Ongelmana ilmeisesti polttoaineen riittämättömyys vakiosuuttimilla, etsinnässä helppo ja mahdollisimman vähän muutoksia vaativa vaihtoehto. N. 5500 kierroksen kohdalla tulee cut ja veto loppuu kovimmissa kiihdytyksissä.
Voisiko riittävä vaihtoehto olla bensapaineensäädin ja tehokkaampi pumppu korkeamman paineen hakemiselle, jotta vakiosuuttimet virtaisivat hiukan paremmin? Vai onko ihan turha idea? Helpoin olisi varmasti ostaa suuttimet + 012 3" imm + valmis lastu suuttimille, mutta noiden immujen saatavuus todella huono, ellei valmis maksamaan 450e uudesta. Vinkkejä otetaan vastaan!
Kokonaisuudessaan polttoaineen lisätarve ei varmasti ole kovin suuri, en ole kuullut 16T ahtimen kanssa vakiosuuttimien riittämättömyyttä aijemmin. Tämä ongelmana kun ahdot nostetaan +0.8bar, tavoitteena olisi saada 1-1.1bar toimimaan ongelmitta.
Auto siis 940, b230fk moottorilla johon tehdyt muutokset: Viking polttoaine ja sytkälastu kultaboksissa, 16T mitsu ahdin, 531 kansi T-nokalla ja 3" putki koko matkalla ja KL racing mallikohtainen välijäähdytin.