KL-varaosat  Race.fi

Volvo V70 D5 -07 pakkanen ja hyytyminen

  • 15 Vastauksia
  • 9058 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -jp-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Volvo V70 D5 -07 pakkanen ja hyytyminen
« : 26.11.2013, 20:43:24 »
Eli onko kohtalo tovereita. Volvo taas pakkasien alkaessa aloittanut viime talviset temppunsa. Moottorijärjestelmä vaatii huollon teksti ja vikakoodina ilmamassa mittari joka on viime talvena vaihdettu uuten ja mitään hyötyä tuosta ei ollut. Eli alakierroksilta kiihdyttäessä auto ei jaksa aina lähteä vetämään ja yht äkkiä sitten taas mennäänkin. Eli tuntuisi että turbo ei lähde aina vetämään. Kierrokset korkeammalla auto toimii ihan normaalisti
Ex V40T4 -98 Ex-V70T5 -99 Ex-V50-05 Ex-V70D5 -03 Ex-V70D5-07 Nyk XC70D5-08

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1402
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -07 pakkanen ja hyytyminen
« Vastaus #1 : 27.11.2013, 10:59:55 »
Tarkista että pyörreläppäakselin välitanko on paikallaan. Muovikansi koneen päältä auki ja siinä ylävesiletkun luona on se säätömoottori josta tanko lähtee imusarjalle.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -07 pakkanen ja hyytyminen
« Vastaus #2 : 27.11.2013, 12:49:22 »
Onko sinulla pakokaasujen takaisinkierrätys edelleen toiminnassa ?

Poissa -jp-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -07 pakkanen ja hyytyminen
« Vastaus #3 : 27.11.2013, 20:10:54 »
Tarkista että pyörreläppäakselin välitanko on paikallaan. Muovikansi koneen päältä auki ja siinä ylävesiletkun luona on se säätömoottori josta tanko lähtee imusarjalle.

No tankohan on mallia väljä eli pysyy tovin paikallaan ja luiskahtaa irti. Yks uusi tankoki siihe vaihdettu ja väljistynyt jo sekin, voisiko tuo tosiaan olla syyllinen tuoho? Tangollahan ei vissii muuta virkaa ole ku vaikutus alavääntöön,tämmöisen selityksen saanut?Mutta muistaakseni uusin tuon tangon toissa syksyn talvea vasten ja ongelmia oli siltikin....

Onko sinulla pakokaasujen takaisinkierrätys edelleen toiminnassa ?

Kyllä pitäisi olla kaikki vielä niin ku tehtaalta lähtiessään.
Ex V40T4 -98 Ex-V70T5 -99 Ex-V50-05 Ex-V70D5 -03 Ex-V70D5-07 Nyk XC70D5-08

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1402
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -07 pakkanen ja hyytyminen
« Vastaus #4 : 28.11.2013, 19:30:55 »
Mulla antoi vikatiloja yleensä kun nousi kiekat yli kolmentonnin, mutta pari kertaa teki tuonkin ettei lähtenyt vetämään normaalisti. Ja antoi vikakoodeja liian korkeasta ahtopaineesta ja ilmamassamittarista.

E: Mulla on kanssa väljä sieltä akselin puolelta, "korjattu" hentoisella jousella joka vetää tankoa paikalleen. Eli toinen pää tangossa ja toinen siinä ylävesiletkun klemmarissa...
« Viimeksi muokattu: 28.11.2013, 19:33:07 kirjoittanut Kojontti »
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa -jp-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -07 pakkanen ja hyytyminen
« Vastaus #5 : 30.11.2013, 18:42:05 »
Pitääpä yrittää tuo viritellä ja tarkkailla vielä  ::)
Ex V40T4 -98 Ex-V70T5 -99 Ex-V50-05 Ex-V70D5 -03 Ex-V70D5-07 Nyk XC70D5-08

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V70 D5 -07 pakkanen ja hyytyminen
« Vastaus #6 : 01.12.2013, 14:47:34 »
Onko sinulla pakokaasujen takaisinkierrätys edelleen toiminnassa ?

Kannattaako ottaa pois? Ei tietoa miten mulla on (d5 06) tilanne mutta köyny mielessä että kävis puhdistuttaan imusarjan ja eliminois ton.

