Negatiivinen ja kielteinen palaute ei saa minua lopettamaan, vaan yrittämään entistä enemmän. Se vaan veettää, ku yritetään torpata toisen Ajatusta henkeen ja vereen. Mutta meitä on moneen junaan..
Ja niistä takoaihioista vielä sen verran, että niitä saa ihan tosta vierestä. Pientä nimellistä korvausta vastaan. Ei siis tarvi ajaa 120 kilsaa pirkkalaan..
Rupattelin tossa aikani yhden työkaverin kanssa, (45 vuoden kokemuksella) se tsemppas jatkamaa tosi paljon. Eikä kehottanu missää nimessä kopioimaa, vaa miettimää ajatuksella jotain uutta. "Kyllä tässä talossa sen verran ammattitaitoo ja koneita on, että saadaa yhdet veivit tehtyy. Tarvittaessa häiritään konesuunnittelijoita, ja pyydetää niitä kuuluisia lujuuslaskelmia."
Ei Ojennuskaan tehny omasta päästä ensimmäisiään, eikä ne Varmasti ollu niin hyviä, ku tänä päivänä. Kukaan ei ole seppä syntyessään.
Materiaalina takeen (taottu valmis-aihio) haluan hylätä. Ihan vain ja ainoastaa mielenkiinnon puutteen takia. Tämä olisi vain se helpoin tie. Jokainen Koneistaja saa tehtyy valmiit kanget, valmiista materiaaleista. Koe materiaali hengailee nyt tossa kaapin vieressä lattialla.
Ohjelma on valmiina, enää odotetaan koneaikaa.. Siis sopivaa vaparia, että kone on tyhjä.
Mitä useamman koekappaleen saan tehtyä, sitä parempi. Ensimmäisenä mua kiinnostaa usean taonnan vaikutus pinnan kovuuteen.. Missä vaiheessa vaikutus loppuu. Aihiot on tarkoitus lähettää NDT-tarkastajalle tarkastettavaksi, ja dokumentoitavaksi. Tarvittaessa kovuus, pinnanlaatu ja säröt saadaan tutkittua myös täällä.
Lukasin tossa yhden opinnäytetyön kiertokankien jäysteenpoiston "koneellistamisesta" Siellä ei työkierron mukaan lämpökäsitellä kiertokankia.. Ei ainakaan kuvissa näkyny uunia, eikä mainittu lämmittämistä missään vaiheessa. Tai sit vahingossa skippasin sen. Ne takovalettiin, koneistettiin, viimeisteltiin, kuulapuhallettiin, ja viimeisteltiin.. Eli ilmeisesti se lämpökäsittely ei ole ainoa tie?