Race.fi  Puotilan autokorjaamo

TTL 960 Turbo. Edistyy hiljalleen.

  • 188 Vastauksia
  • 56341 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #165 : 24.04.2017, 00:29:19 »
Eihän oo over boost protection laitettuna 200kpa? ::)
Eikö täs mega ollu kuitenki?
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #166 : 24.04.2017, 06:41:27 »
Ms3 3.57 + ms3x lisäkortti. Ohjaus sekventiaalisena.
Sen verran kumkiskin jo älysin tutkia ettei mitään overboost asetusta ole käytössä.
Tulpat oli ensiksi jotkut vanhat perus densot. Nyt paikoillaan uudet denso IQ 24 alkuperäisellä muuttamattomalla n.0.6 kärkivälillä.

Täytynee kokeilla vaihella toisia alkuperäisiä puolia, oisko joku jo vanhuuttaan vähä ehtoo puolella?

Volvo 960 2.5 -95

Paikalla Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #167 : 24.04.2017, 11:28:45 »
Ms3 3.57 + ms3x lisäkortti. Ohjaus sekventiaalisena.
Sen verran kumkiskin jo älysin tutkia ettei mitään overboost asetusta ole käytössä.
Tulpat oli ensiksi jotkut vanhat perus densot. Nyt paikoillaan uudet denso IQ 24 alkuperäisellä muuttamattomalla n.0.6 kärkivälillä.

Täytynee kokeilla vaihella toisia alkuperäisiä puolia, oisko joku jo vanhuuttaan vähä ehtoo puolella?

Mulla rötäs ahdoilla, kun paikallaan olivat Densot niiden tehdasasetus kärkivälillä. Kuuden tulpan otoksella tehdaskärkiväli vaihteli 0,8-1,1 mm. Tiputin Lankun suosituksesta 0,6-0,55 mm välille ja sen jälkeen on toiminut :)
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #168 : 24.04.2017, 11:33:09 »
Mulla itsellä on huonoja kokemuksia densoista, mutta voi toki olla jotain nuoruuden traumoja. Sen takia en ole enää niitä halunu käyttää

Omassa rataautossa olen huomannu, että kun kärkiväli on liian suuri niin pätkii kun mennään ahdoille, mulla on käytössä noin 0.6mm

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #169 : 29.04.2017, 17:55:11 »
Kärkivälit kavennettu 0.5mm. Toiset puolat vaihdettu samalla kertaa. Nyt tuntuis vetävän puhtaasti tuonne reilun parin bar hujakoille.

Menohaluja tuntuisi olevan jonkun verran. Täytynee katella pitävempää rengasta alle. 195 leveet sirkkelit tuntunee luistelevan vielä 4. Vaihteella niin ei oikein tuo säätelyhomma onnistu tiellä. Jos alkaisi kyselemään penkki aikaa onko siellä miten pitkät jonot.

Nykyhetken tilanne.


Vielä on joitamia nippeleitä mitä pitää laittaa. Kuten nuo ylimääräiset imusarjan nipat pitäs tukkia umpinaisilla tulpilla





Ulospäin ei juurikaan muutoksia. Ulostulot vaihtunu yhdeksi 3.5" mutkaksi alaspäin.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3438
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #170 : 29.04.2017, 21:07:22 »
Tuohan tiistaina näytille miittiin niin pääsee lähempää ihmettelee  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #171 : 29.04.2017, 21:35:42 »
On tuo leiman parastaennen päiväys tainnu mennä jo parilla vuodella niin pitäisi puuha laput hakea että ilkeis ajella.  ;D

Pitäähän se käyä näyttämässä kuhan saapi puuhattua sille mallille.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #172 : 18.05.2017, 20:34:11 »
Paineilla huonohko syttyminen palasi vaivaamaan takaisin. No hiukan tarkemmin puolia tutkimaan ja todennäköinen vika löytyikin.


Väristä päättellen on lyönyt läpi ihan kunnolla. Käytettyjä puolia on useammasta moottorista. Näistä koitin katsella parhaat paikoilleen. Miltein kaikki oli tulpan puoleisesta päästä kumin alta halki. Osassa halkeema jatkui kuvassa näkyvällä tavalla varteen asti. Ei ole tullu vielä kokeiltua miten pelaa ehjä vartisilla puolilla. Jos ei niin täytynee odotella uudet puolat maailmalta ennen jatko toimenpiteitä.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #173 : 23.05.2017, 18:16:24 »
Alkaa ideat olla itellä vähissä.

On vaihettu tulppaa, puolaa, päätevastus palikoita, megasta asetuksia ja latausajalla pelattu.  Säädetty afr täyskaasuvetoon paksulle ja laihemmalle, eikä vaikutusta. Häiriöitä ei kierrostiedossa tai muuallakaan. Lisä maadoitus laitettu vakiojohtosarjan lisäksi megalta lohkoon.
Vielä pitää koittaa uusilla puolilla kun saapuu. Tähän asti ollut ehjiä käytettyjä.

Onko hyviä ideoita?   ;D

Volvo 960 2.5 -95

Paikalla Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #174 : 24.05.2017, 06:15:43 »
Lainaus käyttäjältä: TTL

Onko hyviä ideoita?   ;D

Onko megan johtosarjassa hyödynnetty originel johtosarjaa? Ne tuntuvat olevan aika mureeta kamaa kannen takapään seudulta.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #175 : 24.05.2017, 23:04:11 »
Alkuperäiset johdot on käytösssä, pois lukien suuttimien ohjaukset. Ne on tehty uusiksi. Alkuperäinen moottorinjohtosarja purettu ja teipattu uudelleen. Ei ollut vielä päässy pahasti hapantumaan johdot. Puolien liittimet pelkästään aika pahassa kunnossa ja nekin on vaihdettu aikaisemmin uusiin pätkimistä etsiessä.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #176 : 27.09.2017, 20:17:21 »
Kesän mittaa ei ole tapahtunut edistystä. Parempaa kipinää metsästetty tuloksetta. Saapi nähä mitä tälle keksii. >:(

Volvo 960 2.5 -95

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #177 : 27.09.2017, 20:40:03 »
Lainaus
On vaihettu tulppaa
siis on koitettu muilla kun densoilla?

Poissa mande44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #178 : 28.09.2017, 09:31:56 »
Itsellään kun ollut T6 puolat ja perus ngk bcpr6es tulpat ei ole koskaan ollut kipinän kanssa mitään. Kaveri myös alkukesästä tappeli 960 puolien kanssa ja kun vaihtoi T6 puolat niin ilmeisesti loppui ongelmat siihen. Oma puolasarja maksoi briteistä käytettynä 80€ ja siihen liittimet 30€ joten ei paha sijoitus sellaiset olisi.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #179 : 03.10.2017, 11:47:19 »
Vag puolia suosittelen harkitsemaan. Riittää kipinä pitkälle,sisäsillä pääteasteilla eikä oo kalliit. Mulla suprassa moiset eikä kyllä ikinä ollu mitään ongelmaa kipinän riittävyyden suhteen.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

 

Carcom Oy  Ateho