Huomaako kierrätyksen läsnäolon "kotikonstein"?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -07 pakkanen ja hyytyminen
« Vastaus #7 : 01.12.2013, 19:05:20 »
Itse eliminoin tuon EGR:n kesällä (tukin umpitiivisteellä EGR:n jäähyn ja ilmakanavan liitoksen) ja tämän päälle olen antanut monta kertaa vähän öljyä eli kaatanut noin desin kerrallaan moottoriöljyä välijäähyltä koneelle nousevaan putkeen (eli käytännössä sinne coolerin sisällehän se ensin valuu). Itse porasin pienen reiän alumiinikappaleeseen mihin EGR:n jäähdytin liittyy ja siihen kierre ja M5 ruuvi niin on helppo ruutata se öljy sisään. Öljy nousee ihan normaalissa ajossa koneeseen eikä jää sinne välijäähyyn. Öljy vaikuttaisi pesseen jonkin verran sitä imukanavistoa ja tämä pyörreläppäsysteemi lienee saanut myös hyvän voitelun. Mitään havaittavaa vaikutusta tästä EGR:n poistamisesta ei ole olut. Uskoisin ehkäisevän ongelmia jo etukäteen. Tuo öljy kai voi antaa jotain hetkellistä ylimääräistä tehontunnetta, kun kone saa ne öljyt siemaillessaan ylimääräistä evästä mutta itse en kyllä kertaakaa mitään ole havainnut.

Arvelisin, että jos syynä olisi että ne pyörreläpät siellä vähän jumii ja vetoa haittaa niin varmaan öljyttynä ne siellä toimisivat vielä maailman tappiin. Se on sitten eri asia onko tuo ajoittainen tehottomuusongelma peräisin niistä pyörreläpistä vai jostakin muusta.

Poissa ippa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -07 pakkanen ja hyytyminen
« Vastaus #8 : 23.02.2014, 17:55:52 »
Kuulostaa osin tutulta vaivalta. Itsellä d5 -06 jossa vika päällä nyt taas talven tullen, oli viime talvena myös mutta kesän toimi normaalisti.
Oireena tehojen puuttuminen, aivan kuin ahtopaineet olisivat kadoksissa. Mittaristossa on kehoitus "Moottorijärjestelmä vaatii huollon", mutta vikakoodeja ei silti ole. Varoitusviesti palaa jatkuvasti mutta itse vika on toisaikainen -välillä tehoa on, välillä ei. Ottaa kyllä kierroksia mutta verkkaisesti, hyytyy ylämäissä kun ei väännä.

Kuitenkin, jos moottorin käynnistää uudelleen ja antaa heti startista kaasua niin tehot palautuvat ja pysyvät niin kauan kuin antaa kenkää, mutta heti kun päästää moottorin kuormituksen putoamaan niin tehot taas katoavat. Tehot häviävät kerralla, ei välimuotoja ja ei tosiaan kesken vedon ole hävinnyt kertaakaan.
Ei ole nykimistä eikä muitakaan lisäoireita. Polttoainesuodin vaihdettu taas kertaalleen tuloksetta.
EGR:ää en ole avannut ja putsannut kun tuntuu niin hankalalta, mutta tuon edellämainitun pyörreläppäakselin taidan vielä tarkistaa.

Olisi mielenkiintoista kuulla vastaavista kokemuksista.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -07 pakkanen ja hyytyminen
« Vastaus #9 : 23.02.2014, 19:33:00 »
No tankohan on mallia väljä eli pysyy tovin paikallaan ja luiskahtaa irti. Yks uusi tankoki siihe vaihdettu ja väljistynyt jo sekin, voisiko tuo tosiaan olla syyllinen tuoho?
Tangoon uusiminen ei hyödytä, koska se tappi johon tanko tulee kiinni on kulunut ohuemmaksi.

Poissa ippa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -07 pakkanen ja hyytyminen
« Vastaus #10 : 23.02.2014, 20:06:48 »
EGR:ää en ole avannut ja putsannut kun tuntuu niin hankalalta, mutta tuon edellämainitun pyörreläppäakselin taidan vielä tarkistaa.

Tuon akselin välitanko oli kyllä tiukasti ja hyvin paikallaan, ei ongelmaa tässä.

Onko mahdollista, jos EGR on auki niin ahtopaineet karkaavat sitä kautta? EGR kait kuuluisi normaalisti olla auki ainoastaan tyhjäkäynnillä?
Edelleen, ohjataanko EGR täysin sähköisesti vai voiko esim. viallinen alipainepumppu vaikuttaa asiaan?

