Carcom Oy  Ateho

Volvo 850 T-5R Sportswagon "T-Gul"

  • 611 Vastauksia
  • 445676 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: Volvo 850 T-5R Sportswagon "T-Gul" - Tinakone
« Vastaus #60 : 09.11.2015, 19:00:45 »
Hakkapeliittojahan mä en pois vaihda mistään rahasta ;)

Noin itekki luulin... Vähän kuuntelin taksimiehiä, ja yhtä tuttua rengaskauppiasta  :facepalm:

Joten ei tullu enää Nokialaisia, seiska oli vielä hyvä, kasi ei oo enää (tippuu nastat, ja äänekkäätkin kuulemma ovat) nyt on Good Yearia alla.
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 850 T-5R Sportswagon "T-Gul" - Tinakone
« Vastaus #61 : 09.11.2015, 19:24:26 »
Noin itekki luulin... Vähän kuuntelin taksimiehiä, ja yhtä tuttua rengaskauppiasta  :facepalm:

Joten ei tullu enää Nokialaisia, seiska oli vielä hyvä, kasi ei oo enää (tippuu nastat, ja äänekkäätkin kuulemma ovat) nyt on Good Yearia alla.
Seiskat meillä onkin kolmessa autossa alla, toisessa työkalussa on kasit ja hyvinkin samalaiseen lopputulokseen täälläkin on päädytty eli kasit on todella hyvät siinä kelissä mihin ne on suunniteltu eli lumella ja jäällä, asfaltille seiskat paremmat :)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 850 T-5R Sportswagon "T-Gul" - Tinakone
« Vastaus #62 : 26.11.2015, 09:56:13 »
Taisin jo neljävuotta sitten toitottaa, että ne fin kilvet pilaa ton sun auton täysin.

Nyt... Täydellinen. 5/5
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 850 T-5R Sportswagon "T-Gul" - Tinakone
« Vastaus #63 : 26.11.2015, 15:46:28 »
Taisin jo neljävuotta sitten toitottaa, että ne fin kilvet pilaa ton sun auton täysin.

Nyt... Täydellinen. 5/5
Olisi kyllä pitänyt jo silloin kuunnella ässäsedän viisaita sanoja, olit niin oikeassa  S*

Ja mikäpä olisi näin moottorin rakentamisen keskellä parempi teko kuin ostaa jotain aivan muuta kuin moottorin osia V:> Kyseessä siis jotain pientä auton ulkoiseen ja jotain vähän suurempaa sisäiseen olemukseen :D Viikonloppuna asiasta lisää tai osahan osaa varmaan laskea 1+1 :D
« Viimeksi muokattu: 26.11.2015, 15:50:36 kirjoittanut JoonasH »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 850 T-5R Sportswagon "T-Gul" - Tinakone
« Vastaus #64 : 29.11.2015, 15:50:44 »
Tosiaan, kävi niin että hankin itselleni toisen kerran kokonaisen sisustan :D Eilen tein sitten pienen vierailun P11S1:n luokse, menin siis pelastamaan kierrätyskeskuksessa olevasta Dark olive pearl T-5R:stä sisustan hyvään kotiin :)

Lopputuloshan näytti jotakuinkin tältä:


Sain itselleni jälleen paljon hyväkuntoisia osia, jotka tulevat ajan mittaan asentumaan autoon, seuraavassa pientä teaseriä :)

Kaikkea toki en aio säilyttää, osa osista jatkaa varmasti eteenpäin kanssaharrastajille :)
« Viimeksi muokattu: 02.09.2017, 20:21:41 kirjoittanut JoonasH »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 850 T-5R Sportswagon "T-Gul" - Sisusta
« Vastaus #65 : 30.11.2015, 19:33:28 »
Sisusta kulkeutui moottorin seuraksi harrastevarastoon isän avustuksella  *W->

Joululoman alkaessa viikonloppuna voisi aloittaa osien asentelun/vaihtamisen :)
« Viimeksi muokattu: 02.09.2017, 20:22:15 kirjoittanut JoonasH »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 850 T-5R Sportswagon "T-Gul" - SC-801 & StP
« Vastaus #66 : 09.12.2015, 02:34:44 »
Auton vahausta ja yleistä siistimistä enemmän kiinnosti tuon SC-801:n ja 6 CD:n vaihtajan asentaminen joten tuumasta toimeen!
Aloitin vaihtajasta ja alkuperäisille lisävarusteillehan täytyy ehdottomasti saada alkuperäiset asennusohjeet :)


Purin sitten ohjeiden mukaisesti peräkontista tarpeelliset sisustan paneelit irti, tais siinä joku opastava kuvakin olla mutta jätin sen huomiotta ::)

Tuonne jos nyt sitten lataisi loput StP:n laatikosta, 8 arkkia luulisi piisaavan näin alkuun :D Vararengaskotelon jätän varmaan viimeiseksi kun sen pystyy helposti tekemään myös jälkikäteen :)

