Race.fi  Puotilan autokorjaamo

s60 mk1 kaukovalot

  • 10 Vastauksia
  • 3833 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -Jamii-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
s60 mk1 kaukovalot
« : 03.11.2013, 15:58:09 »
Morjes!
Elikkä  tarvis apua tohon volvon pitkiin valoihin,  vaikka valot on korkeussäädöstä kaikkein ylempänä niin pitkät valot on todella onnettomat. Vissiinkin ihan alkuperäset polttimot, on aika kellertävät.
Mulla on lyhkäsissä cobran 5000k xenonit, pitäisikö pitkiin valoihin ostaa myös xenonit, onko kellään kokemuksia noista?

Ja sitten pystyykö umpiosta itsestään säätää vielä valojen korkeutta? vaikka ovat ohjaamosta laitettu niin ylös kun saa niin pitkät näyttää aika lähelle.

Polttimoina toimii siis HB3 polttimot, mitä mieltä 5000k xenonit sinne vai jotkut paremmat polttimot, vai onko noista polttimoista mitään hyötyä, missä sanotaan että 50% enemmän valotehoa?

Kiitos jos joku osaa auttaa :) korttiin kuitenkin pari kuukautta aikaa niin täytyyhän sitä talvella ja muutenkin nähdä ajaa!

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: s60 mk1 kaukovalot
« Vastaus #1 : 15.11.2013, 19:43:03 »
Itsellä oli pitkissä xenon sarja. Auttoi kyllä kummasti pitkien valotehoon.  :) Mutta ihan perus jotkut xenon look polttimot auttaa jo asiaan. Valo on xenon lookeissa jonkinverran valkosempi mitä normaaleissa.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa -Jamii-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 mk1 kaukovalot
« Vastaus #2 : 15.11.2013, 22:18:50 »
Itsellä oli pitkissä xenon sarja. Auttoi kyllä kummasti pitkien valotehoon.  :) Mutta ihan perus jotkut xenon look polttimot auttaa jo asiaan. Valo on xenon lookeissa jonkinverran valkosempi mitä normaaleissa.

Joo itekkin miettinyt noita xenoneita. Mites tuo syttymis aika, siinähän menee joku about 10sekuntia että ovat täydessä kirkkaudessaan. Olisiko sittenkin parempi laittaa hb3 kannalla olevat jotkut +120% paremmat polttimot mitä tuola yhessä autotarvikeliikkeessä mulle kaupattiin? Sanoivat myös että pitkissä ei kovin kauaa xenonit kestä tai eivät edes syty joka kerta?

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: s60 mk1 kaukovalot
« Vastaus #3 : 16.11.2013, 00:52:13 »
Kyllä ne xenonit ihan hyvä vaihtoehto sinne on. Juu ensimmäisellä kerralla kestää vähän syttyä, mutta sen jälkeen kun otat hetkeksi pois ja pistät päälle ni syttyy taas nopeasti. Ja mulla sytty joka kerta ihme kyllä. Tällähetkellä omassa on vaan lyhkäsissä kun otin leimalle pois enkä jaksanut pitkiin laittaa takaisin  :D nyt kun kesä meni jo niin olis ihan hyvä pistää taas..
Kokeile ensin vaikka niitä +120% jos ei riitä niin sitte xenonia vaan.  :)
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: s60 mk1 kaukovalot
« Vastaus #4 : 16.11.2013, 02:13:17 »
Pitäis jo ihan tyydyttävä valoteho saavuttaa s60 orkkisvaloillakin, tuli vaan mieleen että kyllä niissäkin korkeus- ja sivuttaissäätöruuvit täytyy olla. Katoppas pellin alta jostain umpioiden lähistöltä, yleensä tuppaa olemaan kuusiokoloruuveilla säätö, voipi olla myös korkeudensäätömoottorin yhteydessä. Oon säätänyt oikeastaan melkein kaiken ikäsistä volvoista valoja töissä ja ihan uusissakin on ollu kaikkissa säätö, ei vaan muista ulkoa mk1 nytten tai sit vaan ei oo ollut tarvetta säätöön.

Itellä oli myös samankaltanen ongelma s80 kanssa, ei valotehoa ollut yhtää ostettaessa. Valokuviokin epämääräinen. No oli vaan polttimo lähellä kärähtämispistettä ja jotenki vaurioitunut vaikka toimi, niin polttimonvaihdolla varmaa 200% paremmat valot.

