Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Yleinen keskustelu / Vs: T8/T6 hybridin kulutus
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 12:24:14 »
Jos tällä on joku lukemassa tätä, niin voisko ystävällisesti ilmoittaa, että paljonko se ajotietokone näyttää kulutukseksi L/100 km, kun ajat "tyhjällä" akulla 80 ja 100 km/h vauhtia. Kaupunkilukema ei ole niin tärkeä, mutta jos löydät sellaiseenkin kulutukset, niin otetaan kiitollisuudella vastaan. Ja nyt kyseessä siis vuosimallit 2022-2024.

Esim. Ajat jossain asfalttitien pätkällä tasaisella kaasulla (vaikka vakkari päällä), niin paljonko se kulutusmittari näyttää, kun akku on "tyhjä" ?

Eihän tuon akun tietenkään tarvitse "tyhjä" olla, jos paneelista voi komentaa polttomoottorille. Niin tosiaan, haluaisin siis tietää nimenomaan T6-bensamoottorien kulutuksen ilman sähkömoottorin apuja.
Tämän aamun 20km ajomatkan kulutus oli 9.7l/100km. Lähtiessä näytti akulle 2km range. Tuo matka piti sisällään muutaman 0-80 kiihdytyksen power asennossa (ahdisti hidastelijat). Näiden jälkeen semmoinen vajaa 10km motaria.

Anteeksi. Täysin OT. Mutta mitä ihmettä! Mikäs helevetin hyöty ja järki näissä hybrideissä on kun kulutukset on noin karmeita....? :idiot2:

Eihän noilla kukaan mitään säästä kun ovatten niin järjettömän hintasiakin ja arvo tippuu ihan älyttömästi.

Vielä kerran, anteeksi, mutta kyllä nyt pomppasi minulla..... :2funny:
Jos esim. kotona saa lataukseen niin ihan varmasti säästää. Eilen oli itsellä eka 0 kulutus työmatka kun ei webasto ollut päällä. 20km matkalla kulutus oli 18.3kWh/100km. Itse latasin auton maksullisesta töpselistä 23cnt/kWh. Eli sataselle hintaa tulee 4.2e. Ja yllättävän hyvin pelkällä 80hv sähkömoottorilla pysyy liikenteen mukana, jopa motarilla jossa 100 rajoitus.
12
700, 900 & S/V90 / 740 kattoluukku jumittaa kuskin puolelta
« Uusin viesti kirjoittanut lolvo_ tänään kello 12:21:45 »
740 volvo ja käsikäyttönen kattoluukku

Auto tovin seissyt ja kattoluukku perinteisesti jumittaa. Rasvaa lykänny joka raosta sen minkä pystyy.

Kattoluukku liikkuu repsikan puolelta mutta ei yhtään kuskin puolelta? Vaijeri ei tunnu liikkuvan milliäkään kuskin puolella. Repsikan puolella kattoluukku menee tuuletusasentoon eli yläasentoon, kiinni asentoon ja laskeutuu alas.

Veivistä kun kampeaa ”naksuu” hammaspyörä oletettavasti ”luistaa” toista vaijeria eli kuskin puoleista?

Jotain hyviä poppaskonsteja kiitos ettei kattoverhoilua tarttis tiputella. Voiko olla jostain vaijeri irti? Vai onko vain niin pahasti jumissa sitten ettei liiku. Kattoluukkuun ei tule ”vastusta” yhtään että saisi pikkuhiljaa edestakas hinkkailla vaan ”naksahtaa” liki heti

Toivottavasti ymmärrätte pointtini  :D
13
Autonhoito / Vs: Nahanhoito - nahanpesu Le chat- marseillesaippualla/"kissasaippualla"
« Uusin viesti kirjoittanut mooperi tänään kello 12:02:06 »
Kissasaippuasta kysyisin, kun on hyvät ohjeetkin. Eli, kun sitä alkuperäistä Le Chatia ei löydy mistään. Onko nämä uudet ihan yhtä hyviä ja soveltuvia nahkaistuimiin, uusiin kun on lisätty clyseriiniä. Tai onko joku muu marseillen saippua yhtä hyvää valkoisiin jakkaroihin. Onko kokemuksia?
14
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: 2.0D 2008 päästöt yli 2.5
« Uusin viesti kirjoittanut kapperi tänään kello 11:58:52 »
Tähän palatakseni, voi vähän vaikuttaa päästöihin että yhdeltä sylinteriltä puuttuu 1 keinuvipu kokonaan. Tämä siis 4. sylinteri jakopäästä päin laskettuna.



