Carcom Oy  Ateho

Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)

  • 3105 Vastauksia
  • 828348 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1606
  • It's Hip To Be Square
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2340 : 24.07.2019, 18:23:52 »
Mistähän tänä päivänä kannattas kysellä sivukylien ja syrjäseutujen seutukarttoja ihan rehellisinä paperiversioina?

Ei siis mitään taajaman opaskarttaa, vaan isommalta alalta, ja missä näkys pikkutieverkostokin suht kattavasti.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4017
  • www.vrcf.fi

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2342 : 25.07.2019, 12:13:34 »
https://www.gigantti.fi/product/hyvinvointi-ja-terveys/parranajokoneet-ja-trimmerit/QP252030/philips-oneblade-partatrimmeri-qp2520-30 mulla on tämä käytössä, oon tykänny.
Pitäs varmaan testata.
Ittellä on suht tuore 9-sarjalainen Braun ja en jotenkin siitä tykkää.
Mieluummin tulee vedeltyä gillettellä.
Vai eikö mun babyfaceni kestä sähköjyrsintä? :D
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2343 : 25.07.2019, 13:18:12 »
Käykö tuo oneblade myös sileäleukaisille (siis päivittäiseen sängen poistamiseen) vai onko se nimenomaan parran trimmaamiseen tarkoitettu?

Gillettellä olen itse mennyt varmaan jo 20v, ennen oli sähkökoneita, mutta höylällä tulee mielestäni parempi lopputulos.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2344 : 25.07.2019, 13:33:13 »
Käykö tuo oneblade myös sileäleukaisille (siis päivittäiseen sängen poistamiseen) vai onko se nimenomaan parran trimmaamiseen tarkoitettu?

Gillettellä olen itse mennyt varmaan jo 20v, ennen oli sähkökoneita, mutta höylällä tulee mielestäni parempi lopputulos.
Onebladesta jää ihan huomaamattoman lyhyt sänki, käytän kaulan alueen siistimiseen päivittäin. Muuten oon täys karvanaama.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2345 : 29.07.2019, 13:40:16 »
Joskus näkee jotain OneBladen käyttäjäkokemuksia tyyliin "tekee ihan yhtä hyvää jälkeä kuin höylä" ja ei kyllä tee, tai sitten ihmisillä on todella paskoja höyliä. Ei mitään pienintäkään jakoa Fusionia tai edes vanhaa hyvää Mach 3:a vastaan jos sileää naamaa haluaa - ei se sänki näy mutta tuntuu. Omassa käytössä se on myös ihan onneton jos yrittää ajaa naamaa suihkussa puhtaaksi mutta kuivaan partaan tehoaa hyvin.

Tosin, itse en enää Gilletteen palaa. OneBlade jättää juuri sen verran sänkeä että ihon sisään kasvaneet partakarvat loppui siihen kun sen ostin, ilmeisesti höylän kanssa iho painuu sen verran kasaan että karva katkeaa kohdasta joka jää sitten ihon pintaa alemmas eikä osaa enää ulos sieltä.

Kankikari

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2346 : 29.07.2019, 20:00:46 »
Suihkussa on pikkasen veemäisempää parranajo ku se terä tarttis kylmää vettä jotta pysyis muodossaan.

Silloin ku vielä höyläsin oli kylmä vesi hanasta valumassa johon terä huuhdeltiin ja iha eri siis IHAN ERI vetää kädenlämpösellä tai kuumalla.

Big tuplaterä tai gillette mach 3 tai joku ihan pirkka tai rainbow tuplaterä ja hyvin meni pidempikin sänki.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2347 : 29.07.2019, 20:12:02 »
Ite ostan aina jonkin markettipussin niitä giletten halvimpia, onko nyt 2-teräsiä, tai jotain vastaavia ja ihan hienosti menee. Saippua paras "leikkuuneste" tämmöselle herkälle iholle.

Isäukolla vielä herkempi iho ja aivan tautisen kovia vaijerinpätkiä työntää ihosta läpi. Samalla kaavalla päivittäin, yhtään "fiinimpi" höylä menee ihan jumiin sen teräsparrasta. :D

Ite tosin leikkelen naamaa sitten kun huvittaa tai sojottelevat karvat menee suuhun. Muuten juuri kinosta.

Poissa Pezku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2348 : 29.07.2019, 20:30:29 »
S60:een (-01) on tullut konepeltiin pieni kiveniskemä, jonka ympäriltä on vähän maali alkanut kuplia, kun ruoste on lähtenyt hieman etenemään. Ostin tänään Volvon alkuperäistä pensselipaikkamaalia, mutta miten tuohon kannattaa tehdä tuolle maalille pohjatyöt? Kerran maalasin VAG-konsernin tuotteeseen alkuperäisellä paikkamaalilla nokkapellin kiveniskemän pelkällä jarrucleanerilla kohdan putsaamalla, mutta maali pysyi ehkä kuukauden. Tein saman paikkamaalauksen ehkä kolmeen kertaan, kunnes kyllästyin maalailemaan alumiinista Audin konepeltiä.

