Proturbo  Autodiagnoosi

V70 -05 2.5T AWD käyttöönottohuoltoa

  • 47 Vastauksia
  • 6478 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa V70-24t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -05 2.5T AWD käyttöönottohuoltoa
« Vastaus #45 : 04.05.2024, 16:29:53 »
Mistähän tämä nyt sitten kielii? Käynnistyksen jälkeen vaihdekepin lukitsin (tai mikä solenoidi se nyt onkaan, joka estää kepin liikutuksen painamatta jarrua) räpsyy ittekseen ja tauluun ilmestyy "Jarruvika, pysähdy varoen", tai jotain siihen tyyliin. Jonkun aikaa solenoidi naksuu ittekseen ja sitten lopettaa.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5087
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: V70 -05 2.5T AWD käyttöönottohuoltoa
« Vastaus #46 : 04.05.2024, 17:08:07 »
Jokunen syy vois olla mutta pitäis koodit lukee.
Jarrupolkimen asentoanturi ehkä herkillä. Tekeeks saman jos startin jälkeen pidät jarrua nostamatta poljinta välillä.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa V70-24t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -05 2.5T AWD käyttöönottohuoltoa
« Vastaus #47 : tänään kello 19:52:27 »
Jokunen syy vois olla mutta pitäis koodit lukee.
Jarrupolkimen asentoanturi ehkä herkillä. Tekeeks saman jos startin jälkeen pidät jarrua nostamatta poljinta välillä.

Ei tee, kokeiltu äsken.

Ja tämän päivän ruotsalainen ruletti, eli auto käyntiin ja ihmetellään, mitkä koodit tällä kertaa tulee ;D

Jos unohdetaan kaikki valoista tulevat, mitkä ovat ymmärrettäviä kun umpiot on vielä irti. Niin, tällaisia lykkäsi:

CEM:
1A5F: Communication With The ABS Control Unit. No Signal.
1A62: Communication With The Engine Control Module (ECM). Signal Missing.

CCM:
135: Engine Coolant Temperature (ECT). Ground (GND) Short.
0006: Evaporator Temperature Signal Too Low

Näiden lisäksi (en laittanut muistiin) oli ratin asentoanturista jotain ja tietysti DEM antaa pumpusta herjaa. Taitaa olla mission impossible tehdä tästä kooditon yksilö. Vaihtoehdot lienee:

- Myydä jollekin, jota ei nuo koodit häiritse tahi riittää motivaatio taistella niitä vastaan
- Ajaa itte niin kauan kuin leimassa riittää virta ja sitten paaliin tai myy osina tai romuna ja ottaa tappio mukisematta vastaan. Ei mene seuraavasta katsastuksesta läpi, ei millään. Sen sortin korroosiovikaa on löytynyt. Ihme ylipäänsä että on leiman vielä saanut. Tai sitten on ollut joku tutunkauppa...



 

Carcom Oy  Ateho