Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => FAQ (takavetoiset) => Aiheen aloitti: Lankku - 28.10.2010, 23:40:40
-
Huomioi kun irrotat kansia ettet nykäise sylinteriputkia samalla ylös, eli käännä kannet irti näin käyttäen apuna esim kannen pulttia:
(http://gamma.nic.fi/~pakana/kuvat/kansipois.jpg)
Ohje B27/b28 koneelle jos jollakulla tietoa ettei toimisi myös b280 koneelle ilmoittakoon.
Kiristysjärjestys:
(http://gamma.nic.fi/~pakana/kuvat/kansikiinni.jpeg)
1. 10Nm
2. 30Nm
3. 60Nm
4. löysää
5. 15-20Nm
6. Kiristä 115°-120°
7. kasaa kone loppuun
8. Kone tulille, tyhjäkäyntiä kunnes normaalilämpöinen.
9. Jäähdyttele 30min.
Seuraavat yksi pultti kerrallaan:
10. löysää
11. 15-20Nm.
12. Kiristä 113°-117°
-
Aheeseen liittyen B27 ja B28 moottoreiden jakopäänajoitusohje, mun ihan itse piirtämänä. :facepalm:
Tämä ei (tietääkseni) toimi B280 moottorille!
https://dl.dropboxusercontent.com/u/19944468/PRV%20ajoitus.pdf