Toki xenonit lisää valotehoa huomattavasti, miinuksena vaan mahdolliset sakot, jotka ainaki meilläpäin pyöri aikanaan pahimmillaan melkein 20 päiväsakossa (loimaan poliisi).
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa -Jamii-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 mk1 kaukovalot
« Vastaus #5 : 16.11.2013, 17:43:29 »
Kyllä ne xenonit ihan hyvä vaihtoehto sinne on. Juu ensimmäisellä kerralla kestää vähän syttyä, mutta sen jälkeen kun otat hetkeksi pois ja pistät päälle ni syttyy taas nopeasti. Ja mulla sytty joka kerta ihme kyllä. Tällähetkellä omassa on vaan lyhkäsissä kun otin leimalle pois enkä jaksanut pitkiin laittaa takaisin  :D nyt kun kesä meni jo niin olis ihan hyvä pistää taas..
Kokeile ensin vaikka niitä +120% jos ei riitä niin sitte xenonia vaan.  :)

Täytyy varmaan kerralla ostaa hyvät, eli xenonit  *taavih->


Pitäis jo ihan tyydyttävä valoteho saavuttaa s60 orkkisvaloillakin, tuli vaan mieleen että kyllä niissäkin korkeus- ja sivuttaissäätöruuvit täytyy olla. Katoppas pellin alta jostain umpioiden lähistöltä, yleensä tuppaa olemaan kuusiokoloruuveilla säätö, voipi olla myös korkeudensäätömoottorin yhteydessä. Oon säätänyt oikeastaan melkein kaiken ikäsistä volvoista valoja töissä ja ihan uusissakin on ollu kaikkissa säätö, ei vaan muista ulkoa mk1 nytten tai sit vaan ei oo ollut tarvetta säätöön.

Itellä oli myös samankaltanen ongelma s80 kanssa, ei valotehoa ollut yhtää ostettaessa. Valokuviokin epämääräinen. No oli vaan polttimo lähellä kärähtämispistettä ja jotenki vaurioitunut vaikka toimi, niin polttimonvaihdolla varmaa 200% paremmat valot.

Toki xenonit lisää valotehoa huomattavasti, miinuksena vaan mahdolliset sakot, jotka ainaki meilläpäin pyöri aikanaan pahimmillaan melkein 20 päiväsakossa (loimaan poliisi).

Jeps, mietin itsekkin että aika outoa että volvossa olisi huonot ajovalot.. Pitää kattella jos sieltä löytyis ne säätöruuvit, koska lyhyet näyttää tosi lähelle vaikka on niin korkeella kun voi olla, polttimokaan ei mene tuonne väärinpäin niin siitäkään ei voi olla kyse..
Pitkät on oikeasti todella säälittävät, pitää ne laittaa kuntoon ennenkun kortin saan ,elikkä tammikuun alkuun asti aikaa värkkäillä.  :sundaydriver:


Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5105
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: s60 mk1 kaukovalot
« Vastaus #6 : 16.11.2013, 20:50:15 »
Lähi ja-kaukovaloissa on omat säädöt, löytyvät umpion yläreunasta.. Yleensä säädöt ovat liian alas..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa -Jamii-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 mk1 kaukovalot
« Vastaus #7 : 16.11.2013, 21:47:55 »
Lähi ja-kaukovaloissa on omat säädöt, löytyvät umpion yläreunasta.. Yleensä säädöt ovat liian alas..

Jees, kiitti! :)

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: s60 mk1 kaukovalot
« Vastaus #8 : 16.11.2013, 22:42:24 »
Lähi ja-kaukovaloissa on omat säädöt, löytyvät umpion yläreunasta.. Yleensä säädöt ovat liian alas..
Höpö höpö. Ei muuten ole.
Säätöjä löytyy vain korkeus ja kallistus ja ne on koko umpiopaketille.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5105
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: s60 mk1 kaukovalot
« Vastaus #9 : 17.11.2013, 09:34:38 »
Höpö höpö. Ei muuten ole.
Säätöjä löytyy vain korkeus ja kallistus ja ne on koko umpiopaketille.

Näihän se olikin, kiitos korjauksesta  -H- . Mutta yleensä ne säädöt ovat alaspäin, säätämällä ylöspäin saa valoihin jotain tolkkua..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa -Jamii-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: s60 mk1 kaukovalot
« Vastaus #10 : 17.11.2013, 14:02:23 »
Höpö höpö. Ei muuten ole.
Säätöjä löytyy vain korkeus ja kallistus ja ne on koko umpiopaketille.

Hyvä että tarkensit asiaa!

 

KL-varaosat  Race.fi