Hyviä neuvoja arvostetaan.  ;)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2349 : 29.07.2019, 20:37:14 »
S60:een (-01) on tullut konepeltiin pieni kiveniskemä, jonka ympäriltä on vähän maali alkanut kuplia, kun ruoste on lähtenyt hieman etenemään. Ostin tänään Volvon alkuperäistä pensselipaikkamaalia, mutta miten tuohon kannattaa tehdä tuolle maalille pohjatyöt? Kerran maalasin VAG-konsernin tuotteeseen alkuperäisellä paikkamaalilla nokkapellin kiveniskemän pelkällä jarrucleanerilla kohdan putsaamalla, mutta maali pysyi ehkä kuukauden. Tein saman paikkamaalauksen ehkä kolmeen kertaan, kunnes kyllästyin maalailemaan alumiinista Audin konepeltiä.

Hyviä neuvoja arvostetaan.  ;)
Hiomalla ruoste kokonaan pois, pohjamaalaus, paikkamaalaus.
Hiontaan pienten kiveniskujen kanssa voisi kätevä olla esim. dremeli ja messinkiharjas. Osaavammat tietänevät paremmin...
Pohjamaalauksella tarkoitan itse paikkamaalin alle tulevaa maalia itse pellin päälle. Varmaan voi pienellä pensselillä tätäkin levittää, en tiedä mitä maalin kannattaisi olla.

Se paikkamaali ei yksinään kauaa ruostumatta pysy.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2350 : 29.07.2019, 22:01:32 »
Joskus näkee jotain OneBladen käyttäjäkokemuksia tyyliin "tekee ihan yhtä hyvää jälkeä kuin höylä" ja ei kyllä tee, tai sitten ihmisillä on todella paskoja höyliä. Ei mitään pienintäkään jakoa Fusionia tai edes vanhaa hyvää Mach 3:a vastaan jos sileää naamaa haluaa - ei se sänki näy mutta tuntuu. Omassa käytössä se on myös ihan onneton jos yrittää ajaa naamaa suihkussa puhtaaksi mutta kuivaan partaan tehoaa hyvin.

Tosin, itse en enää Gilletteen palaa. OneBlade jättää juuri sen verran sänkeä että ihon sisään kasvaneet partakarvat loppui siihen kun sen ostin, ilmeisesti höylän kanssa iho painuu sen verran kasaan että karva katkeaa kohdasta joka jää sitten ihon pintaa alemmas eikä osaa enää ulos sieltä.
Mulla tahtoo höylällä ärtyä iho kunnolla just sisään kasvavien karvojen takia, onebladella loppu kokonaan. Nyt kun leikkasin kaljun sillä niin huomas kunnolla millasen sängen jättää. :D
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1606
  • It's Hip To Be Square
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2351 : 29.07.2019, 22:29:12 »
Liekköhän sitten samaa vikaa itelläkin, kun tahtoo varsinkin kaula punoitella pari päivää höyläämisen jälkeen.

Aikoinaan tuli ajeltua milläsattuu sähkökoneilla, kunnes niistä tylsyi ajopäät tai mikä lie niissäkin alkanut ärsyttää ihoa.

Nykyään kiinnosta kun kerran pari viikossa harventaa ylimääräisiä. Jos tommonen on rajaamiseen parempi tai helpompi niin laitetaan harkintaan.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa hyrysysy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
"kauhukahvat"!
« Vastaus #2352 : 29.07.2019, 22:30:39 »
Pentu (=rakas armas perillinen) kysäisemään, miksi noi on?
Ja, miksei hänen paikallaan (takana keskellä) ole?

Taas puskista näitä kysymyksiä, jotka kyykyttää iskän  S*

Siis, miksi ne on?
Iskä kauhuissan ohjaa yhdellä kädellä ja tarrautuu toisella kahvaan???

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: "kauhukahvat"!
« Vastaus #2353 : 31.07.2019, 17:54:32 »
Pentu (=rakas armas perillinen) kysäisemään, miksi noi on?
Ja, miksei hänen paikallaan (takana keskellä) ole?

Taas puskista näitä kysymyksiä, jotka kyykyttää iskän  S*

Siis, miksi ne on?
Iskä kauhuissan ohjaa yhdellä kädellä ja tarrautuu toisella kahvaan???

Olitpas ovelasti tuon kauhukahvan pillottanut tuonne otsikkokenttään..

Kahvathan on tietysti siksi että niistä on hyvä pidellä kiinni. Varsinkin jos yhtään enempää kuski kanttailee, niin kyllähän niistä ihan automaattisesti ottaa kiinni.

Se miksi joissain autoissa on kuskillakin kauhukahva, lienee jotain tehtaalla sarjatyönäkasaamiseen liittyvää, sama katto voidaan paiskata riippumatta siitä onko auto LHD vai RHD.

Keskipaikalla niitä kauhukahvoja on harvemmin, mutta kyllä niitäkin on, esim pikkubusseissa ja pakuissa.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1606
  • It's Hip To Be Square
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2354 : 31.07.2019, 19:30:45 »
Siinä voi roikottaa kättä, kun on liian kylmä ajaa luu ulkona.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

KL-varaosat  Race.fi