Onko muilla mennyt apulaiteremmi takuuseen 20tkm ajettuna? Vaihtoivat vuosi sitten uuden remmin, rullat ja kiristimen jakorempan yhteydessä ja nyt jo oli tuo apulaitehihna tullut tiensä päähän.
Tuntuu jotenkin kohtuullisen epänormaalilta kulumiselta. Oli kuulemma oikeassa kireydessäkin, mutta silti sopivalla kelillä ei lähtenyt kerrasta käyntiin ja jäi toisinaan vinkumaan hetkeksi. Samalla tietenkin "moottorijärjestelmä ei ole käytettävissä"-ilmoituksella säestettynä.
Remmi ja työt meni tietenkin takuuseen, mutta lähinnä aloin miettimään, että voikohan tuolla olla tulossa jotain muitakin yllätyksiä?
Tuntuu olevan yleistä tuo apulaitehihnan vinkaisu. Omassa tuota kiristämistä on saanut tehdä useampaan otteeseen:
- Autossa ostohetkellä ollut remmi kiristettiin Biliassa kahdesti.
- Viime vuonna jakopäärempan yhteydessä vaihdettiin uusi remmi. Kiristys kahdesti, kolmatta kertaa ei tullut kun remmi oli venynyt jo sen verran reippaasti.
- Viime kevänä vaihdettiin uusi remmi n.6kk vanhan tilalle. Nyt tämä uusi remmi on kiristetty kerran ja taas vingahtelee/antaa tuota herjaa.
Kaikki muut kerrat kiristys on tehty kuten pitääkin ja oikean työkalun kera (pl. tuo jakopään yhteydessä tehty vaihto, sen veikkaan menneen hauiskireyteen). Jos pitäisi jotain veikata, niin jotkut tarvikehihnat ei kestä tuota kireyttä venymättä - kiristin ei ole antautunut, mutta remmeihin on tullut lisää pituutta. Kaikki hihnat olleet tarvikemallia (Ina, Contitech ja tietääkseni Bosch). Pitäis varmaan kokeilla Volvon omaa.