RallyBaron  Samppasport

V40 T5 R-Design MY13 huoltomuistio

  • 2 Vastauksia
  • 1778 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vesanpsn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
V40 T5 R-Design MY13 huoltomuistio
« : 04.07.2020, 12:37:03 »
Dieselautoilu ei ollutkaan sitten se juttu kiitos nopeasti muuttuvien työtilanteiden. Näinollen matka jatkuu turbo vitosella.



Biliasta uutena ostettu ja yksi omisteinen 145tkm kellossa. Bilialla myös huollettu vuosittain.
Varusteina R-design jutut, tehtaan korisarja, matalampi sport alusta, nahka alcantara penkit, kuskin jakkara sähköllä, city safety ja adaptiivinen vakkari. Koneena B5254T12, jonka jatkeena TF-80SD/SC lodju. Siinä varmaan ne tärkeimmät.

Pari tuhatta kilometriä ajaneena on kyllä hyvän tuntuinen kaikin puolin. Kone on erittäin miellyttävä ajaa ja voimaa on heti tarjolla kun pyytää. Vakkari on välillä turhan aggressiivinen etäisyyden pitämisen kanssa kun tuppaa jarruttelemaan aika rajusti jos nopeus nousee vaikka alamäessä. Silloinkin vaikka edessä ei ole ketään.

Ylläpitäminen suht edullista ja kulutuskaan ei päätä huimaa kun vie lähes saman kuin edellinen D5.

Auto pitäisi kiillottaa kun on varmaan harjaa nähnyt pari kertaa. Myös pikeä näkyi olevan siellä täällä ja satunnaisia raitoja pinnassa. Kuskin oven keyless entry ei pelitä kun ei tunnista avainta auton lähellä. Muut ovet kyllä aukeaa vaikka avain olisi taskussa. Pikkujuttu, jonka hoidan jos viitsin. Konehuonettakin pitäisi vähän siistiä kun on aika pölyttynyt. Hantin etupuskurin kulmassa ikävä naarmu joka menee korjattavaksi lähiaikoina. Takajarrut oli juuri tehty kokonaan, mutta etuset ovat alkuperäiset.

Vähän tutkein konehuonetta vain huvikseni ja tarkistin ilmansuodattimen. Tuli kotelo imuroitua neulasista ja oksista, sekä poistettua puoliksi sulanut linnunraato syylärin rivoista. Siinä kai eka huolto ja syy siihen miksi rekisterikilvessä on iso vekki ylälaidassa.

Kirjotellaan lisää kun jotain tapahtuu.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Vs: V40 T5 R-Design MY13 huoltomuistio
« Vastaus #1 : 30.11.2020, 17:26:12 »
Mites tämä on pelannut? Oliko sulla aiemmin diesel samalla laatikolla, kuinka toimii yhteen bensavitosen kanssa?
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa vesanpsn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 T5 R-Design MY13 huoltomuistio
« Vastaus #2 : 13.01.2021, 18:26:10 »
Mites tämä on pelannut? Oliko sulla aiemmin diesel samalla laatikolla, kuinka toimii yhteen bensavitosen kanssa?
Kyllä tuo hyvin on pelannut, eipä juuri moitittavaa. Pakkasilla ilmennyt, että kylmällä kun koittaa startata, saattaa inahtaa hieman ja heittää ajonestosta koodia. Muutaman kerran kun painelee starttia niin on se siitä käymään lähtenyt. Tätä nyt on parina aamuna käynyt kun lämpötila on ollut pakkasen puolella. Koodin perusteella herjaa myös ajoneston yhteysongelmaa. Kohta on vuosi viimehuollosta niin pitää kysästä asiasta samalla kun vie pajalle.

Voi tuo olla alkuperäisen akun temppuja myös.

Tässä on 6 lovinen TF80SD aski mikä on vissiin sama kuin pullaposki alustaisissa tuli ekaa kertaa vuonna 2006. Mun vanhassa dieselissä oli vielä 5 vaihteinen TF55-50SN aski. Tämä vanha ei vetänyt lukkoonkaan kuin vasta 70+ vauhdista.

Pelaa kyllä bensan perässä yllättävänkin hyvin. Huonona asiana vois ehkä mainita, että 4 vaihde kytkeytyy vasta 50+ nopeuksissa ja tähän asti tykkää luistatella kolmosella. D puolella kaasua pitää antaa yli puolenvälin, että valitsee pienemmän pykälän ja Sportilla ei tohdi kokoaikaa ajella kun pitää kierroksia liki 3000. Näihinkin pikkujuttuihin varmaan saisi rohtoa joltain lastupajalta, mutta ei tunnu tekiöitä olevan juurikaan tälle tekniikalle. Rica, Lisäätehoa ja Heico taitaa olla vaihtoehdot.


 

Kulkukoira  Proturbo