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1402
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -07 pakkanen ja hyytyminen
« Vastaus #11 : 25.02.2014, 23:36:28 »
Tehot puuttuu jos vika on päällä, ns. suojamoodi. Kannattaa suosiolla käydä lukemassa vikakoodit niin voi vähän edes arvailla mikä on vika. Teksti ei häviä näytöstä ainakaan ilman uudelleenkäynnistystä ja silloinkin tuntuu tarvitsevan pidemmän aikaa olla parkissa...

ippan tapauksessa voisi toki olla syynä turbon johdinsiipien jumittuminen, erimerkkisissä olen kuullut hieman samansuuntaisista oireista kyseisen vian tullessa.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2014, 23:40:15 kirjoittanut Kojontti »
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V70 D5 -07 pakkanen ja hyytyminen
« Vastaus #12 : 25.02.2014, 23:55:11 »
Kuulostaa osin tutulta vaivalta. Itsellä d5 -06 jossa vika päällä nyt taas talven tullen, oli viime talvena myös mutta kesän toimi normaalisti.
Oireena tehojen puuttuminen, aivan kuin ahtopaineet olisivat kadoksissa. Mittaristossa on kehoitus "Moottorijärjestelmä vaatii huollon", mutta vikakoodeja ei silti ole. Varoitusviesti palaa jatkuvasti mutta itse vika on toisaikainen -välillä tehoa on, välillä ei. Ottaa kyllä kierroksia mutta verkkaisesti, hyytyy ylämäissä kun ei väännä.

Kuitenkin, jos moottorin käynnistää uudelleen ja antaa heti startista kaasua niin tehot palautuvat ja pysyvät niin kauan kuin antaa kenkää, mutta heti kun päästää moottorin kuormituksen putoamaan niin tehot taas katoavat. Tehot häviävät kerralla, ei välimuotoja ja ei tosiaan kesken vedon ole hävinnyt kertaakaan.
Ei ole nykimistä eikä muitakaan lisäoireita. Polttoainesuodin vaihdettu taas kertaalleen tuloksetta.
EGR:ää en ole avannut ja putsannut kun tuntuu niin hankalalta, mutta tuon edellämainitun pyörreläppäakselin taidan vielä tarkistaa.

Olisi mielenkiintoista kuulla vastaavista kokemuksista.

En tiedä onko mulla tämän syndrooman ensioireita vai mitä mutta jos yli 20 pakkasta niin "moottorijärjestelmä vaatii huollon" aika usein mutta mitään muuta ei näy tai tunnu. Vikakoodeja ei ainakaan noilla halppismokkuloilla löydy. On tehnyt tätä pari talvea enkä ole tehnyt mitään asialle (vielä). Auto juurikin 06 d5
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa ippa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -07 pakkanen ja hyytyminen
« Vastaus #13 : 26.04.2014, 12:30:01 »
Omalta osaltani ongelma ratkesi.
Vika olikin sinänsä mekaaninen, eli kaasuläppäkotelosta oli muoviset hammaspyörät porsineet. Läppä ei sen vuoksi enää liikkunut ja asentotieto puuttui.
Uusi läppäkotelo Siniseltä 564 euroa. Ei vaatinut ohjelmointia eikä muuta, uusi osa paikalleen ja menoksi. Mittariston vikaviesti hävisi itsekseen muutaman käynnistyksen jälkeen.
Kokemuksen perusteella voin suositella läppäkotelon puhdistamista aika ajoin jottei läppä jumiudu. Irroitus kun on kovin helppoa, muutaman minuutin homma.

Mysteeriksi vain jäi, miksi auto toisinaan toimi normaalisti ja toisinaan ei.

Poissa -jp-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D5 -07 pakkanen ja hyytyminen
« Vastaus #14 : 24.09.2014, 06:48:06 »
Omalta osaltani ongelma ratkesi.
Vika olikin sinänsä mekaaninen, eli kaasuläppäkotelosta oli muoviset hammaspyörät porsineet. Läppä ei sen vuoksi enää liikkunut ja asentotieto puuttui.
Uusi läppäkotelo Siniseltä 564 euroa. Ei vaatinut ohjelmointia eikä muuta, uusi osa paikalleen ja menoksi. Mittariston vikaviesti hävisi itsekseen muutaman käynnistyksen jälkeen.
Kokemuksen perusteella voin suositella läppäkotelon puhdistamista aika ajoin jottei läppä jumiudu. Irroitus kun on kovin helppoa, muutaman minuutin homma.

Mysteeriksi vain jäi, miksi auto toisinaan toimi normaalisti ja toisinaan ei.

Tänään se taas alkoi oman pirssin osalta ku pääsi lämpötilat lähelle nollaa................. Antoiko sinulla tuo läppäkotelo vikaakoodia? Itellä edelleen vikakoodi pelkästään ilmamassamittarille....... :(
Ex V40T4 -98 Ex-V70T5 -99 Ex-V50-05 Ex-V70D5 -03 Ex-V70D5-07 Nyk XC70D5-08

 

Samppasport  Futurez