Mistä päin suuttimien numerointi katsotaan, onko jakopäässä numero 1 vai vaihedelaatikon puolella?
15
Mitä kautta muuten voitelit lukon?
Tankin luukun lukon voitelin kuten @Toby, paitsi etten edes irrottanut rattaita ja moottoria irralleen kun näyttivät puhtailta. Valkoinen laatikko aukeaa helposti (Torx ruuvit). Sitten ruikin WD-40:tä. Rattaisiin laitoin vähän vaseliinia ja pyörittelin sormella edestakaisin.
Akselin läpivientiin suihkaisin vielä silikonisprayta.
Takaisin kiinni ja paikalleen ja lukitus toimi. Vieläkin ihmettelen sitä, koska kädellä en huomannut liikkeen herkkyydessä eroa. Kai siinä joku ero sitten kuitenkin oli.

Takaoven lukkoa ei pysty kunnolla voitelemaan, kun sitä laatikkoa ei saa auki. Niinpä ruikin WD-40 kaikista raoista ja kyllä se vähän auttoi. Kun akku tyhjeni, se alkoi temppuilla taas. Samaan aikaan kaikki muut lukot toimivat täydellisesti, eli tämä yksi on huono. Ostamani kierrätysosa on uudempi, vm.2005 autosta ja seissyt hyllyssä 5v.
Voitelin senkin (WD-40 + moottoriöljy) ja asennan pian paikalleen.
16
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut TOK tänään kello 11:39:05 »
Ihmeellistä turhaa pelleilyä valtiolta vai liekkö ilmastomuutos pellet vauhissa rankaisemassa ihmisiä mitä vihaavat.

Saastelaitteilla ei ole merkitystä ilmastopäästöihin. Nämä ohjelmistomuutokset lisäävät hiukkas- ja typpioksidipäästöjä jotka ovat terveydelle haitallisia hengitysilmassa.
17
V40/V40CC (vm. 13-19) / Vs: V40:een digimittaristo
« Uusin viesti kirjoittanut eetuolli tänään kello 11:35:19 »
Eiköhän tuossa se Sensus ole ja kojelaudan keskellä pienen pieni noin 5" näyttö :)
Vai voiko tuon V40 2014 mallivuodessa ollakaan ilman.

Tuollaisessa sivustossa tarkasteltaessa https://d5t5.com/helpdesk/create/ticket/pin
oli hintana DIM TFT retrofit for Sensus-based cars 144 € (mikä vaatii PIN-koodin purun 8-24 tuntia kesto).
Aika posketon hinta  :o
Ja vaatii lisäksi kait: Tuo Volvon Dice tai vastaava, Vdash -ohjelman asennuksen koneelle, vakaan nettiyhteyden, noin 10 A laturin koodin purun ajaksi...jne.
On kyllä tehty Volvon retrofittaus työlääksi hankintojen osalta kun vertaa Audin ja BMW modifiointiin ihan home userina  >:(
18
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 tänään kello 11:12:41 »
Muistatko/havaitsiko, että mikä Webaston toiminnan lopetti? Hyytyikö polttoaine linjastoon, iskikö virransäästötila päälle vai...?
Akku menee niin huonoksi kylmässä, että virranhallinta puuttuu peliin. Ja oli pari päivää vanha AGM kyseessä. Eli tarvittaisiin akun lämmitin. Pelkkä ylläpitolaturi ei auttanut, kun laturin mielestä akku oli täysi.

Siinä on muuten vitsit vähissä, kun pakkasta on liki 40 astetta ja auto ilmoittaa jotain, että "lisälämmitintä ei voida käynnistää, akun varaus matala, käynnistä moottori". Ja sitten moottori ei käynnisty.
19
Showroom / Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T geartronic 2007 huoltomuistion tapainen..
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 tänään kello 10:56:34 »
Vapaapäivän kunniaksi aamusta tallille ja V70:sen huoltoa..

Vaihtoon meni:
-Moottoriöljyt ja öljynsuodatin.
-Moottorin ilmansuodatin.
-Raitisilmansuodatin.
-Sytytystulpat.

Sekä sisustan pesua ja penkkien hoitoa, nyt kelpaa ajella..

Vielä olis pesut ja vahaukset edessä..
20
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V60 D5 AWD tehot katoaa
« Uusin viesti kirjoittanut ttheme tänään kello 10:38:50 »
Vähän kyllä kuulostas tmap tai map amturivialta. Jos uutta vaihdat niin kannattaa se volvon logolla oleva sinne vaihtaa. Mulla ei tarvikeanturit toiminu.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Futurez  Kulkukoira