Tässä välissä huomion kiinnitti aika tökerosti tehdyt peräkoukun sähköt, ylimääräistä johtoa oli jemmailtu lenkille pultattavan kotelon sisään mutta samalla johtoja oli kuitenkin jatkettu abikoilla kun ei ollut johto riittänyt  :idiot2:
Johtoja setviessä tein myös havainnon tankomaisesta, punapäisestä esineestä vasemman takaiskunvaimentimen yläpään lähettyviltä kotelon sisästä, jonka päähän tuo pultattava jatko tulee siis kiinni. Kyllä, kotelosta löytyi siis auton alkuperäinen rengasavain, mitä ihmettä  :2funny:

Ohjeita lukiessa pääsin kohtaan jossa kerrotaan "Tätä sarjaa ei voi asentaa runkonumeroa 112500 vanhempiin autoihin" ja tämähän on mallia 100k, joten Göran ei ollut nähnyt tarpeelliseksi asentaa runkopalkkeihin vastamuttereita telineelle kuten P11S1:n autossa josta tämän purin tai edes valmiutta kuten T-5R:ssä yleensä.
Päädyin siis tälläiseen ratkaisuun:

Eli M8:lle reikä, runkopalkista kumitutit veks ja magneettivarsi poratusta reiästä sisään ja pultit kalastaen paikoilleen. Säästyi hitsaamiselta ja noita pultteja noheva kaveri vaihtelee nopeasti tarvittaessa.

Sitten romut koesovitukseen että ne saa taas purkaa vaimennusta varten vielä pois:

Tuohon extraCD-kasetin lokeroon asentunee Yatour, ihan vaan varuilta että levyjen kuunteluun kyllästyy :)

« Viimeksi muokattu: 02.09.2017, 20:28:46 kirjoittanut JoonasH »

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Volvo 850 T-5R Sportswagon "T-Gul" - SC-801 & StP
« Vastaus #67 : 09.12.2015, 09:16:54 »
Ei ole monimutkanen asennettava toi kyl, virrat löytyy vierestä jne  :)
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Volvo 850 T-5R Sportswagon "T-Gul" - SC-801 & StP
« Vastaus #68 : 09.12.2015, 10:28:22 »
Mitäs ruotsalaista v*ttuilua tää oikein on?  :o  :D

Mulla ei nimittäin oo tollasta kannellista romulokeroa omassa ollenkaan. Siinä on vaan sellanen tasanen, verhoiltu lattialevy, niinku vaikka 940:ssäkin.

Samanlainen vaihtaja mulla kyllä on, mutta se on kiinnitetty omalla jalallaan sen lattialevyn päälle, ja vaihtajan päällä on sisustaan mätsäävä suojamööpeli...

Tällänen siis

Tavaratilan suojapohjakaukalossakin on kolo sitä mööpeliä varten

E: Sivuhuomiona tuli mieleen; eihän se orggis suojapohjakaan käy sitten tuon lokerollisen pohjalevyn kanssa, kun sehän ulottuu ihan tuonne reunaan asti?
« Viimeksi muokattu: 09.12.2015, 10:32:15 kirjoittanut Pekko-poika »
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Volvo 850 T-5R Sportswagon "T-Gul" - SC-801 & StP
« Vastaus #69 : 09.12.2015, 11:03:54 »
V70 mulla oli orkkiksena toi vaihtaja ja romuloota.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 850 T-5R Sportswagon "T-Gul" - SC-801 & StP
« Vastaus #70 : 09.12.2015, 11:41:59 »
Ei ole monimutkanen asennettava toi kyl, virrat löytyy vierestä jne  :)
Sähkötkin löytyy vain vähän oudosta paikasta jälleen näin farkuksi, nimittäin sähköantennin pistokkeesta :D

Mitäs ruotsalaista v*ttuilua tää oikein on?  :o  :D

Mulla ei nimittäin oo tollasta kannellista romulokeroa omassa ollenkaan. Siinä on vaan sellanen tasanen, verhoiltu lattialevy, niinku vaikka 940:ssäkin.

Samanlainen vaihtaja mulla kyllä on, mutta se on kiinnitetty omalla jalallaan sen lattialevyn päälle, ja vaihtajan päällä on sisustaan mätsäävä suojamööpeli...
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tällänen siis

Tavaratilan suojapohjakaukalossakin on kolo sitä mööpeliä varten

E: Sivuhuomiona tuli mieleen; eihän se orggis suojapohjakaan käy sitten tuon lokerollisen pohjalevyn kanssa, kun sehän ulottuu ihan tuonne reunaan asti?
Semmonen lattialevyyn pultattu versio mullekkin varmaan kuuluisi, mutta tämmöinen uudempi asennus romulaatikolla pesee sen kyllä 100-0 :D
Ja mullahan on tuo kaukalomattokin sopiva tähän asennustapaan kun siitä on mahdollista leikata nuo munapussien kohdat pois kun kaukalomatossa on siinä kohdin harjanne :)

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Volvo 850 T-5R Sportswagon "T-Gul" - SC-801 & StP
« Vastaus #71 : 09.12.2015, 12:12:07 »
Niin elikkäs tää lokerollinen "pohjapala" on ryövätty V70:stä?

