Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => FAQ (takavetoiset) => Aiheen aloitti: HembalanD - 31.07.2011, 22:43:08
-
740 Liikkeellelähtölukon testaus:
*Perä ylös
*Vaihde silmään
*Pyöritä toista rengasta eteen tai taaksepäin räväkästi
Jos lukko, nappaa kiinni kuten videossa. Jos ei, tai se ei toimi, pyörii niin kauan kuin jaksat pyörittää.
https://vimeo.com/109895593
-
Asiallinen video. Ei jäänyt enää epäselvyyttä asiasta -H-
-
Kitkalukko tekee saman, tosin ei kolahda, vaan tarttuu kuin jarrua lisättäisiin.
-
G80 http://www.youtube.com/watch?v=xdND6o9Vsqo
-
http://www.youtube.com/watch?v=tTGZOJQQBeE&feature=related
-
Tsekkasin omasta automaatista, tunkilla molemmat takapyörät ilmaan, auto käymään ja D päälle, kokeilin molemmat puolet samalla lailla, että yritin jarruttaa pyörän pysähdyksiin, mutta se ei onnistunut, kuului vaimea kolahdus ja pyörä alkoi pyörimään samalla nopeudella kuin toinen. Eli tulin siihen tulokseen, että mullakin tuossa 965:ssä olis G80? Jos ei olis, niin kyllähän toisen puolen pyörän pystyis jarruttamaan pysähdyksiin.
-
Omasta 940 -96 sedanista tarkistelin, pyörittelin ilmassa rengasta, ihme naputus kuuluu muttei ota kiinni, en ole varma onko lukkoa. Pyörittelee vaihtelevalla menestyksellä donitsia kuivalla asfaltilla, välillä piirtää kahta viivaa kun aloittaa, välillä vaatii vähän kaartelua että alkaa molemmat jauhaa. Saako tuosta tyyppikilvestä mitään tietoa?
(http://i1305.photobucket.com/albums/s543/juuso-t/osia/20140827_135708_zps04e8bfb7.jpg) (http://s1305.photobucket.com/user/juuso-t/media/osia/20140827_135708_zps04e8bfb7.jpg.html)
-
1031 perä 3.31? välityksillä. Voi olla lisävarustekitka tai sitten ei. Vakiona 1031 kuitenkin on lukoton.
-
Eikö sitä tiiä muusta kuin kokeilemalla onko kitka vai liikkellelähtölukko?
Itellä tuossa ysisatkussa näky olevan 1041 ja 3,51 välitys.
Se kyllä kiskoo yli neljänkympin vauhissa kahella pyörällä iha erilailla mitä esimerkiks mun entiset 700 sarjalaiset.