Futurez  Kulkukoira

Fenix 240 ylösnousemus tapahtunut

  • 54 Vastauksia
  • 25317 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 ylösnousemus tapahtunut
« Vastaus #45 : 21.05.2017, 21:39:41 »
Seuraava mikä kokee muutoksen pikapuoliin on perä, johon asennetaan ehkä kadulle miedommin käyttäytyvä murkula.

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 ylösnousemus tapahtunut
« Vastaus #46 : 27.08.2017, 15:24:19 »
Pientä päivitystä.

Tuli väsättyä poikkituki autoon, kun alko pelkät GT-raudat vääntymään kuormituksesta.




Lisäksi dumppi on tullu vaihdettua Tialin 50 mm kun edellinen ei pelannut mitenkään päin. Takapyörän laakerin vaihdon jälkeen  sadetta pidätellessä...



Lisäksi on tullu hommattua heräteostoksena toinen moottori, joka sisältää osat pitkäiskualakertaan Pentan akselilla ja SPM.n osilla, -531 kansi josta ei virtaus lopu heti ja pleniumia. Menee talvi varmaan mukavasti rakennellessa palapeliä  ::)
« Viimeksi muokattu: 27.08.2017, 15:29:44 kirjoittanut jahveli »

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 ylösnousemus tapahtunut
« Vastaus #47 : 23.12.2017, 18:43:42 »
Talviseisokki pidellessä on tullu puuhasteltua vaikka minkänäköistä. Loppu kesä menikin vaan ajellessa ilman pahempia kommervenkkejä.

Syksyllä tulikin hommattua tai pikemmin saatua jokapojan unelma talliin ;D


Tänään tuli sitten vahvistehitsattua alatukivarret ja ylätangot. Kaikki vahvistettu 3 mm levyllä. Oli näpsäkkä laittaa paikalleen valmiina leikkeinä.





image uploader

Samalla pukki kiikutti foorumin tontuilta kovan paketin vaikka pehmeitä aina toivoisi.


Ois säädettävät iskarit taakse.

ZF:n lukko lisälevyillä ja ramppikulmat muutettuna.

Tullu muutakin ilkeyttä puuhastellessa tallissa. Öljysumuja väsätessä moottoriin ja kasatessa sitä ruottinmiesten palikoilla. Tiedä mitä tästä vielä tuleekaan ::)









Pikkupiru olkapäillä kuiskutti korvaan, että ois terästakoakselissa 86 mm iskua, joka ois tuossa nyt paikallaan.

« Viimeksi muokattu: 23.12.2017, 19:21:23 kirjoittanut jahveli »

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Fenix 240 ylösnousemus tapahtunut
« Vastaus #48 : 29.12.2017, 22:44:28 »
puuttuuko tuosta veivistä pala tuosta keskeltä alhaalta vai kuuluuko siinä olla semmonen? O.o

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Fenix 240 ylösnousemus tapahtunut
« Vastaus #49 : 30.12.2017, 02:11:06 »
Kuuluu olla tuollainen

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 ylösnousemus tapahtunut
« Vastaus #50 : 30.12.2017, 13:51:07 »
Kyllä veivit on kondiksessa. Kolo kuuluu ominaisuuteen ja oisko voiteluun tai tasapainotukseen liittyvä asia.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 ylösnousemus tapahtunut
« Vastaus #51 : 30.12.2017, 17:56:54 »
Voiteluun. Voitelee reunoja
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Fenix 240 ylösnousemus tapahtunut
« Vastaus #52 : 30.12.2017, 21:11:41 »
okei, aina oppii uutta...näyttää tuos kuvas vaan vähä epäsymmetriseltä niin näyttää kun olis osumaa ottanu :)

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 ylösnousemus tapahtunut
« Vastaus #53 : 21.02.2018, 19:56:43 »
No nii pitkästä aikaa taas päivitetään ajantappo viihdettä.

On tullu asennettu BMW:n kitkalukko räikkälukon tilalle perään ja samalla iskarit vaihtu Gazin säädettäviin sekä tukivarret vahvistettuihin. Olihan työ saada yksin tukivarret paikalleen, kun joka paikassa uretaania. Tukivarret hiekkapuhallettiin ja maalattiin kunnon maalilla, josta ei sit innostuneena tullu silmän lumetta kuvattua.






Lukkoon oli valmiiksi koneistettu tilaa nopeusmittarin kehälle niin täppäsin sen vaan helposti kiinni. Itellä kun ei ole sorvia niin joutuu käyttää toisten palveluja.

Sitten on tullu painittua moottorin kanssa. On tullu kasattua pata ihan simppeleillä osilla.
Enskesän kokoonpano koostuu seuraavista osista jos ei kuvista voi päätellä:
- Pentan 86 mm kampura.
- SPM:n männät 96,3 mm ja h-profiilit 152 mm.
- Uudet laakerit
- Metalli kanstiiviste
- 531 kansi
- 38 pakovenat
- 46 imuvenat
- Enem K15 turbo nokka
- Nokka säädetty ohjeiden mukaan 2.6 mm auki.
- Säädettävä jako pää vanhasta moottoristani.
- Moottorin tukikumit vahvemmat edellisestä edelleen.
- Öljyn paluu lohkoon.
- Kannen takapää tuettu nokka-akselin päätytulpan kohdalta.
- Lisähuohotus venakoppaan.
- Plenium, jauhemaalattu.
- KL-bensakisko ja 1000 suuttimet vanhasta kokoonpanosta.
- Puristukset 8,6 luokkaa.
- KN iiisoo suodatin.
- ja kaikkee mitä nyt puuttuu.






Sit on lähdössä kytkin tasapainotukseen ja samalla sintteri siihen. Nestenkytkin osat tilauksessa ja bemarin 37dz laatikko tulossa.
Ensviikolla pitäisi alkaa nakella osia takaisin pellin alle, että saisi lisätuen sommiteltua lohkon ja apumiehen puolen jousikotelon väliin.

Tuota huohotin putkee oon miettinä, maalatakko vai jättääks sinkkipinnalle. Eikun hei, saiskohan tuon jotenkin kromattua  ;D

Onko purukalla kokemusta mihin asti 2.5 alakerralla pääsee tuolla hx35 ahtimella vai meneeks sekin vaihtoon, jos 450 hv nyt alkuun pääsis  :nälkä:
« Viimeksi muokattu: 21.02.2018, 20:08:00 kirjoittanut jahveli »

Poissa jahveli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: Fenix 240 ylösnousemus tapahtunut
« Vastaus #54 : 06.03.2018, 21:00:38 »
No nii, moottori olisi nostettu pellin alle ja kiinnitetty uusilla isommilla tukikumeilla. Alkais seuraavaksi lisätuen teko ja pieni ahtoputki muutos. Vaihdelaatikko odottaa MH.sta hakua ja kytkin on tasapainotuksessa. Kun saa laatikon alle niin alkaa muiden rojujen kiinnitys.

Mikshän puhelimella ei saa hifistelykuvaa lisättyä. Onko jollain modella asiasta tietoa?

 

KL-varaosat  Race.fi