On toki joo siistimpi noin, ja jos jälkikäteen laittas niin ehdottomasti noin. Mutta tossa omassa kun se on ilmeisesti listalta ruksittu alun perin, ja toimii sekä on kaikki osat tallessa niin pussihousu pitää sen noin :)

Tollasen lokeron vois kyllä laittaa toiselle puolelle paksia jos sellanen olis olemassa  ::)
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Volvo 850 T-5R Sportswagon "T-Gul" - SC-801 & StP
« Vastaus #72 : 09.12.2015, 12:19:06 »
Sähkötkin löytyy vain vähän oudosta paikasta jälleen näin farkuksi, nimittäin sähköantennin pistokkeesta :D
Semmonen lattialevyyn pultattu versio mullekkin varmaan kuuluisi, mutta tämmöinen uudempi asennus romulaatikolla pesee sen kyllä 100-0 :D
Ja mullahan on tuo kaukalomattokin sopiva tähän asennustapaan kun siitä on mahdollista leikata nuo munapussien kohdat pois kun kaukalomatossa on siinä kohdin harjanne :)
Itellä oli toi virtajohto jatkohaaralla siitä lampun takaa, v70 oli mutta verrattiin 10v 850 kanssa niin sama se noissa molemmissa.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 850 T-5R Sportswagon "T-Gul" - SC-801 & StP
« Vastaus #73 : 09.12.2015, 13:48:49 »
Itellä oli toi virtajohto jatkohaaralla siitä lampun takaa, v70 oli mutta verrattiin 10v 850 kanssa niin sama se noissa molemmissa.
Niin, sähköantennin pistoke :juhau:

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 850 T-5R Sportswagon "T-Gul" - SC-801 & StP
« Vastaus #74 : 11.12.2015, 00:19:15 »
440tkm/21v "huolto" jatkuu, tänään kun käynnistin auton ensimmäistä kertaa viikkoon niin Service-valokin asiasta muistutti :D

Eli kaikki mahdollinen peräkontista irti ja palapeliä kasailemaan, tässä D-pilari valmis.

 
Koska vaimennusmattoa oli vähintäänkin riitettävästi käytettävissä niin vaimensin koko takakyljen ikkunalinjaan asti.

 
Koska sisustan paneeleissa on hieman vähänpuoleisesti äänieristystä niin päädyin vetämään mm. näihin takaposkiin aika reilulla kädellä silent coattia ja muovisiin osiin vielä vaimennusmattoa niin ihanaa muovin natinaa ja räminää vähentämään. Esimerkiksi tuossa silent coat - palan kohdalla ei ole vakiona yhtään mitään ja tuo huovan taustahan on muovimaista ja on suoraan kosketuksissa takakyljen metallipintaan ::) Pyörän kaaren kohdalle päädyin jättämään alkuperäiset eristeet kuten kuvasta näkyy :)


Melkein valmis, enää vararengaskotelon pohja tekemättä :) Noin 8kg tuli lisäpainoa eristyksen myötä.

 
Seuraavaksi kuva valmiista tuotoksesta ja ehkäpä ensimmäinen kuva kontista mun omistusaikana ilman suojakaukaloa, vähän tarkoituksella jäänyt kun oli niin hirveän näköinen :D Mutta nyt varaosasistusta myötä oli mahdollisuus vaihtaa ehjiä osia tilalle, esimerkiksi kaikki pohjalevyt ovat uudet  :pomo: Asennuksen lopuksi pesin koko kontin vesi-imurilla ja tulihan siitä aika puhdas:



Kaiken kruunuksi pussihousuilun nimiin alkuperäinen SC-801 Premium Sound - soitin paikoilleen, virrat päälle ja voi pojat!  :pomo:

Siis en mä tuota noin hyväksi olisi uskonut, piti istua useamman kappaleen ajan autossa kuuntelemassa musiikkia  S* Siis tuo soitin ja alkuperäinen vahvari kyllä hakkaa kiinni olleen Alpinen mennen tullen  :o
 
Testasin myös fiilistellessä sitä bilteman mokkaharjaa keskikyynärnojaan ja väittäisin tuota paremmaksi kuin entistä, harjakset on paljon jäykemmät ja mokka tuntuu aukeavan paremmin :) Enää jäljellä loput amaretta-detaljit :D

 

Mitäpä seuraavaksi? Noh:

- Sisustapesu ja amaretta-osien huolto
- Ovien amaretta-paloihin vaihtuu uudemmanmalliset nappikiinnikkeet noiden painettavien tilalle jotka ovat ihan susia.
- Aurinkoverhot takaoviin
- Reiätön keskikonsolin runkomuovi+samalla voisi ajatella tuhoavansa jälleen yhden OBDII-romulokeron jotta saisi kolikkorengin  :pomo:
- Uusi ratti ?
- Takalattiamaton vaihto ehjään? :P
- Kojelaudan alaosa ? :D
- Priimojen etupenkkien kasailu neljästä etupenkistä?  ;D

Ja tietty auto pitäis varmaan myös vahata, sen takiahan mä sen oikeastaan pesinkin  ;D
« Viimeksi muokattu: 02.09.2017, 20:36:19 kirjoittanut JoonasH »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy