaan, nyt on vähän parempi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: F350 -99 Crew Cab Dually ja pari muuta
« Vastaus #29 : 26.04.2021, 21:30:20 »
Vasemman takasatulan kumisarja saapui tänään ja vaihdoin ne. Voi lähteä lähialuetta pidemmälle ilman että jarrut on kuumana. Nyt miettiessä jarrut on jättäneet vähän päälle jo viime vuonna. Nosturille passaillessa oli jäykempi työnnellä kuin toissa vuonna.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Proturbo  Autodiagnoosi